Elden Ring Nightreign: tier lista najlepszych klas postaci. Tu każda z nich ma swoje miejsce
W Elden Ring: Nightreign możliwych do wyboru jest 8 klas. Każda z nich jest użyteczna. Natomiast tier lista postaci ma na celu ukazanie, która z nich jest bardziej wszechstronna, a które niszowa. Jeśli chcecie się tego dowiecie, przeczytajcie nasz artykuł.

W Elden Ring: Nightreign istnieje aż 8 klas, którymi można rzucić się w wir walki i pokonać najpotężniejszych przeciwników w grze. Każda z nich jest mocna na swój sposób i ciężko wskazać najsłabszą. Jednak, niektóre z nich są na tyle „specjalistyczne”, że niekoniecznie mogą być przydatne w każdej sytuacji. Ich specyficzny styl rozgrywki może również nie przypasować każdemu do gustu. Dlatego też w naszej tier liście przedstawiamy najlepsze klasy rankingu i wyjaśniamy, jakie mocne i słabe strony posiadają.
Jak powstał ranking, skoro już na samym początku wspomniałem, że każda z klas jest mocna? Aby uzyskać odpowiednią ocenę danej postaci, porównałem ich wszechstronność, wysiłek wymagany do ich opanowania oraz zalety i wady.
Co więcej, każda z klas została przeze mnie odblokowana oraz przetestowana zarówno w trybie solo, jak i współpracy, aby zobaczyć jak dobrze radzi sobie każda z nich w konkretnych warunkach.
- S tier – Najlepsze klasy na wszystkie potrzeby
- A tier – Solidne klasy, lecz trudniejsze w opanowaniu
- B tier – Klasy dobre, jednakże nie do każdego zadania
- C tier – Klasy mocne, lecz bardzo niszowe i specyficzne
S tier – Najlepsze klasy na wszystkie potrzeby
Wilczan (Wylder)
Postać utalentowana i wszechstronna we wszystkich aspektach gry, jednak w żadnym z nich nie wyróżnia się na tle innych postaci. Aczkolwiek, Wilczanowi nie przeszkadza to w utrzymywaniu na swoich barkach całego zespołu. Jest najbardziej wszechstronną klasą, a do tego jedną z najbardziej przyjaznych dla początkujących graczy.
Jego linka może być użyta nie tylko po to, aby skrócić dystans pomiędzy sobą a przeciwnikiem, jednocześnie skracając też czas aktywacji zdolności ostatecznej, ale i również do szybkiego poruszania się po mapie.
Jego obrażenia są znakomite, zwłaszcza jeśli mowa o zdolności o nazwie Ryzyko Szturmu. Co więcej, umiejętność ta może spokojnie wyprowadzić z równowagi nawet olbrzymich rozmiarów bossa.
Wilczan również jest mocno wybaczającą błędy postacią, gdyż jego pasywna zdolność pozwala przetrwać śmiertelne obrażenia, a odpoczynek przy miejscu łaski ją odnawia. Jego statystyki są zrównoważone, co sprawia, że posiada on wysoką ilość PŻ, wytrzymałość oraz może dobrze korzystać z każdego oręża.
Plusy | Minusy |
Szósty zmysł wybacza błędy Ultimate na tyle silny, by zachwiać równowagą potężnego bossa Wszechstronność oręży Postać zwinna dzięki lince Wysoka wytrzymałość pozwala na wielokrotne atakowanie celu | Skupia się głównie na walce w zwarciu Mała ilość many powoduje, że może mieć problem z częstym używaniem zdolności danej broni |
Najeźdźca (Raider)
Najeźdźca to kwintesencja czystej, brutalnej siły. Jego ataki są na tyle mocne, że zadają kolosalne obrażenia, a do tego z łatwością potrafią zachwiać postawę przeciwnika. Ma ogromne ilości PŻ, trudno wyprowadzić go z równowagi oraz bez żadnego problemu korzysta z olbrzymich broni.
Jego umiejętności jeszcze bardziej podkreślają jego potęgę. Odwet pozwala na uderzenie głową, dzięki czemu z łatwością zachwieje równowagą przeciwnika. Co więcej, jego zdolność pasywna wzmacnia tę umiejętność, co sprawia, że nawet najpotężniejszy atak nie przerwie Waszej akcji.
Totemiczna Stela, czyli zdolność ostateczna, przyzywa gigantyczny nagrobek, na który można się wspiąć. Zadaje spore obrażenia, jednakże wzmacnia również wszystkich członków zespołu, zwiększając ich równowagę i siłę, o ile stoicie w niedalekiej odległości od totemu. Postać trudna do zabicia, zadająca obrażenia tak wielkie, jak bronie, w których się specjalizuje, czego chcieć więcej?
Plusy | Minusy |
Bardzo wytrzymały Wysokie obrażenia Może z łatwością przełamać postawę wroga Zdolność ostateczna może być użyta ofensywnie, jak i defensywnie Idealna postać dla osób lubiąca olbrzymie bronie | Jedna z wolniejszych postaci w grze Zapomnijcie o walce dystansowej (chyba, że wielkimi łukami bazującymi na sile) oraz magii |
A tier – Solidne klasy, lecz trudniejsze w opanowaniu
Egzekutor (Executor)
Postać, która jeśli jest dobrze wykorzystywana, może spokojnie znaleźć swoje miejsce w S tierze, jednakże jej złożoność jest na tyle wysoka, że mało który gracz temu zadaniu podoła. A mowa o Egzekutorze, którego styl gry przypomina najbardziej ten z Sekiro: Shadows Die Twice.
Najważniejszą umiejętnością Egzekutora jest jego przeklęty miecz. Gracze mogą go wyciągnąć i używać do parowania każdego ataku (poza chwytem), o ile zostanie to wykonane w odpowiednim momencie. Za sprawą tej umiejętności, można nawet pomyśleć o tej klasie, jako o tanku, w końcu blokowanie każdego ciosu idealnie sprawuje się do tego zadania. Sęk w tym, że zadanie to jest bardzo trudne i wymaga zaznajomienia się z wieloma atakami przeciwników.
Zdolność ostateczna pozwala przeobrazić się w wielką bestię Tygla i poczuć się jak boss załączający drugą fazę. Zadaje spore obrażenia, z łatwością może wskrzesić sojuszników, oraz otrzymuje zmniejszone obrażenia o połowę. Sęk w tym, że jeśli Wasze zdrowie spadnie do zera, to nie tylko przestaniecie korzystać z tej formy, ale i również zginiecie, co za tym idzie, sojusznicy będą musieli Was wskrzesić.
Co jednak czyni tę klasę tak dobrą? Jakby już parowanie każdego ataku nie było zbyt mocne, to warto wspomnieć o jego najlepszym skalowaniu w statystyce mistycyzm ze wszystkich klas. Co to oznacza? Łatwość w nakładaniu przeróżnych statusów, jak krwawienie, zatrucie czy odmrożenie. Bossowie dzięki temu mogą z łatwością stracić olbrzymie ilości PŻ, gdyż statusy te skalują się od procentowego poziomu zdrowia przeciwnika dotkniętego tą przypadłością.
Plusy | Minusy |
Silny w walce jeden na jeden Potrafi sparować niemal każdy atak Postać bestii Tygla sprawia, że możesz stać się tankiem zadającym obrażenia Wysoka szansa na wywołanie efektów statusu takich jak krwawienie czy zatrucie | Korzystanie z przeklętego miecza spowalnia gracza, a do tego nie pozwala na nakładanie statusów Postać bestii jest powolna a jej zgon powoduje również zgon Egzekutora Duża złożoność i trudność postaci |
Żelazne Oko (Iron Eye)
Żelazne oko to dobra klasa oferująca solidne obrażenia oraz umiejętności wspomagające zespół. Jest to prawdopodobnie najlepszy wybór, jeśli preferujecie walkę dystansową. Jest on w stanie zadawać obrażenia swoim wrogom z bezpiecznej odległości, ale posiada również kilka sztuczek w walce w zwarciu.
Jego umiejętność pasywna będzie zawsze w cenie, gdyż zwiększa szczęście zespołu do odkrywania rzadszych przedmiotów. Oznakowanie to zdolność idealna. Pozwala z łatwością ominąć ataku przeciwnika, lądując za jego plecami. Jeśli go trafi, oznacza przeciwnika. Znak powoduje, że każdy z graczy zadaje przeciwnikowi 10% więcej obrażeń. Co więcej, jeśli wróg otrzyma zbyt dużo obrażeń podczas posiadania znaku, otrzyma spore, nagłe obrażenia, a jego równowaga może zostać zachwiana.
Z kolei zdolność ostateczna, zadaje spore obrażenia, ma niebywały zasięg, a do tego może wskrzesić każdego sojusznika, nie ważne w jakim aktualnie stanie się znajdowali. Absolutny game changer, mogący odmienić losy bitwy.
No dobrze, to w takim razie co jest słabego w tej postaci, że nie znalazła się wyżej w tier liście? Mała ilość zdrowia sprawia, że jeden błąd może kosztować Was życie. Co więcej, ważne w tej postaci jest pozycjonowanie. Jeśli wrogowie skupią się tylko na Was, to możecie mieć problem, aby samemu sobie poradzić z oponentami. Zdecydowanie postać dla tych graczy, którzy wolą podejść do walki bardziej taktycznie.
Plusy | Minusy |
Doskonały do znajdywania lepszej jakości łupów dla zespołu i wzmacniania obrażeń zespołu Bezpieczna walka na dystans Rannych sojuszników można łatwo przywrócić do życia za pomocą zdolności ostatecznej | Mała pula zdrowia Problemy z wytrzymałością Nie posiada aż tak dużych obrażeń jak inne postacie Postać prosta, jednakże nie oznacza to, że łatwa do grania |
Strażnik (Guardian)
Strażnik to główny tank w zespole, który skupia się jeszcze bardziej od Najeźdźcy na defensywnym podejściu do gry. Posiada największą ilość punktów zdrowia ze wszystkich klas, bardzo dobrą wytrzymałość, jednakże jego obrażenia są niskich lotów, jak na orła…
Nie oznacza to jednak, że nie może dobrze radzić sobie z zabijaniem wrogów. Jego umiejętność – Wicher – jest idealna do pokonywania dużej grupy przeciwników o mniejszych rozmiarach. Co więcej, wybija ona w powietrze nie tylko mniejszych wrogów, ale i również tych o średnich gabarytach. Niestety jest ona praktycznie nieopłacalna do używania na większych bossów.
Z kolei jego zdolność ostateczna oferuje najwięcej dla zespołu. W mojej opinii jest to najlepsza zdolność jak istnieje w grze. Wskrzesza każdego poległego towarzysza, zadaje spore obrażenia, a do tego przytrzymanie tej umiejętności sprawia, że sojusznicy przez kilka sekund nie otrzymują żadnych obrażeń.
Jednakże w normalnej walce nie zadaje dużych obrażeń, jest jedną z najwolniejszych postaci, a do tego posiada najgorszy unik ze wszystkich klas.
Plusy | Minusy |
Ma najwięcej PŻ i wybacza wiele błędów Najskuteczniejszy tank oraz support Potrafi zdominować pole bitwy dzięki swoim umiejętnościom Idealny do ściągania agresji bossa na siebie | Unik to zwyczajny odskok na bardzo małą odległość Powolny tak samo jak Najeźdźca Mała pula many czyni z niego postać słabo wykorzystującą zdolności broni, magię lub inkantacje |
B tier – Klasy dobre, jednakże nie do każdego zadania
Księżna (Duchess)
Księżna to jedna z dwóch klas, które nie są dostępne od samego początku w grze. Jeśli nie wiecie jak ją odblokować, to zapraszamy do naszego poradnika. Jest ona najbardziej zwinną postacią spośród wszystkich dostępnych w grze. Wykonywanie uników dwa razy z rzędu jest świetną opcją defensywną, pozwalającą unikać zagrożeń.
W samym zadawaniu obrażeń już nie błyszczy tak dobrze jak inne postacie. Jej styl walki nakazuje myśleć o niej jako o zwinnej postaci, która zadaje szybkie ciosy i nakłada różne statusy. Sęk w tym, że posiada ona średnie (B) skalowanie w zręczności oraz jeszcze gorsze (C) w mistycyzmie. O wiele lepiej radzi sobie w magii, gdyż posiada dobre skalowanie w inteligencji (A).
Mimo, że jednak sama postać nie zadaje sporych obrażeń, to jej umiejętność, Druga sztuka, jest świetnym narzędziem do zwiększenia potencjału bojowego tej klasy. Otóż dzięki niej, będziecie mogli powtórzyć ostatnio zadane obrażenia przez Was zespół, zmniejszone o połowę. Tyczy się to również nałożonych statusów. Aktywacja tej zdolności jest tak szybko, że możecie to zrobić nawet podczas atakowania wroga.
Z kolei zdolność ostateczna, Finał, ma duże znaczenie wspomagające zespół. Jeśli znajdujecie się blisko nich, możecie ukryć ich oraz siebie i stać się niewidzialnymi na długi czas. Umiejętność idealna do uratowania członków zespołu lub wyjścia z opresji.
Co jednak sprawia, że Księżna jest tak nisko? Dosyć dziwne statystyki oraz mała ilość zdrowia sprawiają, że nie jest ona najlepszym wyborem, zwłaszcza, jeśli zamierzacie grać w pojedynkę.
Plusy | Minusy |
Wszechstronny styl rozgrywki Idealna postać wspierająca zespół Zwiększa obrażenia dzięki Drugiej sztuce Najbardziej mobilna postać w grze | Mała ilość PŻ Jej mocne strony są idealne dla drużyny, jednakże praktycznie bezużyteczne w rozgrywce solo Słaba w przełamywaniu postawy przeciwnika Skalowanie statystyk niekoniecznie pasujące do preferowanego stylu gry |
C tier – Klasy mocne, lecz bardzo niszowe i specyficzne
Rekluza (Recluse)
Rekluza to postać preferująca walkę na daleki dystans za pomocą magii. Posiada unikalny system craftingu zaklęć, przy pomocy umiejętności Magiczny Koktajl. Zadziwiające jest to, że nie posiada zbytnio problemu z maną, głównie za sprawą umiejętności pasywnej.
Rekluza oferuje szereg umiejętności przy pomocy koktajlu. Kombinacji jest aż 14. Zapamiętanie każdej z nich jest czasochłonne, a do tego nie zawsze będziecie mogli stworzyć swoje wymarzone zaklęcie. Wszystko zależy od tego, jaką właściwość ostatnio miał Wasz atak lub sojuszników. Nie jest to łatwe zadanie, jednakże w pełni nauczenie się jak korzystać z tej zdolności, na pewno będzie przydatne dla zespołu.
Co więcej, Wasza zdolność ostateczna sprawia, że każdy przeciwnik na sporym obszarze otrzymuje zwiększone obrażenia. Co więcej, oznaczony wróg będzie odnawiał Wam małą ilość zdrowia oraz many z każdym uderzeniem wymierzonym w niego. Zdolność zadaje nikłe obrażenia, ma czysto wspomagające właściwości dla zespołu.
Warto zaznaczyć, że postać nie jest słaba, jednakże jest ciężka do użycia. W pojedynkę będzie jej bardzo ciężko cokolwiek zdziałać. Mała ilość zdrowia sprawia, że walka w zwarciu jest dla niej wielkim wyzwaniem. A nie trzeba wspominać, że Rekluza skupia w głównej mierze na magicznych atakach dystansowych.
Plusy | Minusy |
Olbrzymie obrażenia, o ile dobrze korzysta się z Magicznego Koktajlu Koncentruje się na bezpiecznej walce dystansowej za pomocą magii Zawsze ma możliwość regeneracji many, a po użyciu zdolności ostatecznej, również zdrowia dla siebie i zespołu | Bardzo mała ilość PŻ Jeśli jakimś cudem wykorzystacie całą manę, macie przechlapane Nie nadaje się do walki w zwarciu Bardzo złożona, jeśli chodzi o użycie umiejętności Magiczny Koktajl |
Zjawa (Revenant)
Zjawa to druga, sekretna postać, która nie jest dostępna od samego początku. I choć osadzenie jej tak nisko w tier liście może mówić niektórym graczom, że nie warto się o nią starać, to nie jest to całkowicie prawdą. Klasa dość specyficzna, posiadająca bardzo niską pulę zdrowia, a do tego preferująca styl walki na średnim i mały dystansie, jest bardzo trudna do wykorzystania. Jeśli jednak grana jest rozważnie, może bardzo mocno wzmocnić swój zespół.
Jeśli zada ostateczny cios przeciwnikowi i go zabije, przez chwilę będzie mogła korzystać z jego ducha do walki z przeciwnikami. Minusem jest to, że trwa to tylko chwilę. Co innego jej zdolność mogąca przywołać jednego z trzech członków rodu. Każda z tych postaci ma swoje własne zdrowie i można przywołać tylko jednego w tym samym momencie. Jednakże ich pomoc jest przydatna. Walczą u boku Waszej drużyny, a do tego mogą wskrzeszać poległych graczy.
Zdolność ostateczna pozwala uniknąć śmiercionośnego ciosu (zdrowie nie spadnie poniżej 1 punktu). Co więcej, może ona wskrzesić każdego poległego członka. Ponadto, Wasz aktywny przywołany członek rodu, może użyć swojej unikalnej zdolności.
Brzmi jak bardzo dobra postać, nieprawdaż? Tak, aczkolwiek jej styl rozgrywki polega na byciu blisko przeciwników, natomiast jej pula zdrowia jest bardzo niska. Co więcej, sporo jej zdolności wymaga chwili na aktywowanie, przez co jest przez pewien czas bezbronna. Do rozgrywki solo niekoniecznie się nadaje, gdyż oferuje sporo ciekawych wzmocnień dla zespołu.
Plusy | Minusy |
Wysoka ilość many, która może zostać wykorzystana do aktywacji czarów i inkantacji Możecie uczynić zespół (jak i przywołane istoty) nieśmiertelnymi Może przywołać wiele duchów pomagających w walce… | … o ile zada ostateczny cios. Mała ilość PŻ Niezbyt dobry współczynnik obrony Duchy same w sobie, choć pomocne, nie są aż tak olbrzymią pomocą |