Niemal miesiąc po premierze nadchodzi wyczekiwana łatka do strategii od studia Firaxis Games. Dodano nową zawartość, poprawiono AI, balans rozgrywki i wiele błędów.
Patryk Batko
Deweloper Firaxis Games nie spoczywa na laurach i rozwiązuje ogromną listę problemów zgłoszonych przez graczy. Sid Meier's Civilization VI otrzymało dzisiaj aktualizację o wadze 2,1 GB. Lista wszystkich zmian dostępna jest na blogu gry, a poniżej przeczytacie opis najważniejszych usprawnień. Oprócz poprawek w rozgrywce strategia otrzymała wsparcie dla DirectX 12 oraz Logitech ARX.

Sid Meier's Civilization VI – podobnie jak poprzednia część gry – to tytuł, który żył będzie przez lata dzięki społeczności. W podstawowej wersji gry przedstawiono nowy rodzaj scenariuszy, opartych na niespotykanych nigdzie indziej warunkach zwycięstwa. W najnowszej aktualizacji znajdziemy ciekawy przykład zasad w scenariuszu „Cavalary and Cannonades”, który bazuje na militarnym podboju. Zredukowano w nim ilość złota potrzebnego do utrzymania jednostek, zaoferowano dostęp do potężniejszych technologii na początku gry, a celem kampanii jest podbicie jak największego obszaru terytorium w przeciągu 50 tur.
Pojawił się również nowy typ mapy dla czterech i sześciu graczy.
W kontekście rozgrywki, najważniejsze poprawki dotyczą większej kontroli nad samą grą. Jednym z głównych problemów premierowego wydania był brak wielu skrótów klawiszowych oraz nieczytelny interfejs. Łatka dodaje nowe informacje związane z zarządzaniem miastem i usprawnia system notyfikacji.
Usprawniono także sztuczną inteligencję, która miała problem chociażby z ulepszaniem jednostek i eskortowaniem Osadników. Wielu bardziej doświadczonych graczy było zawiedzionych poziomem AI; zmiany być może poprawią kompetytywność komputerowego przeciwnika.
Brak znaczących aktualizacji do trybu wieloosobowego może być rozczarowujący, ale wprowadzono kilka mniejszych poprawek znanych z Sid Meier's Civilization V, jak na przykład wyłączenie ograniczenia czasowego w pierwszej turze gry.

Długa lista zmian dotyczy balansu mechaniki. Znajdziemy na niej wiele niedużych modyfikacji drzewka nauki, rozwoju religii oraz działania szpiegów. Od teraz otrzymamy większą karę za niszczenie miast, a usunięte jednostki nie dostarczą nam złota. Naprawiono problem z produkcją jednostek konnych, który pozwalał na tworzenie ogromnej armii bardzo niskim kosztem. Zmieniono również sposób pojawiania się nowych osad barbarzyńców – spotkamy je nieco dalej od nowo założonych miast.
Podsumowując, naprawiono niemal wszystko, na co narzekali gracze. Wiele usprawnień gry i załatanych błędów pozwoli na płynniejszą i mniej frustrującą zabawę. Miejmy nadzieję, że niebawem otrzymamy kolejną aktualizację, która upora się z pozostałymi problemami.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3