Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 lutego 2015, 11:15

autor: Adrian Werner

Evoland – premiera mobilnej wersji gry umożliwiającej podróż przez historię gatunku RPG

Na iOS i Androidzie zadebiutowała konwersja Evoland, czyli nietypowej produkcji umożliwiającej interaktywną podróż przez historię gatunku konsolowych RPG-ów, pczynając od 8-bitowych rozwiązań aż po standardy z PlayStation 2.

Evoland, czyli jedna z najbardziej pomysłowych niezależnych produkcji pecetowych 2013 roku wreszcie doczekała się konwersji na urządzenia mobilne. Jest to nietypowy tytuł, pozwalający w interaktywnej formie prześledzić wszystkie etapy rozwoju gatunku RPG, poczynając od 8-bitowych prostych rozwiązań, aż po standardy z PlayStation 2.

Evoland dostępny jest w wersjach na systemy iOS i Android. Cenę ustalono na poziomie 19 złotych i jest to produkcja premium, czyli za tę sumę otrzymujemy pełną grę, bez jakichkolwiek mikropłatności.

Produkcja została zaprojektowana jako hołd złożony starym RPG-om. Akcja toczy się w klasycznej krainie fantasy i gdy zaczynamy zabawę ma ona postać monochromatycznego świata złożonego z kilku prostych pikseli. Od tego momenty każdą nową mechanikę i ulepszenie musimy odblokować samodzielnie podczas rozgrywki. Na wczesnych etapach zdobywamy np. możliwość poruszania się na skos, czy opcję zapisywania stanu gry.

Ten pomysł jest kontynuowany przez całą kampanię. W kolejnych etapach mamy okazję odblokować m.in. zagadki logiczne, różnorodnych przeciwników, starcia z bossami czy rozbudowany zręcznościowy system walki. Cały ten postęp nie zawsze ma charakter liniowy i np. w pewnym momencie możemy skręcić w stronę turowych bitew, by potem powrócić do zręcznościowych rozwiązań.

Wszystkim tym zmianom towarzyszą analogiczne ulepszenia w oprawie graficznej. Czarnobiała grafika złożona z kilku pikseli z czasem zostaje przeobrażona w kolorową 16-bitową oprawę, a ostatecznym celem jest dotarcie do poziomu z PlayStation 2 z trójwymiarowym światem i postaciami. Wszystko to w sumie daje prawdziwie unikalną grę, a dodatkową atrakcją są silne wątki komediowe w scenariuszu, który naśmiewa się ze utartych schematów starych produkcji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej