Elite: Dangerous ukaże się na konsoli Xbox One
Kosmiczny symulator Elite: Dangerous ukaże się latem bieżącego roku na konsoli Xbox One - ujawnił Phil Spencer, odpowiadający w firmie Microsoft za markę Xbox. Jednocześnie opublikowano zwiastun promujący tytuł studia Frontier Developments.
Kamil Zwijacz
- Gatunek: space-sim
- Deweloper: Frontier Developments
- Platformy sprzętowe: komputery PC i konsola Xbox One
- Data premiery: 16 grudnia 2014 roku (PC), lato 2015 roku (XOne)
Wyczekiwany kosmiczny symulator Elite: Dangerous ukazał się na komputerach osobistych w grudniu 2014 roku, natomiast latem bieżącego roku trafi na konsolę Xbox One. Wesołą nowinę przekazał Phil Spencer, odpowiedzialny w Microsofcie za markę Xbox, podczas wystąpienia na Game Developers Conference. Niestety nie zdradzono dalszych szczegółów. Tytuł zapewne ukaże się w późniejszym czasie także na PlayStation 4, gdyż podczas oświadczenia stwierdzono, że Elite: Dangerous zaliczy konsolowy debiut najpierw na Xboksie One, co sugeruje, że studio Frontier Developments nie chce poprzestać na tym sprzęcie. Na dalsze konkrety musimy jednak poczekać, a w międzyczasie można obejrzeć najnowszy zwiastun, widoczny powyżej.

Zapowiedź konsolowej wersji Elite: Dangerous nie jest w gruncie rzeczy wielką niespodzianką. Już w 2009 roku pojawiły się informacje głoszące, że Elite IV (taki tytuł nosiła wtedy gra) pojawi się na Xboksie 360 i PlayStation 3. Z kolei w 2014 roku, gdy deweloping najnowszego space-sima powoli dobiegał końca, deweloperzy zaczęli głośno myśleć o najnowszych urządzeniach firm Sony i Microsoft, by później potwierdzić, że studio współpracuje już z gigantem z Redmond i rozmawia z Sony.
Zapewne każda osoba interesująca się gatunkiem kosmicznych symulatorów wie, czym jest Elite: Dangerous, mimo wszystko warto przypomnieć to i owo. W produkcji wcielamy się w pilota statku kosmicznego, który przemierzając wszechświat, wykonuje rozmaite misje – od zleceń transportowych, aż po walkę.
Tytuł jest czwartą odsłoną uznanej serii, wyprodukowaną przez zespół Frontier Developments dowodzony przez Davida Brabena – współtwórcę poprzednich części. Gra, choć niepozbawiona wad, okazała się bardzo dobrą produkcją, która do 6 stycznia bieżącego roku trafiła do ponad 300 tys. osób.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Frontier Developments
- konwersje konsolowe
- PC
- XONE
Komentarze czytelników
legolas93 Konsul

Kolejny świetny tytuł na XONE. Nic tylko się cieszyć :)
Lothers Senator

Co? Taki wspaniały Pecetowy exclusive rzucać niczym perłę przed konsolowe wieprze? Przecież to zbrodnia! PC Master Race FTW!
StoogeR Generał
Bardzo dobrze, to swietna gra i z miesiaca na miesiac co raz lepsza. Nie da sie ukryc jednak, ze to nisza wiec jestem ciekaw jak bedzie ze sprzedaza.
Jeden problem tylko przewiduje - kontroler. Gralem w ED, na myszy i klawie, joyu i padzie. Padem (z ps3 co prawda, ale watpie ze xboxowy da rade duzo lepiej) gralo sie zdecydowanie najgorzej, nawet klawa i mysz pozwalala na (duzo) lepsza kontrole. Nie wiem czy XO ma jakis dedykowany joystick (bo jak znam polityke MS, to pierwszey lepszy pewnie nie zadziala), ale bez tego masa ludzi sie zrazi zanim nabierze wprawy.
Chyba, ze FDev przystosuje jakos gre, ale jakos tego nie widze, bo glownym problemem jest zbyt mala precyzja na grzybkach. Zobaczymy...
Lothers => Nawet konsolowe wieprze musza czasami sie odchamic przy czyms bardziej ambitnym niz gry typu "press x to win". Maja wtedy szanse na odkupienie, nawrocenie i dolaczenie do pecetowej elity. Ale chce widziec oficjalne forum po premierze na XO... To bedzie dopiero masakra z ludzmi narzekajacymi na brak autopilota, manualne dokowanie, manualne zbieranie loot'a itd. "ale gowno, wracam do cod'a" :D