Elex – zobacz screeny, nagranie z pokazu i nowe informacje

Przy okazji targów gamescom 2015 w sieci pojawiło się dużo materiałów z gry Elex – nowego RPG od studia Piranha Bytes (twórców serii Gothic i Risen). Możecie zobaczyć parę fragmentów rozgrywki z pokazu gry, obejrzeć trzy screeny, a także poznać sporo świeżych informacji o tym projekcie.

Krzysztof Mysiak

Trudno o lepszą okazję niż niemieckie targi gamescom do tego, by zaprezentować jedną z najbardziej oczekiwanych gier z Niemiec – i rzeczywiście, studio Piranha Bytes (znane z serii Gothic i Risen) pojawiło się w Kolonii, by zaprezentować swój najnowszy projekt, czyli RPG zatytułowane Elex. Niestety, na razie nie możemy nacieszyć oczu żadnym trailerem ani tym bardziej gameplayem; twórcy zamieścili w sieci tylko 90-sekundowe nagranie z pokazu gry, na którym widać raptem kilka ujęć z rozgrywki w wersji pre-alfa, i to uwiecznionych kamerą (filmik widoczny jest powyżej). Na szczęście dysponujemy jeszcze zapowiedzią z niemieckojęzycznego serwisu Golem.de, zawierającą trzy screeny (zamieszczone poniżej) i garść świeżych informacji na temat omawianej produkcji.

Gothic spotyka Fallouta?

Na pierwszy rzut oka Elex wygląda bardzo podobnie do poprzednich dzieł Piranha Bytes – to wciąż trzecioosobowe RPG z dość charakterystycznymi rozwiązaniami mechanicznymi, widocznymi chociażby w systemie walki. Zupełnie inne są jednak realia. Jak już wiadomo, będzie to „postapokaliptyczne science-fantasy” – w praktyce oznacza to świat, w którym wymieszano trzy różne bajki, oferując obok siebie miecze, potwory, plecaki rakietowe, karabiny plazmowe oraz porozrzucane po okolicy wraki samochodów.

Dokładniej rzecz ujmując, akcja zostanie osadzona na planecie Magellan (lub Magalan, autor zapowiedzi podaje dwie formy nazwy), która była niegdyś zamieszkana przez zaawansowaną cywilizację, ale została zniszczona przez uderzenie meteorytu. Skała z kosmosu jednocześnie rozproszyła po powierzchni tytułowe elex – niezwykły surowiec, który zaczął przekształcać faunę w bestie, a jednocześnie pozwolił ocalałym korzystać z energii przypominającej magię. Tak powstał świat, który przyjdzie nam eksplorować w omawianej grze.

Pod względem grafiki Elex szału na razie nie robi, ale to wersja pre-alfa, więc do premiery produkcja może jeszcze wyładnieć.

Co ciekawe, tym razem główny bohater zostanie obdarzony imieniem, ale nie wiemy o nim nic więcej. Jak zwykle, kraina do zwiedzenia zaoferuje rozmaitość krajobrazów (bagna, pustynie, obszary lodowe i wulkaniczne etc.) i zostanie zamieszkana przez wiele zróżnicowanych frakcji – zwykle wykazujących odmienny stosunek wobec zaawansowanej technologii – między którymi gracz będzie mógł mniej lub bardziej swobodnie lawirować, wykonując dla nich zadania. Nie zabraknie także ikonicznego systemu rozwoju postaci, z nauczycielami uczącymi gracza różnych umiejętności na czele.

Na koniec wypada wspomnieć o doprecyzowanym nieco terminie premiery Elexnajnowsze dzieło studia Piranha Bytes ma zadebiutować w czwartym kwartale 2016 roku. Gra będzie dostępna na pecetach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Elex

Elex

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 października 2017

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

6.9

Gracze

7.2

Steam

6.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

26

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-08-05
19:29

zanonimizowany1046458 Legionista

Przecież ta gra wygląda, działa i funkcjonuje jak kolejna gra gothicopodobna. Te same wyciosane w ziemniaku martwe twarze NPC, ta sama kulawa animacja, ta sama drętwa animacja walki (nawet ciosy podobne).

Widzę, że Piranie nie nauczyli się i chyba już nigdy nie nauczą robić innych gier niż klony Gothica. Myślałem, że słabe oceny Risena im coś uzmysłowią, ale jak widać nie.

Ten sam schemat, silnik, fabuła, animacje jak zawsze.

Kolejna gra o zbawcy świata/krainy, znowu kilka głównych (pewnie 3, bo Piranie lubią liczbę 3) stronnictw do których się dołącza w czasie gry, znowu wielkie nieszczescie spotkało mieszkanców tego świata, znowu to samo.

Jestem, a właściwie byłem fanem Piranii od czasów Gothica 1. Wszystkie części serii przeszedłem tyle razy, że straciłem rachubę. Risena łyknąłem, Risena 2 zmęczyłem, Risena 3 nawet nie dotknąłem i coś czuje, że nie dotknę, chyba że dadzą mi go za darmo.

Mam dość grania w te samą grę, na tym samym silniku od 14 lat. Może kogoś to bawi, ale ja mam dość. Pozdro Piranie, mojej kasy nie zobaczycie, dopóki nie zrobicie czegoś nowego.

Komentarz: zanonimizowany1046458
2015-08-05
23:41

stalkerrr Konsul

stalkerrr

Klimat - słowo klucz. Bo tylko przez ten aspekt gra ma tylu fanów. Panowie Piranie na tym aspekcie w roku 2015 nie ujadą, sorry taki mamy klimat. Widac, że walka znów polega na przewrotach i tym wydziwionym miotaniu mieczem. Gra z otwartym światem to już zaden przełom, zadania odbierz-przynieś-pozamiataj są już passé, NPC jak kukiełki, z plastikowymi dialogami są nie do przełknięcia. Zaraz ktoś powie, że jestem idiota bo oceniam nie zobaczywszy gry. Tak właśnie robie. Grałem we wszystkie możliwe Gothic'i(od dzieciaka) i Riseny, i znam już tendencje Pirani. Jestem na nie, Risen-który-jest-jak-Gothic w świecie sci-fi to nadal plastikowy, powtarzalny Risen. Niczym mnie nie zaskoczą, i wole takie podejście niż po raz kolejny sie zawieść.

Komentarz: stalkerrr
2015-08-06
12:09

FanBoyFrytek Konsul

Ja bym chciał żeby grafika była choć tak dobra jak w mass effect 3 mimo słabego silnika to ta grafika jest dobra do dzisiaj bo to główna zaleta ME 3 bo fabuła wiadomo leży ^^ Ale grafiki na takim słabym silniku na takich niskich wymaganiach zaprzeczyć nie można ale czy pb może tak zrobić na swoim ? moim zdaniem nie bo za krótko robią tą grę i ja szału nie oczekuję ale wiem jedno na pewno będzie dużo lepszą grą niż cukierkowe risen 2 i 3 :)

Komentarz: FanBoyFrytek
2015-08-11
09:12

realsolo Generał

@Battle_Axe
Oczywiscie, ze Gothic 1 i Gothic 2 byl rewolucyjny - byl to na tamten czas najlepszy 3D TPP cRPG z otwartym swiatem, na ktorym pozniej wzorowali sie praktycznie wszyscy w mniejszym / wiekszym stopniu. To byly czasy gier ala NWN.

Komentarz: realsolo
2015-08-11
10:02

Battle_Axe Pretorianin

Battle_Axe

@realsolo

Przeczytaj jeszcze raz post, który napisałem i przeanalizuj sobie rynek cRPG lat 90-tych to zobaczysz, że to co piszesz nie jest prawdą. Gothic nie był rewolucyjny, po prostu trafił w lukę, bo cRPG-ów z tą perspektywą praktycznie nie było w tamtych czasach. Jednak Ultima IX wydana w 1999 roku to 3D TPP cRPG z otwartym światem więc w tym momencie twoje twierdzenie już nie jest prawdą.

Nie brońcie już tego Gothica tak, bo nikt nie twierdzi, że nie jesteś dobrym cRPG-iem, wręcz przeciwnie, ale rewolucji tam nie było. Oczywiście jak ktoś nie patrzy wstecz i nie zna rynku gier przed 2000 rokiem to będzie tak myślał, ale to jest zakłamywanie rzeczywistości. Ja uargumentowałem swoją opinie i podałem konkretne przykłady potwierdzające to co napisałem, Ty niestety nie :).

Komentarz: Battle_Axe

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl