Fallout 4 – Bethesda objaśnia nowy system rozwoju postaci
System rozwoju postaci doczeka się w Fallout 4 poważnych zmian. Odblokowywanie perków zostanie mocno uproszczone, prawdopodobnie znikną również klasyczne umiejętności.
Luc

Premiera wyczekiwanego Fallout 4 już za kilka tygodni, a im bliżej do 10 listopada, tym więcej studio Bethesda ujawnia o nadchodzącym tytule. W chwili ogłoszenia prac i opublikowania pierwszego trailera widać było, że gra będzie istotnie różniła się od poprzedniczki (o pierwszych częściach serii nie wspominając), ale zmiany w mechanice rozgrywki idą dalej niż można by się było tego spodziewać. Kolejnym z aspektów, który czeka całkowita rewolucja jest system rozwoju postaci. O ile siedem podstawowych atrybutów pozostaje w identycznej formie (S.P.E.C.I.A.L. dokładniej tłumaczone jest w osobnych materiałach), o tyle system perków to duża nowość. Wcześniej specjalne zdolności postaci przydzielane były nam co jeden, dwa lub trzy poziomy (w zależności od tego, o której grze z serii mówimy) i wymagały odpowiednio wysokiego atrybutu oraz często dobrze rozwiniętej umiejętności. Przykładowo – jeżeli chcieliśmy odblokować „Ciche bieganie”, należało posiadać sześć punktów zręczności oraz „skradanie” na poziomie 50%. W Fallout 4 ten drugi wymóg całkowicie znika.
Nowe drzewko perków do złudzenia przypomina konstrukcję, którą widzieliśmy niedawno w Fallout Shelter. 10-poziomowy „schron” jest podzielony na siedem kolumn odpowiadających każdemu z atrybutów, zaś na poszczególnych kondygnacjach znajdują się zdolności, które możemy odblokować. Posiadając pięć punktów siły, możemy więc nauczyć się nowej „sztuczki” dostępnej na piątym poziomie i kolejnych. Im niższy poziom, tym większe wymagania do odblokowania perka. W pojedynczych przypadkach potrzebna będzie również odpowiednio doświadczona postać. Co istotne, każda ze zdolności może być wielokrotnie ulepszana – w ten sposób nie tylko zwiększymy jej „skuteczność”, ale niekiedy także zmienimy sposób działania. Na świeżo zaprezentowanym przez Bethesdę wideo widać łącznie 70 perków, jednak po uwzględnieniu ich stopniowalności mamy otrzymać aż 275 unikalnych zdolności.
Twórcy pokrótce wyjaśnili także, w jaki sposób stworzymy i rozwiniemy naszego bohatera. Na początku rozgrywki otrzymamy łącznie 28 punktów do rozdysponowania pomiędzy wszystkie atrybuty. Co ciekawe, będziemy mogli je całkowicie zmodyfikować przynajmniej raz podczas rozgrywki. Gracze otrzymają możliwość edycji S.P.E.C.I.A.L. przy wychodzeniu z krypty, czyli wtedy, gdy już lepiej zapoznamy się z mechaniką gry. Perki mają być przydzielane na każdym poziomie, te zaś będziemy zdobywać w oparciu o punkty doświadczenia podobnie jak w Fallout 3. Podczas przygód nie zabraknie oczywiście magazynów oraz książek, z których nauczymy się dodatkowych zdolności niejako poza systemem rozwoju. Całość wydaje się być ciekawie zaprojektowana, choć nie pozostawia większych złudzeń – obecne w serii od początku klasyczne umiejętności, wraz z czwórką prawdopodobnie znikną.
Więcej:Pudełkowa wersja Oblivion Remastered nie spełnia oczekiwań graczy. „Dziękuję, ale nie skorzystam”

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Gerr Generał
Och, a tu znowu nieśmiertelny argument z "klasycznym RPG" i "rzutem izomerycznym"... to dopiero "dziwny stan umysłu".
zanonimizowany809 Legend
Należy zapomnieć, że ktoś zrobi jakiegokolwiek Fallouta w stopniu złożoności odpowiadającej F2. To się nie sprzedaje. Ludzie chcą czegoś na szybko po pracy, albo po szkole o ile ktoś jeszcze do szkół chodzi i tyle. A nie analizować, zastanawiać się, szukać, czytać, planować postać z wyprzedzeniem.
zanonimizowany800546 Chorąży
^UP zgodzę się z tym. Bardzo mnie to ostatnio irytuje, po pracy jak mam trochę wolnego czasu to chcę sobie pograć a nie zastanawiać się jaką postać robić, czy taki builid wybrać czy inny... Potem testować czy się sprawcza w boju, czy też robić na nowo cholerną postać, bo twórcą gier rzadko się zdarza wpaść na takie coś jak reset statów...
Gerr Generał
Dlatego są różne gatunki gier i takie osoby powinny grać w coś innego niż RPGi, bo ja wiem, kolejnego CoDa, ewentualnie jakieś Far Cry...
FanBoyFrytek Konsul
Ze strzelanek to ja lubię tylko far cry , warframe , mass effect ale ma to z rpg dużo i gta v a takiedy cody i bf to masakra oraz csy feary roznego tego typu w falloucie 4 mówimy nie :)