Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2015, 14:43

autor: Draug

Elex zaoferuje ok. 70 godzin zabawy

Dopiero co przytaczaliśmy sporo nowości w temacie Elex – kolejnej gry RPG studia Piranha Bytes – a już mamy dalsze doniesienia z gamescomu 2015. Tym razem ich źródłem jest nasz wysłannik w Kolonii, a dotyczą one m.in. zarysu fabuły, frakcji zamieszkujących planetę Magalan i długości rozgrywki w nowym dziele twórców serii Gothic i Risen.

Wprawdzie raptem parę godzin temu pisaliśmy już o Elex – najnowszej grze RPG od twórców serii Gothic i Risen ze studia Piranha Bytes – ale nie wyczerpaliśmy jeszcze nowości, jakie deweloperzy ujawnili w trakcie targów gamescom 2015. Kolejne wieści zawdzięczamy naszemu wysłannikowi w Kolonii, który miał okazję uczestniczyć w pokazie omawianego tytułu.

Ten obrazek może wyglądać jak typowe fantasy, ale nie dajcie się zwieść – w Elex roi się od elementów postapo i science-fiction. - Elex zaoferuje ok. 70 godzin zabawy - wiadomość - 2015-08-05
Ten obrazek może wyglądać jak typowe fantasy, ale nie dajcie się zwieść – w Elex roi się od elementów postapo i science-fiction.

Przede wszystkim, dowiedzieliśmy się czegoś więcej na temat bohatera i zarysu fabularnego. Zabawę rozpoczniemy jako członek frakcji Albów – otumaniony i odczłowieczony przez substancję elex wojownik w służbie stronnictwa dążącego do podporządkowania sobie całej planety Magalan. Na początku przygody myśliwiec bohatera zostaje zestrzelony, a on sam ląduje daleko za „linią wroga”, pozbawiony wsparcia pobratymców i stopniowo wracający do zmysłów wraz ze słabnącym działaniem narkotyku. Od tej pory protagonista będzie miał pełną swobodę w eksplorowaniu świata, sympatyzowaniu z różnymi frakcjami (nic nie stanie na przeszkodzie, by oderwać się od Albów) i podejmowania wyborów natury moralnej, które ukształtują postać. Rzecz jasna, najpewniej zostanie na to nałożony jakiś główny wątek fabularny, a Elex nie będzie sandboksem na miarę Skyrima, ale na razie nic o tym nie wiadomo – studio Pirahna Bytes zdradziło tylko, że jego najnowsze RPG powinno zaoferować ok. 70 godzin zabawy.

Deweloper odpowiedział też na nurtujące wszystkich pytanie: „Dlaczego nie powstaje nowy Gothic?”. Przyczyną jest brak swobody twórczej przy takim projekcie – twórcy musieliby wpisać się w bardzo konkretne oczekiwania fanów (np. co do obecności określonych postaci, jak Xardas), a chcą mieć możliwość popuszczenia wodzy fantazji. Stąd decyzja o zrobieniu oderwanego diametralnie od poprzednich gier Elexa.

Więcej informacji znajdziecie w naszym wcześniejszym newsie oraz w świeżutkiej zapowiedzi autorstwa Michała Mańki. Na koniec przypominam, że omawiana produkcja ma zadebiutować w IV kwartale 2016 roku i zostać udostępniona pecetowcom oraz użytkownikom konsol PlayStation 4 i Xbox One.