Za kilka godzin na Steamie zadebiutuje ulepszona wersja kultowego Dwarf Fortress. To jedna z najbardziej wyczekiwanych premier w tym serwisie.
Komercyjna wersja Dwarf Fortress trafiła do sprzedaży.
Dzisiaj na Steamie zadebiutuje Dwarf Fortress, czyli odświeżona wersja kultowej gry niezależnej studia Bay 12 Games.
W sieci pojawiły się już trzy recenzje wydania ze Steam:
Jak widać, pierwsze opinie o wersji komercyjnej są bardzo pozytywne. Recenzenci chwalą ulepszenia, które czynią grę bardziej przystępną bez utraty tego, co uczyniło pierwowzór wyjątkowym.
Oryginalne wydanie Dwarf Forfress ma postać darmowej gry, która jest rozwijana nieprzerwanie od 2002 roku. Pierwsza wersja alfa ukazała się w 2006 roku i do tej pory twórcy utrzymywali się z dobrowolnych datków fanów.
Wersja na Steama będzie płatna. W porównaniu z pierwowzorem największą zmianą ma być bardziej przyjazny interfejs oraz grafika wykonana w izometrycznym 2D (dla purystów dostępny będzie jednak również tryb ASCII). Otrzymamy również obszerny soundtrack oraz wsparcie dla modów w ramach Steam Workshop.
Jednocześnie wydanie komercyjnej edycji nie wpłynie na darmowy oryginał, który nadal będzie rozwijany. Co ważne, sama mechanika i zawartość pozostaną takie same dla obu wersji – mają być one ulepszane równolegle.
Wydanie wersji na Steama powinno ucieszyć wielu graczy. Dwarf Fortress jest szalenie rozbudowane. Produkcja symuluje najmniejsze detale z zarządzania twierdzą krasnoludów oraz otaczającego ich świata do tego stopnia, że każda sesja jest diametralnie inna od poprzedniej, a gra nawet po kilkunastu latach się nie nudzi. Do tej pory spartańskie wykonanie było jednak barierą, której nie potrafiło pokonać wielu graczy. Istniały co prawda mody dodające grafikę, ale to, co zaoferuje wersja na Steamie, będzie znacznie lepsze i bardziej dopracowane.
Jak skomplikowana jest to gra najlepiej pokazuje fakt, że w ramach przygotowań do premiery wersji komercyjnej będąca wydawcą firma Kitfox Games opublikowała na YouTube poradniki wideo dla początkujących, które łącznie trwają ok. sześć godzin! Poniżej możecie obejrzeć pierwszy odcinek z tego cyklu.
Gracze
OpenCritic
28

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.