Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release Cenega Press Release 8 listopada 2006, 10:34

Europa Universalis III - Elastyczna budowa państwa

Cenega Poland, wyłączny partner firmy Paradox Interactive w Polsce, ma przyjemność zaprezentować cykl wiadomości informacyjnych, dotyczących nadchodzącej strategii Europa Universalis III. Kolejno ujawniane będą kolejne elementy rozgrywki - dziś prezentujemy informacje dotyczące idei elastycznej budowy państwa.

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

Europa Universalis III - Elastyczna budowa państwa - ilustracja #1

Cenega Poland, wyłączny partner firmy Paradox Interactive w Polsce, ma przyjemność zaprezentować cykl wiadomości informacyjnych, dotyczących nadchodzącej strategii Europa Universalis III. Kolejno ujawniane będą kolejne elementy rozgrywki - dziś prezentujemy informacje dotyczące idei elastycznej budowy państwa.

Przypomnijmy, że Europa Universalis III to kolejna gra strategiczna autorstwa Paradox Interactive, będąca największą produkcją w historii tej firmy. Dzięki elementom takim jak handel, dyplomacja, odkrycia i wojna, Europa Universalis III pozwala graczowi w ciągu 300 lat zmienić bieg historii świata. Bliższe informacje dotyczące wydania gry w Polsce zostaną ujawnione już wkrótce.

Europa Universalis III - Elastyczna budowa państwa - ilustracja #2

CZĘŚĆ IV: ELASTYCZNA BUDOWA PAŃSTWA

Firma Paradox Interactive jest znana nie tylko z rozmachu produkowanych gier, ale również faktu, że w grach tych osiągnięcie biegłości i mistrzostwa wymaga dużo czasu. W oparciu o doświadczenie w tworzeniu ponad 16 gier, zespół projektantów Europa Universalis III skupił się na opracowaniu intuicyjnego i prostszego interfejsu, który jednocześnie pozostałby realistyczny i umożliwiałby inteligentną rozgrywkę.

Dodatkowo dzięki otwartemu zakończeniu gry, gracz otrzymuje niemal nieskończoną ilość możliwości wyboru, odmian prowadzenia rozgrywki i następstw działań. Zespół projektantów wziął również pod uwagę fakt, że niektórzy gracze chcą kontrolować wszystkie szczegóły zarządzanego państwa, natomiast inni wolą zadowolić się bardziej ogólnym planowaniem rozgrywki i skupiać się tylko na poważniejszych decyzjach strategicznych.

Jednym z przykładów takich elementów jest ”elastyczna budowa państwa”, gdzie gracz może wprowadzać ulepszenia w prowincjach w bardziej ogólny sposób, bez koncentrowania się na poszczególnych jednostkach terytorialnych. Każde państwo ma możliwość zmian następujących elementów wpływających na rozgrywkę:

Dwór: Powołując na doradców historyczne postaci, takie jak Mozart, Kartezjusz, czy Kopernik, gracz może otrzymywać określone premie i zdolności do wykorzystania na polu administracji, dyplomacji czy wojskowości.

Europa Universalis III - Elastyczna budowa państwa - ilustracja #3

Ekonomia: Dostępne suwaki pomogą graczowi wpływać na inwestycje w różnych obszarach i decydować o sposobach wydawania pieniędzy z miesięcznego przychodu. Każda decyzja wpływa na pozostałe elementy, takie jak stabilność, produkcja czy handel.

Wojsko: Gracz może wybierać pomiędzy różnymi rodzajami wojsk (piechota, kawaleria, artyleria). Dostępne są również przynależne określonym państwom oddziały, takie jak Celtyccy Wolni Strzelcy czy Armia Karolińska. Różne wojska charakteryzują się odmiennymi umiejętnościami i cechami.

Religia: Pokazuje tolerancję gracza wobec innych religii. Gracz może również zmienić wyznanie na inne, znajdujące się w tej samej grupie. Im bardziej gracz jest tolerancyjny wobec jednej religii, tym mniej wobec innej. Interesującym elementem jest możliwość ogłoszenia się jedynym obrońcą wiary, co daje graczowi określone premie, ale również stanowi pewne ryzyko.

Rząd: Ilustruje wybrane i pozyskane idee narodowe. Dzięki suwakom polityki wewnętrznej, gracz może określać, jakim typem społeczeństwa chce rządzić, demokratycznym czy autokratycznym, bardzo innowacyjnym czy niezwykle zacofanym, etc.

“Elastyczna budowa państwa” z systemem powiadomień, zwiększonym sterowaniem suwakami oraz wieloma innymi elementami, umożliwi graczom własnoręczne dostosowanie gry do własnych upodobań. Niektórzy gracze na pewno będą woleli zrezygnować z pewnych elementów na rzecz planowania ogólnej strategii podboju świata.

Już wkrótce udostępnione zostaną kolejne informacje na temat gry!