Najlepsze klasy dla początkującego gracza w Elden Ring Nightreign
W Elden Ring Nightreign istnieje osiem dostępnych klas postaci, z których trzy są znacząco prostsze od reszty.

Elden Ring: Nightreign powinno okazać się dla fanów FromSoftware grą znajomą, lecz nietypową. Jedną z największych różnic w porównaniu z Elden Ring jest to, że wybrana przez was klasa postaci ma znacznie większe znaczenie podczas każdego podejścia do gry. W grze jest osiem klas postaci, a niektóre z nich trzeba najpierw odblokować. Wszystkie dostępne klasy różnią się statystykami, pasującym do nich wyposażeniem i unikatowymi umiejętnościami – choć podczas przygotowań do końcowego starcia znajdować będziecie wiele przedmiotów, które modyfikować będą waszą postać, rdzeń jej playstyle’u pozostanie niezmieniony. W tym tekście wypisaliśmy zatem kilka postaci najlepiej nadających się dla początkujących graczy, dzięki którym będziecie w stanie opanować i zrozumieć zasady gry.
Wilczan (Wylder)
Wilczan nie jest może najprostszą postacią w grze – istnieją bohaterowie, których style rozgrywki są jeszcze mniej skomplikowane, a mimo to nadal wysoce efektywne. Jest za to postacią zdecydowanie najbardziej uniwersalną i dającą początkującym graczom najwięcej pola do manewru. Grając Wilczanem macie ogromną swobodę w budowaniu postaci wojownika zdolnego do używania niemal wszystkich rodzajów broni, zaś jego pasywna umiejętność sprawia, że popełnianie błędów nie boli aż tak jak przy innych postaciach.
Głównymi statystykami Wilczana są zdrowie i siła, posiada on jednak także przyzwoitą zręczność. Nie sprawdzi się w roli maga, jest za to wyśmienitym, wszechstronnym wojownikiem. Jego wysoka siła pozwala mu na korzystanie z wielu ciężkich broni, zaś przyzwoita zręczność sprawia, że może on także dość efektywnie korzystać z broni dystansowych gdy najdzie taka potrzeba. Choć radzi on sobie dobrze z niemal każdym orężem, jego preferowaną bronią są wielkie miecze, które dają mu unikatowy moveset i efekty pasywne.
Jedną z największych zalet Wilczana jest jego umiejętność pasywna, która daje mu dodatkowe życie. Gdy Wilczan zginie, jednorazowo natychmiast wstaje z martwych i kontynuuje walkę bez utraty poziomów ani postępów. Umiejętność ta regeneruje się za każdym razem, gdy skorzystacie z miejsca łaski lub zostaniecie wskrzeszeni przez sojusznika. Śmierć jako Wilczan jest zatem mniej dotkliwa, ponieważ zawsze macie dwa życia zamiast jednego.
Aktywna umiejętność Wilczana to mająca wiele zastosowań kotwiczka. Możecie przyciągać nią do siebie mniejszych wrogów lub przyciągać samego siebie do większych wrogów. Jak przystało na tę postać, to bardzo wszechstronna umiejętność – możecie nią dobijać słabszych wrogów, oddzielać przeciwników od grup, przełamywać wrogą gardę lub zbliżać się do większych wrogów po uniku.
Ostateczną umiejętnością Wilczana jest potężna wyrzutnia kołków, którą możecie naładować bądź też nie. Nienaładowany cios jest dość szybki, zadaje spore obrażenia i odrzuca was do tyłu – sprawdza się zatem, gdy okienko na atak jest wąskie, bowiem odrzut oddali was od następnego ataku wroga. Naładowane ataki są wolniejsze i nie odrzucają was, lecz skutkują olbrzymimi obrażeniami i są w stanie natychmiastowo powalać nawet najpotężniejszych wrogów. Opanowanie wyrzutni kołków drastycznie zwiększy waszą użyteczność podczas walki.
Strażnik (Guardian)
Strażnik jest dedykowanym tankiem gry, poświęcającym ofensywę na rzecz pochłaniania zatrważającej ilości obrażeń. Grając jako Strażnik zawsze powinniście korzystać z tarcz – bez nich tylko się ograniczacie. Większość gry spędzicie ukryci za tarczą, przyjmując na siebie wrogie ataki, powoli osłabiając przeciwników kontrami i pchnięciami halabardą. Powinniście skupić się zatem na wzmacnianiu jego możliwości defensywnych.
Głównymi statystykami Strażnika są zdrowie i wytrzymałość, co idealne wpisuje się w jego defensywny styl gry. Jego siła także jest solidna, co skutkuje przyzwoitymi obrażeniami od broni drzewcowej. Strażnik może także korzystać z jednoręcznych kusz, atakując wrogów na dystans jednocześnie kryjąc się za tarczą.
Umiejętność pasywna Strażnika pozwala mu aktywować potężniejszą gardę poprzez ruch i wciśnięcie przycisku uniku podczas gardy. W trakcie specjalnej gardy Strażnik nie może się ruszać, lecz blokowanie ataków zużywa znacznie mniej wytrzymałości. Możecie dzięki temu stać w miejscu i bezproblemowo przyjmować na siebie nawet najpotężniejsze ciosy nie zostając przy tym wytrąceni z równowagi.
Umiejętność aktywna Strażnika to cyklon wywoływany na obszarze wokół niego. Zadaje on obrażenia obszarowe, przyciąga wrogów bliżej, wytrąca ich z równowagi i odbija pociski (nie odbija jednak magii). Umiejętność ta nie zda się niemal na nic przy walkach z bossami, jest jednak nieoceniona podczas eksploracji, gdy otaczają was wrogowie. Możecie dzięki niej wydostawać się z podbramkowych sytuacji.
Umiejętność ostateczna Strażnika to potężny, obszarowy atak z powietrza, którego głównym zastosowaniem jest jednak ochronna aura pojawiająca się w chwili lądowania. W sytuacji podbramkowej, gdy wasi sojusznicy mają kłopoty, możecie więc rzucić się na nich z powietrza. Obronna aura uczyni ich chwilowo nietykalnymi oraz przyspieszy pasek wskrzeszania.
Żelazne Oko (Ironeye)
Żelazne Oko to dedykowany łucznik skupiony niemal wyłącznie na broni dystansowej. Jeśli chcecie walczyć na dystans, korzystając z łuków i kusz, nie ma lepszego wyboru niż Żelazne Oko.
Głównymi statystykami Żelaznego Oka są zręczność i wytrzymałość, dzięki którym może on strzelać niemal nieprzerwanymi seriami. Choć może on także wyposażyć się w zakrzywione miecze, powinny być one tylko ostatecznością – znacznie bardziej efektywni będziecie z tyłu, ostrzeliwując wrogów.
Pasywna umiejętność Żelaznego Oka jest bardzo prosta – zwiększa ona szansę na to, że pokonani przeciwnicy upuszczą łupy. Mając w drużynie tego łucznika będziecie zatem natrafiać na nieco więcej użytecznych przedmiotów.
Aktywna umiejętność Żelaznego Oka jest dla niego dość niecodzienna, jest to bowiem atak wręcz. Bohater zadaje cios sztyletem, który naznacza wroga i tworzy na nim ranę. Oznaczony wróg otrzymuje zwiększone obrażenia, a gdy otrzyma ich dostatecznie dużo, rana pęknie, natychmiast odbierając mu sporą ilość zdrowia. Walcząc z silnymi wrogami warto zatem zaryzykować zbliżenie się i oznaczyć ich – pamiętajcie jednak by uciec od razu po oznaczeniu wroga i wrócić do ostrzału.
Ostateczna umiejętność Żelaznego Oka to ogromna strzała tworząca dużą falę uderzeniową. Unikatową cechą tego ataku jest to, że strzała przenika przez ściany, przeszkody, podłogi i innych wrogów póki nie sięgnie celu. Dzięki pokaźnej fali uderzeniowej jesteście również w stanie zgładzać nią tłumy wrogów naraz. Atak można ładować – nie zwiększa to zadawanych obrażeń, lecz wydłuża nietykalność, którą otrzymujecie podczas ładowania.