EA ogłasza nową erę dla Frostbite, ale zaznacza, że twórcy gier mają wolność w wyborze silnika

Firma Electronic Arts zmienia filozofię odnośnie do silnika Frostbite i chce, by twórcy wykorzystywali odpowiedni engine do swoich produkcji. To firma ma zadbać, by jej technologia była najlepszym wyborem.

Jakub Błażewicz

EA ogłasza nową erę dla Frostbite, ale zaznacza, że twórcy gier mają wolność w wyborze silnika, źródło grafiki: Mass Effect: Andromeda / BioWare / Electronic Arts..
EA ogłasza nową erę dla Frostbite, ale zaznacza, że twórcy gier mają wolność w wyborze silnika Źródło: Mass Effect: Andromeda / BioWare / Electronic Arts..

Firma Electronic Arts otwiera kolejny rozdział w historii silnika Frostbite. Wydawca zaprezentował nowe logo, które (jak czytamy we wpisie na oficjalnej stronie spółki) ma reprezentować tę technologię jako „platformę wspólnej innowacji” i „autentyczne partnerstwo” z twórcami.

Pomijając omówienie genezy zmienionego „odcisku ręki”, EA podkreśliło, że Frostbite ma stać się „silnikiem nowej generacji” (nie ujawniając jednak jakichkolwiek technicznych szczegółów szykowanej modernizacji). Zmienić ma się też „filozofia” technologii: firma położy „nowy nacisk na partnerstwo z zespołami i twórcami”.

EA ogłasza nową erę dla Frostbite, ale zaznacza, że twórcy gier mają wolność w wyborze silnika - ilustracja #1

Ewolucja logo technologii Frostbite.Źródło: Electronic Arts.

Co ciekawe, we wpisie zaznaczono, że choć Frostbite powstał „specjalnie dla EA”, studia wydawcy mają wolną rękę w wyborze silnika dla swoich projektów. To firma ma postarać się, by jej własna technologia była najlepszym wyborem dla gier tworzonych przez należące do niej zespoły:

Frostbite został opracowany specjalnie dla EA i jesteśmy głęboko zaangażowani w tworzenie najlepszych narzędzi oraz technologii dla naszych gier. W tej nowej erze naszą misją jest zjednoczenie i wzmożenie wiedzy oraz wysiłków każdego zespołu EA, który korzysta z Frostbite, dostosowując się do ich unikalnych potrzeb w sposób, w jaki tylko my potrafimy to zrobić.

Zespoły EA mogą tworzyć gry na dowolnym silniku. To naszym zadaniem jest sprawienie, że Frostbite będzie najlepszym wyborem dla naszych gier.

Ta ostatnia informacja zdaje się być zgodna z prawdą (vide wykorzystanie Unreal Engine 5 przez twórców nowego Mass Effecta) i zapewne cieszy deweloperów (oraz graczy). Tym bowiem zdarzało się narzekać na Frostbite. To problemy z ową technologią miały dać się we znaki w trakcie prac nad takimi tytułami jak Anthem oraz Dragon Age: Inkwizycja. Nawet studio DICE, w którym powstał Frostbite, rzekomo nie uniknęło kłopotów.

Podobało się?

6

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
16
23
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2023-12-20
09:19

diamondf Centurion

👎

słąbo i nudno zero pozytku i nowych ciekawych projektów masakra niech wróca do NFS albo zakoncza działalnosc

Komentarz: diamondf
2023-12-20
09:17

diamondf Centurion

😐

narazie wieje nuda straszna mam nadzeje ze nowy silnik frostbite bedzie lepszy od poprzednich i pewnie t obedzie fostbite 4 lub 5 mam tez nadzieje taka ze EA bedzie kontynuowała serie NFS niech wrócą do korzenii i kontynuuja NFS hp 2020 czy Rivals niech wróca poscigi policyjne i kariera rajdowca ja na to czekam nie na jakies glupie wyscigi czy pojedynki bo to sa słabe wyzwania i nudne od a do b dojechac , i niech zrobia kolejne czesci ( niech wróci stary klimat z NFS )na podstawie nowego silniku co do unreal engine 5 jest słabym silnikiem czy grafika widziałem gry uwazam ze nic sie nie zmieniło gra wyglada jak forza horizon5

Komentarz: diamondf
2023-12-19
13:25

dev1anceONE Pretorianin

Gazz Akurat Frostbite miał niektóre nowości wcześniej niż inne silniki kto miał Radeona pamięta np. API Mantle które potem stało się Vulkanem, chociaż to były inne czasy kiedy też BF był godnym rywalem CoDa(Żeby nie powiedzieć że był po prostu lepszy xD)

Komentarz: dev1anceONE
2023-12-19
13:04

Link Senator

Link

Tasdeadman
Prawda i dzięki za zwrócenie na to uwagę. Nie napisałem to dość jasno i wyszło nieporozumienie. Mała poprawka.

Jeśli twórcy gier otrzymują pieniędzy jako wsparcie od EA Games w zamian za prawa do marki. Wszystko ma swoją cenę.

To zależy od umowy EA i decyzji twórcy gier. Nie wszyscy dysponują odpowiednie budżety, by móc tworzyć gry na poziomie AA i AAA, a nie "skromne" gry Indie.

Bo o ile wiem, silnik Frostbite właśnie jest wykorzystany do tworzenia większości gier AAA np. Battlefield, Dragon Age? Czyż tak? Rzadko, kiedy Frostbite jest wykorzystanie do produkcji pomniejsze gry np. Plants vs. Zombies. Mylę się?

Silnik to jedno, ale tworzenie gier na dłuższy metę to zupełnie inna sprawa, bo wszystko kosztuje. Muszą mieć pieniędzy dla utrzymywanie i zatrudnienie potrzebne ludzie np. artyści. Minie wiele lat, zanim zaczną zarobić za sprzedaży gier. O ile jeśli jedna lub kilku osób nie są w stanie stworzyć gry samodzielnie.

Praca u EA Games to tylko jedna z opcji, jak nie Kickstarter lub zebrane oszczędności za sprzedaży gier Indie w przeszłości, albo wziąć kredyty z banku.

Oczywiście, firmy od gry AAA nie mają z tym problemu, o ile nie przeszkadza udział EA w zyskach za korzystanie silnika Frostbite.

Proszę mnie poprawić, jeśli coś się mylę.

Komentarz: Link
2023-12-19
11:49

SylwesterZ Konsul

Każdy silnik może się nadawać do każdego rodzaju gier, z tym, że możliwość nie oznacza, iż nie trzeba będzie włożyć w niego dużo pracy w dostosowanie pod siebie.
Taki UE to kombajn z bardzo wysokim progiem wejścia, ale ma prawie wszystko czego można by chcieć, zaś dopisywanie własnych rzeczy po latach nauki nie jest ogromnym problemem.
W takim Frostbite brakowało bardzo dużo, a przede wszystkim dokumentacji i wsparcia, więc nie dość, że miał kosmiczny próg wejścia, to jeszcze dostosowanie było czasochłonne, gdy jak wiadomo, w produkcji gier rzadko zakłada się czas na dużą rozbudowę silnika - czego winę ponoszą decydenci mający skromną wiedzę techniczną.

Komentarz: SylwesterZ

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl