Fable Legends – rezultaty pierwszych testów z użyciem DirectX 12
Ujawnione dziś testy gry Fable Legends – korzystającej z DirectX 12 i silnika Unreal Engine 4 – wskazują znaczną poprawę wydajności na kartach Nvidii i AMD.
Maciej Żulpo
Portal PCGamesHardware opublikował dziś test wydajności (benchmark) gry Fable Legends – test o tyle istotny, że gra korzystała w jego trakcie z technologii DirectX 12, która na współczesnych kartach graficznych jest w stanie zapewnić znacznie większą wydajność. Benchmark wskazuje niewielką przewagę kart graficznych Nvidii nad produktami AMD – różnice między potężnym Titanem X a R9 Fury X wynoszą zaledwie jedną klatkę na sekundę, co stanowi różnicę marginalną i może zapowiadać wznowienie rywalizacji „zielonych” z „czerwonymi”. Rezultaty prezentujemy poniżej (dotyczą rozdzielczości 1920x1080 przy zastosowaniu najnowszych sterowników obu producentów).

Uzyskane wyniki po raz kolejny wyraźnie pokazują, jak duży potencjał drzemie w zaprezentowanej przez Microsoft technologii. Fable Legends jest ponadto pierwszą grą korzystającą z nowych bibliotek w tak dużym zakresie, mimo że czerpie zaledwie ułamek możliwości, które te oferują – używa m. in. technologii Async (umożliwiającej znacznie sprawniejsze przekazywanie i przetwarzanie jednostek cieniujących – shaderów) oraz manual Resource Barrier Tracking (odciążającej procesor, nie wymagając dłużej wykonywania przez niego części pobocznych operacji), co zwiększa wydajność wszystkich podzespołów. DirectX 12 zapewnia również możliwość generowania znacznie bardziej skomplikowanych i imponujących pod względem wizualnym poziomów, co gołym okiem dostrzec można w zaprezentowanym powyżej materiale wideo z omawianego benchmarku.
Prezentacja wydajności jest z o tyle istotna, że na jej podstawie w przybliżeniu określić można, jak wyglądać i zachowywać będą się kolejne tytuły zasilane przez Unreal Engine 4. Posiadacze nieco starszych układów nie muszą się jednak obawiać – nowa odsłona serii Fable (która na Xboksie One oraz pecetach zadebiutuje 13 października tego roku) wciąż posiada obsługę DirectX 11, choć prawdopodobnie nie zapewni wsparcia dla starszych bibliotek. Nową technologię wykorzysta też Deus Ex: Mankind Divided i Star Wars: Battlefront.

Komentarze czytelników
zanonimizowany714315 Legend
A na XONE już potwierdzone full hd i 30 klatek? Nie wiadomo jakie to ustawienia, może jakiś super uber anti aliasing zabija klatki albo coś jeszcze innego czego na konsoli w ogóle nie będzie
kaszanka9 Legend

pieterkov [1]
Dopóki nie pokaże się test na dx11 vs dx12 to samą 12 można sobie wsadzić bo nie ma żadnego porównania.
I tak nic nie porównasz, bo nie zweryfikujesz czy czegoś czasem nie pogorszono celowo albo nie wykorzystano maksymalnie najlepiej jak się da, więc jedynie średnia z kilkunastu gier mających dx11 i dx12 na raz, jakiś obraz wyłoni. No, ale wszyscy wiedzieli, że niskopoziomowe api da więcej, pytanie ile i czego.
aope [2]
. A to dobre, prawie jak "GTX 660 wystarczy na całą generację" :]
Założymy się, że ten gtx 660 będzie w stanie wygenerować lepszą grafikę w tej grze niż xone?
dj_sasek Legend

Poza rozdzielczością nie ma słowa o tym jakie opcje graficzne są włączone (tylko ogólnikowe "Ultra"), nie ma porównania do dx11, nie wiadomo jak gra będzie chodzić na konsoli Xbox One, obie strony (AMD, Nvidia) nie dostarczyło sterowników do dx12, tylko bazują na obecnych. Test o kant wiecie czego można obić. Ale jak widać panu aope to nie przeszkadza w podjęciu werdyktu... :)
pawell75 Centurion

A gdzie tutaj widać ten straszny skok wydajności względem DirectX 11?
Co ten test miał pokazać
JaspeR90k Generał

Teraz już chyba wiem dlaczego AMD otwarcie nawoływało deweloperów do porzucenia swojej autorskiej technologii Mantle na rzecz DirectX 12...