Fallout 4 w stałych 30 FPS-ach na PS4 i XONE; zobacz falloutowego pada

Według informacji udzielonych przez studio Bethesda, Fallout 4 w wersji konsolowej ma zapewnić graczom wyświetlanie stałych 30 FPS-ów. Ponadto Bethesda wprowadziła dzisiaj do sprzedaży limitowaną edycję falloutowego kontrolera dla Xboksa One.

Michał Jodłowski

Pete Hines – wiceprezes działu wizerunku i marketingu firmy Bethesda Softworks – zapytany na Twitterze o płynność działania konsolowych wersji nadchodzącego Fallouta 4 zapewnił, że gra zapewni graczom stałe 30 FPS-ów. Dla przypomnienia: Fallout 4 zarówno na PlayStation 4, jak i na Xboksie One zaoferuje rozdzielczość ekranu wynoszącą 1080p.

Wersja na komputery osobiste naturalnie nie posiada tego typu ograniczeń (choć swojego czasu zaistniały w tej kwestii niewielkie wątpliwości). Pecetowi fani amerykańskiej postapokalipsy przed złożeniem przedpremierowego zamówienia muszą mieć jednak na uwadze niedawną rewelację, a mianowicie fakt, że blaszakowy Fallout 4 wymaga do poprawnego działania minimum 8 gigabajtów pamięci RAM. Oznacza to, że wielu graczy czeka kupno dodatkowych(ej) kości bądź obejście się smakiem, gdyż owej magicznej ósemki nie można jeszcze raczej nazywać standardem. Dowodzą tego chociażby wrześniowe dane platformy Steam, według których tylko około 30% użytkowników w swojej konfiguracji ma 8 gigabajtów RAM-u. W tym miejscu należy, rzecz jasna, wziąć pod uwagę, że niecałe 15% osób ma ponad 12 gigabajtów pamięci operacyjnej, niemniej więcej niż połowę ogółu stanowią konfiguracje poniżej minimalnych wymagań najnowszej odsłony. Z pełną wersją wymagań sprzętowych Fallouta 4 można się zapoznać pod tym adresem.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że Bethesda prowadzi specjalną promocję w swoim sklepie internetowym. Oprócz 20% zniżek na część asortymentu związaną z serią Fallout (konkretnie: ubrania), codziennie w sprzedaży pojawia się gadżet w limitowanej ilości. Jak niesie wieść w sieci, dzisiaj będzie to falloutowy pad dla Xboksa One (co zapewnia również kompatybilność z pecetami). Oto jak wygląda owe cacko:

Falloutowy pad dla Xboksa One.

Fallout 4 zadebiutuje 10 listopada na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Fallout 4

Fallout 4

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

6.6

Gracze

8.4

Steam

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-10-20
14:38

zanonimizowany146624 Legend

Aexoni - na PC będziesz miał tyle klatek, na ile pozwoli Twój sprzęt :)

Komentarz: zanonimizowany146624
2015-10-20
15:51

szympek1818 Generał

szympek1818
👍

hehehe fajny pad będzie w pudełku z grą? XD

Komentarz: szympek1818
2015-10-21
11:52

paul oren's Generał

8GB standard? chyba wg twórców którzy nie umieja optymalizować lub chca napedzić sprzedaż ramu,gry na ultra ustawieniach nie wykorzystują wiecej niż 3-4GB,co do pada wyglada jak ze zręcznościowej gry z bajkową/baśniową grafiką dla dzieci.

Komentarz: paul oren's
2015-10-22
12:02

Henrar Generał

Henrar

@paul oren's

Z posta z innego wynika, że masz 4GB RAMu. Wiesz co to oznacza? Że gra gdy przekroczy 3GB (bo 1GB ma pewnie na system), to zaczyna korzystać z pamięci na HDD.

8GB w wymaganiach nie oznacza, że gra na niższej konfiguracji się nie uruchomi -> Windows ma coś takiego jak pamięć wirtualną.

Komentarz: Henrar
2015-10-22
13:45

elathir Legend

elathir

Uzupełniając wypowiedź przedmówcy, zacznie się po prostu Swap Hell. Czyli gra będzie zamulać, pojawią się długie loading, itd. Rozwiązaniem trochę ograniczającym problem są częste reset gry.
Tj. jak wiadomo gra będzie zaprojektowana pod 8GB, więc w calu skrócenia czasu loadingów będą pewnie pakować kupę elementów do pamięci. W rezultacie jak ilość zużytej pamięci wraz z kolejnymi lokacjami pójdzie w górę zacznie ona być zapisywana na dysku. W tym wypadku po restarcie gry do naszej pamięci powinny trafić mniej danych, bo nie będzie tam wgranych wcześniej odwiedzonych lokacji.

Czemu zgaduję, że to pomoże? Ze względu na charakterystykę silnika, i podział świata na exterior i interior cele. Przy opuszczeniu interior cela ładowani exterior cela trochę trwa, więc lepiej nie zwalniać go w pamięci podczas wchodzenia do pomieszczenia by potem loading w druga stronę był krótszy.

By nie było, mogę się mylić, nie znam dość dobrze tego silnika, więc wróżę na podstawie ogólników, które znam.

Komentarz: elathir

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl