Fallout 4 – oficjalne wymagania sprzętowe. Nie zagramy bez 8 GB pamięci RAM

Poznaliśmy właśnie oficjalne wymagania sprzętowe Fallouta 4. Jego twórcy podzielili się również informacjami o wersjach językowych gry i godzinie debiutu jej cyfrowej wersji.

Michał Kułakowski

Do premiery gry został tylko miesiąc

Bethesda opublikowała właśnie oficjalne wymagania sprzętowe Fallouta 4, który zadebiutuje w sklepach 10 listopada. Producenci podali również ostateczne informacje dotyczące tego ile gra zajmie miejsca na dysku konsoli, a także ile wersji językowych tytułu przygotowano. Ponadto dowiedzieliśmy się kiedy dokładnie będzie można ściągnąć cyfrową edycję gry. Jak widać, minimalne wymagania sprzętowe nie są specjalnie porażające i gra powinna uruchomić się nawet na kilkuletnim sprzęcie, choć przeszkodą może być wymóg posiadania co najmniej 8 GB pamięci RAM na pokładzie. Zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że specyfikacje podawane przez deweloperów są zazwyczaj nieco zawyżone.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. System operacyjny: Windows 7/8/10 (64-bitowy)
  2. Procesor: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz lub ich odpowiedniki
  3. Karta grafiki: NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB lub ich odpowiedniki
  4. Pamięć: 8 GB RAM
  5. Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca

Zalecane wymagania sprzętowe:

  1. System operacyjny: Windows 7/8/10 (64-bitowy)
  2. Procesor: Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz lub ich odpowiedniki
  3. Karta grafiki: NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 290X 4GB lub ich odpowiedniki
  4. Pamięć: 8 GB RAM
  5. Dysk twardy: 30 GB wolnego miejsca

Wersja Xbox One i PlayStation 4

W zależności od wersji językowej i regionu gra będzie potrzebowała od 28 do 35 GB wolnego miejsca na dysku twardym konsoli.

Lokalizacja

W zależności od regionu gra będzie oferować jeden lub więcej języków. W Polsce Fallout 4 będzie w dniu premiery posiadał oryginalną angielską ścieżkę dźwiękową oraz tekst, a także polską oraz rosyjską kinową wersję językową. Dotyczy to zarówno edycji pecetowej jak i konsolowej.

Premiera cyfrowa i inne informacje

Cyfrowa edycja Fallouta 4 zostanie odblokowana minutę po północy 10 listopada. W zależności od strefy czasowej, niektórzy gracze otrzymają więc dostęp do tytułu względnie nieco wcześniej niż inni. Na PC produkcja będzie współpracować standardowo z padami z Xboksa One i Xboksa 360. Aplikacja mobilna Pip-Boy, która towarzyszyć może naszej rozgrywce, wyświetlając informacje z podręcznego komputera postaci, będzie dostępna na systemach Android, iOS oraz Windows Phone. Jej premiera została również wyznaczona na 10 listopada.

  1. Oficjalna strona Fallout 4
  2. Fallout 4 – komependium wiedzy
Fallout 4

Fallout 4

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2015

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

6.6

Gracze

8.4

Steam

8.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-10-16
06:33

Henrar Generał

Henrar

Wlasnie tak. CreationEngine moze bazować na GameBryo, ale w tej chwili są to już osobne silniki (GameBryo nadal istnieje i jest licencjonowane przez inną firmę niż Bethesda). W przypadku CreationEngine Beth ma znacznie większe pole do popisu.

Co do ładowania - wiem o co co chodzi. Problemem wciąż jest głównie RAM. Inne open worldy omijają ten problem przez mniejszą liczbę wnętrz, ale i tak mają gdzieś ładowanie i oddzielone segmenty.

Komentarz: Henrar
2015-10-16
11:08

szczypiorofixpw Pretorianin

Owszem Gamebryo dalej jest silnikiem samym w sobie, nie znam szczegółów licencji i umowy między Bethesdą a Gamebase (myślę że nikt poza pracownikami Beth i właścicieli producenta sinika jej nie zna) ale Creation Engine to nic innego jak zmodyfikowany Gamebryo. Czy Creation Kit do Skyrima, GECK (Garden of Eden Creation Kit) do F3 czy NV, albo Construction Set do Obliviona i Morrowinda aż tak się diametralnie różnią? Otóż nie, grzebałem we wszystkich z nich, są pewne usprawnienia i zmiany np. plikach dźwiękowych ale to ma za zadanie uprościć niektóre sprawy przy tworzeniu modów. Większych różnic w exterior i interior celli nie zauważyłem (może poza doczytywaniem terenów w Morrowindzie i tym, że mapy podzielonej na kwadraty) ale to stara wersja. Daję sobie uciąć mały palec u nogi (więcej nie dam :P) że w F4 dużych zmian w kwestiach celli nie uświadczymy - a to co widziałem z zamkniętej bety tylko mnie utwierdziło. Jedyne co mogą zrobić to jak wspominałem, wrzucić więcej rzeczy do exterior celli i w nich stworzyć domki do których można zajrzeć bez ekranów ładowania (jak dom naszego głównego bohatera/bohaterki) gdy wyszedł on z Krypty 111.
Wszystko opiera się właśnie na RAM. Co z tego, że kiedyś w Gothicku nie było ekranów ładowań a tylko doczytywanie w locie, skoro wchodząc do pierwszego lepszego domku stał w nim stół, coś na stole i łóżko, czasem może skrzynia do splądrowania. Nie wiem jaki komp obsłużyłby tą grę, gdyby zrezygnowali całkowicie z interior celli i przerzucili wszystko do exteriorów. Raczej nie da się zrobić tak ogromnego świata, z taką ilością szczegółów i detali w lokacjach bez ładowań obszarów. To nie czasy starej Ultimy gdzie gra o takim ogromnym świecie mieściła się na jednej 3,5-calowej dyskietce.

Komentarz: szczypiorofixpw
2015-10-17
01:43

FanBoyFrytek Konsul

Myślę mimo wszystko że na minimalnych da radę zagrać na 6 gb ram ;)

Komentarz: FanBoyFrytek
2015-11-09
15:39

nemnem223 Junior

Ja myślę ,że na gtx960 i intel core i5 2500k fallout 4 da radę na 4gb ram.W przypadku wieśka 3 się to sprawdziło i nie miałem praktycznie żadnej przycinki.No ale zobaczymy o 24:00 :D

Komentarz: nemnem223
2015-11-12
09:04

-=.szaman=- Pretorianin

na moim sprzęcie z sygnaturki z automatu ustawiło się na wysokie, przestawiłem na ultra. Da radę płynnie chodzić po mieszkaniu na początku - dalej nie sprawdziłem.

Komentarz: -=.szaman=-

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl