Dwarf Fortress, które niedawno trafiło na Steama, radzi sobie świetnie, utrzymując zainteresowanie graczy. Twórcy postanowili podziękować fanom i pochwalić się finansami.
Dwarf Fortress to fenomen. Rozwijana i udoskonalana od 2002 roku produkcja z początkiem grudnia trafiła na Steama w odświeżonej, komercyjnej wersji.
Gra odniosła wielki sukces, zarówno medialny jak i finansowy, a twórcy z Bay 12 Games po dziś dzień nie mogą opędzić się od pochwał i komplementów ich dzieła. W najnowszym wpisie na forum studia deweloperzy podziękowali fanom za wsparcie, a także podzielili się finansowymi detalami Dwarf Fortress.
We wpisie na forum Bay 12 Games jeden z twórców podziękował wspierającym osobom następującymi słowami:
Dwarf Fortress okazało się dzikim sukcesem, ale bez Ciebie to by się nie udało. Przez fakt, że zacząłeś czytać drugie zdanie tego raportu, jest więcej niż prawdopodobne, że zainwestowałeś w sukces tego projektu. Mogłeś przyczynić się do tego bezpośrednio. Mogłeś po prostu powiedzieć przyjacielowi albo nauczyć młodsze rodzeństwo, jak grać. Nic z tego nie mogłoby się wydarzyć bez Ciebie.
Bądźcie pewni, że nic z tego nie byłoby możliwe bez wsparcia ludzi, którzy pomagali nam od początku i tych, którzy pomagali nam przez te niesamowite 20 lat, zdecydowanie najlepsze w moim życiu.
Jednak na tym post się nie skończył. Oprócz słów wdzięczności za wsparcie, deweloper postanowił podzielić się z forum statystykami datków od graczy, którzy od lat hojnie wspomagali projekt
Wedle przedstawionych w poście danych Dwarf Fortress od 2007 roku zebrało ponad 1,2 mln dolarów.
Wyniki sprzedażowe po premierze wersji na Steama również są świetne. Chociaż pełne dane mają nadejść dopiero w połowie lutego, to twórcy pochwalili się, że w samym grudniu sprzedano ponad pół miliona kopii gry.
Na koniec zostało zapowiedziane dalsze udoskonalanie gry, wszelkie naprawy błędów, a także tryb przygodowy, który „raczej nie pojawi się w tym miesiącu”.
W chwili pisania tego tekstu w Dwarf Fortress gra jednocześnie prawie 8,5 tys. graczy. W szczytowym momencie krasnoludzka strategia przyciągnęła przed ekrany komputerów ponad 28 tys. osób.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gracze
OpenCritic
10

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.