Blizzard zdecydował się poruszyć temat dwóch elementów, o których wprowadzenie nieustannie proszą gracze Diablo 4. Niestety nadal brakuje konkretów.
Minęły już ponad dwa lata od premiery, a Diablo 4 nadal ma swoje wady. Dlatego też gracze cały czas domagają się wprowadzenia kilku funkcji, które uprzyjemniłyby całą przygodę. Ostatnie sygnały ze strony Blizzarda mogą jednak napawać pewnym optymizmem. Deweloperzy wypowiedzieli się bowiem o tablicach rankingowych oraz filtrach łupów. Jeśli jednak oczekiwaliście konkretów, to muszę Was rozczarować.
Grając w Diablo 4 – czy innego hack’n’slasha – gromadzi się masę różnych przedmiotów. Im lepiej nam idzie, tym szybciej te słabsze itemy stają się bezużyteczne. Mimo to cały czas wypadają ze skrzyń i przeciwników, na krótką chwilę kradnąc naszą uwagę i zaśmiecając nie tylko przemierzane przez nas mapy, ale również ekwipunek, jeśli przez przypadek je podniesiemy. Dlatego też wiele osób domaga się wprowadzenia do Diablo 4 znanych z innych produkcji z gatunku filtrów łupów. Blizzard jednak dość sceptycznie podchodził do zaimplementowania tej funkcji. W ostatnich tygodniach zdaje się to jednak zmieniać.
Dla osób domagających się wprowadzenia filtrów jest to więc pewnego rodzaju promyk nadziei.
Tryb rywalizacji i rankingi to coś, co znają fani marki. Funkcja ta była dostępna między innymi w Diablo 2: Resurrected. Zawitała ona również do Diablo 4, jednak nie na długo. Dodano ją w sezonie trzecim i usunięto w sezonie szóstym. Gracze jednak cały czas domagają się powrotu „leaderboardów”.
We wspomnianym już odcinku Diablo 4 Burning Question poznaliśmy stanowisko Blizzarda odnośnie do tego elementu. Znów jednak otrzymaliśmy jednie promyk nadziei. Deweloperzy mają bowiem poszukiwać rozwiązań, które sprawią, że rankingi będą rzeczywiście odzwierciedlać osiągnięcia graczy.
Wokół Diablo 4 ostatnio dużo się dzieje. Warto bowiem przypomnieć, że Blizzard rozważa również wprowadzenia na stałe wybranych mocy sezonowych.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.