Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 września 2025, 18:40

Gracze Diablo 4 je uwielbiają, więc Blizzard myśli o wprowadzeniu ich na stałe. Pytanie brzmi, czy to naprawdę dobry pomysł, bo gra ma większe problemy

Diablo 4 szykuje chyba zmiany w rozwoju postaci. Moce sezonowe mogą stać się pełnoprawną mechaniką, co znacząco wpłynęłoby na sposób, w jaki będziemy budować swoich bohaterów.

Źródło fot. Blizzard Entertainment
i

Wygląda na to, że Diablo 4 czeka kolejna zmianamoce sezonowe, które do tej pory były dostępne w grze wyłącznie tymczasowo, w ramach poszczególnych sezonów, mogą stać się stałym elementem rozgrywki. Taką informacją podzielili się z fanami deweloperzy z Blizzarda w najnowszym filmie Diablo IV Burning Questions.

Ważna zmiana czy tylko pozory?

Twórcy porównali system mocy sezonowych do... tortu. Jeśli cały build naszego bohatera uznać za „ciasto”, to rzeczone umiejętności byłyby polewą. Owa analogia miała zaznaczyć, że autorzy gry chcieliby, aby mechanika ta odgrywała znacznie ważniejszą rolę i na stałe była połączona z resztą buildu, nie zaś stanowiła wyłącznie zmieniające się z sezonu na sezon urozmaicenie – zwłaszcza że wielu graczom bardzo się podoba.

Najbardziej ograniczoną częścią [rozgrywki] są moce sezonowe. One faktycznie mają zastosowanie tylko w danym sezonie. I z jednej strony bardzo nam się to podoba, bo daje przestrzeń do eksperymentów. Możemy spróbować trochę bardziej szalonych i nietypowych rzeczy – wypowiedział się Charles Dunn, projektant klas w Diablo IV.

Jego zdaniem moce sezonowe mogłyby się dobrze komponować z innymi umiejętnościami i elementami wyposażenia, dając graczom dostęp do nowych, potężnych kombosów. Fani mają jednak wątpliwości, czy tym, czego Diablo 4 najbardziej w tym momencie potrzebuje, są właśnie tego typu zmiany:

A co powiecie na brak nowych mocy przez jakiś czas? Może nowe aktywności? Nowe potwory? Nowe systemy? Nie wszystko musi być kolejnym buffem do siły postaci. Co z nowymi umiejętnościami dla każdej klasy albo przeróbkami tych już istniejących? Możliwości jest naprawdę sporo – komentował pod filmem źródłowym @antoniocastrojimenez8366.

Inni z kolei mają własne propozycje odnośnie do tego, jak można na nowo zaimplementować ową mechanikę, by rzeczywiście urozmaicała rozgrywkę w istotny sposób.

Ludzie, po prostu przeróbcie moce sezonowe na „specjalizacje” klasowe. Po osiągnięciu pewnego poziomu wybierałoby się, który system chce się rozwijać. Może ktoś chciałby dać Nekromancie moce czarnoksięskie, a Barbarzyńcy wampiryczne. To prosty sposób na większe zróżnicowanie buildów – zaproponował użytkownik o pseudonimie @zachfern3190.

System budowania postaci w Diablo 4 czeka chyba sporo zmian. Czy i w jakim stopniu wpłynie to na ogólną satysfakcję z rozgrywki, pozostaje jednak pod znakiem zapytania.

Danuta Repelowicz

Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

więcej