Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2020, 21:50

Dyrektor kreatywny AC: Valhalla rezygnuje w atmosferze skandalu

Ze swojej funkcji zrezygnował właśnie dyrektor kreatywny Assassin's Creed: Valhalla, Ashraf Ismail. To kolejne pokłosie akcji #MeToo i doniesień o wykorzystywaniu seksualnym.

Dyrektor kreatywny AC: Valhalla rezygnuje w atmosferze skandalu - ilustracja #1
Assassin’s Creed: Valhalla straciło właśnie jedną z głównych osób pracujących przy projekcie.

Nadchodząca gra studia Ubisoft Assassin’s Creed: Valhalla straciła właśnie swojego dyrektora kreatywnego. Ashraf Ismail, który wcześniej pracował przy Assassin’s Creed: Origins oraz Assassin’s Creed IV: Black Flag, sam zrezygnował z tej funkcji z powodów osobistych. Jak wyraził się na Twitterze:

Odchodzę od mojego ukochanego projektu, aby zająć się we właściwy sposób moimi prywatnymi problemami. Moje życie i mojej rodziny legło w gruzach. Bardzo przepraszam wszystkich, którzy czują się teraz zranieni. Setki utalentowanych, pełnych pasji ludzi robi wszystko, by dostarczyć wam jak najwspanialsze doświadczenia i nie zasługują na to, by być powiązani z tym wszystkim. Życzę im wszystkiego dobrego.

Dyrektor kreatywny AC: Valhalla rezygnuje w atmosferze skandalu - ilustracja #2

W niecałe dwie godziny po tym komunikacie Ashraf usunął swoje konto. Wszystko to jest zapewne powiązane z doniesieniami, jakie pojawiły się (również na Twitterze) w niedzielę. Pewna kobieta obwieściła, że była z Ashrafem przez rok w związku, a on zatajał przed nią fakt, że jest żonaty. To kolejny taki komunikat w ramach ruchu #MeToo, a więc obywatelskiej zachęty, by zgłaszać i piętnować wszelkie próby wykorzystywania seksualnego. Przypomnijmy, że ostatnio polskie studio Techland zrezygnowało ze współpracy z Chrisem Avellone’em, również przez oskarżenia o molestowanie.

Dyrektor kreatywny AC: Valhalla rezygnuje w atmosferze skandalu - ilustracja #3

Jak donosi serwis Eurogamer powołując się na komunikat Ubisoftu, „Assassin’s Creed: Valhalla pozostaje w dobrych rękach i nadal zmierza w stronę premiery”. Ta powinna się odbyć pod koniec tego roku, a gra będzie tzw. cross-genem, czyli pojawi się na obecnej i przyszłej generacji konsol.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej