Enotria: The Last Song już w połowie 2024 roku zabierze nas do krainy, której mimo wiecznego słońca nie powstydziłby się żaden soulslike.
 
Poznaliśmy datę premiery Enotria: The Last Song. Studio Jyamma Games ujawniło, że jego debiutancki tytuł trafi na Steama, do Epic Games Store oraz na konsole PS5 i Xbox Series X/S 21 czerwca w polskiej wersji językowej (napisy). Z tej okazji udostępniono nowy zwiastun tytułu.
Dla przypomnienia: Enotria: The Last Song to RPG akcji z gatunku soulslike, które czerpie garściami z włoskiego folkloru. W efekcie zamiast typowych mrocznych lub przynajmniej zacienionych lokacji mamy świat rozświetlony wiecznym słońcem.
Jednakże to bynajmniej nie jest idylliczna kraina. Niekończący się dzień to efekt pokrętnej sztuki tajemniczych Autorów, która doprowadziła do nienaturalnego zastoju. Gracze i kierowane przez nich Istoty Bez Maski będą musiały się zmierzyć z tymi potężnymi wrogami, by uwolnić świat od ich złowrogiej woli.
Poza bezpardonową i wymagającą walką typową dla gatunku Enotria zaoferuje ciekawy system ulepszeń oparty na zdobywaniu masek pokonanych przeciwników oraz tzw. Ścieżce Innowatorów (czyli. czyli drzewku umiejętności). Do tego gra pozwoli swobodnie przełączać się między trzema „konfiguracjami”, co powinno przemówić do graczy lubujących się w eksperymentowaniu.
Dochodzą do tego takie elementy, jak zdolność „dynamicznego zmieniania rzeczywistości” (wykorzystywana m.in. przy rozwiązywaniu zagadek) oraz rozgrywka promująca agresywny styl gry a la Bloodborne.
Jak dotąd grę można było sprawdzić tylko w ramach zamkniętych beta-testów w listopadzie i grudniu. Zainteresowanie nimi rzekomo przebiło oczekiwania twórców, ale klauzula poufności (NDA) nie pozwoliła uczestnikom podzielić się wrażeniami z gry. Trudno więc powiedzieć, czy dzieło Jyamma Games będzie kolejnym średnio udanym rywalem gier studia FromSoftware, czy też Enotria okaże się co najmniej równie udanym soulslike’iem jak zeszłoroczne Lies of P lub seria Remnant.
Więcej:Premiera PoE: Keepers of the Flame już dziś. Znamy rozmiar patcha i godzinę startu
 
Gracze
OpenCritic
5

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).