Twórcy Mafia: The Old Country opowiedzieli nieco o Sycylii, miejscu akcji nadchodzącej gry. Wyspa ma być niemal jak kolejna postać, pełna detali i autentyczności.
Twórcy Mafia: The Old Country udostępnili nowy materiał wideo zatytułowany „Gdzie wszystko się zaczęło”, w którym opowiedzieli o Sycylii, miejscu akcji nadchodzącej gry. Możecie go obejrzeć poniżej.
Jak określają sami twórcy, „jedną z najbardziej radykalnych zmian, jakie mogli obrać dla serii” było odejście od miasta i przeniesienie akcji do bardziej wiejskich terenów. Odtwarzając Sycylię z XX wieku, zespół stawia na autentyczność. Wykorzystuje fotografie, architekturę i różne przedmioty, aby stworzyć realistyczną scenerię.
W tym celu deweloperzy sami również odwiedzili włoską wyspę, a także konsultowali się z ekspertami kulturowymi i historycznymi. Efektem ma być pełen detali świat, w którym dostrzeżemy np. inspiracje różnorodną architekturą, łączącą w sobie wpływy greckie, rzymskie, bizantyjskie i normańskie.
Chcieliśmy podkreślić te aspekty Sycylii, których wiele osób dotychczas nie widziało.
Deweloperzy z Hangar 13 opowiadają również o sporym przywiązaniu do detali, które są kluczowe w wytworzeniu immersji. Jako przykład podano noże, gdzie musieli mocno się zagłębić, aby znaleźć autentyczne materiały. W ten sposób dotarli do małego sklepu, gdzie noże tworzone są ręcznie w regionalnym stylu.
Gracze zbudują relację z Sycylią w trakcie tej gry. Krajobraz zawsze odgrywa rolę postaci w każdej grze o mafii. Myślę, że w przypadku tej lokalizacji, tego okresu i tego tła historycznego jest to szczególnie prawdziwe.
Mafia: The Old Country zadebiutuje 8 sierpnia 2025 roku. Gra zmierza na PC oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).