DriveClub na PlayStation 4 w 1080p i 30 klatkach na sekundę
Studio Evolution ujawniło, że gra wyścigowa DriveClub na konsolę PlayStation 4 działać będzie w rozdzielczości 1080p i 30 klatkach na sekundę. Dzięki temu twórcom uda się dostarczyć najładniejsze modele samochodów jakie widzieliśmy, długie trasy i zaawansowane efekty świetlne. Przy okazji wyjawiono powody opóźnienia produkcji. Okazało się, że chodziło o dynamiczne menu.
Kamil Zwijacz
Dwa dni temu poznaliśmy datę premiery wyczekiwanej przez posiadaczy konsoli PlayStation 4 gry wyścigowej DriveClub. Natomiast dziś możemy Wam przekazać nowe informacje dotyczące technicznej strony produkcji. Jak się bowiem okazało, tytuł studia Evolution (autorzy m.in. serii MotorStorm) działać ma w rozdzielczości 1080p przy 30 klatkach animacji na sekundę. Reżyser projektu, Paul Rustchynsky, stwierdził, że deweloper na początku planował 60 klatek, ale po dokładniejszym poznaniu sprzętu, zdecydowano, że najlepszym rozwiązaniem będzie Full HD i okrojona o połowę animacja, gdyż w DriveClub zobaczymy ponoć najdokładniejsze modele samochodów w historii gier wideo. Do tego twórcy oddadzą do naszej dyspozycji długie trasy oraz zaimplementują zaawansowane efekty świetlne.
Poznaliśmy także powody, a raczej powód przesunięcia daty premiery. Okazało się, że chodziło głownie o dynamiczne menu gry.
„Dynamiczne menu to jakby portal w DriveClub. Działa podobnie do sieci społecznościowych. Nie w takiej skali jak Facebook, ale jest do niego podobne. Musieliśmy się upewnić, że całe połączenie otaczające grę, nieważne czy jest to dołączanie do klubów, wysyłanie wyzwań, czy wykorzystywanie aplikacji DriveClub na iOS i Androida – wszystko musiało chodzić idealnie (…) To, co stworzyliśmy na początku nie działało tak płynnie, łączenie z innymi graczami nie było tak intuicyjne, jak tego chcieliśmy, więc musieliśmy przyjrzeć się tym elementom ponownie, użyć nowych technik…” – stwierdził Rustchynsky.
Jednocześnie wyjawił, że dodatkowy czas przeznaczono także na dopieszczenie modeli samochodów, tras, itd., ale głównie chodziło tylko o menu. DriveClub zadebiutuje w Europie 8 października, więc przez kilka najbliższych miesięcy twórcy z pewnością jeszcze bardziej usprawnią swoją produkcję. Wydaje się, że użytkownicy konsol PlayStation 4 otrzymają naprawdę warty uwagi tytuł, ale o wszystkim przekonamy się po premierze. Tymczasem zachęcam do obejrzenia ostatnio opublikowanego zwiastuna.

GRYOnline
Gracze
- Sony
- Evolution Studios
- gry wyścigi
- PS4
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
tybet2 Generał
Mam tam gdzie chce. Jeśli nie mam to nie widzę problemu w obniżeniu detali do gry MP (zwłaszcza, że często więcej widać na low).
Monitor 120Hz to żaden wyczyn - kosztuje tyle co kupno konsoli.
Wiem ile jakie gry wyświetlają klatek; Fraps był ok jakieś 10 lat temu.
alpha_lyr nie płacz, nic ci taki tekst nie da:)
zanonimizowany916771 Senator
On ma ale w Mario.
Co do DC dobrze że projekt wstał. Już build prezentowany przez informacją o przeprojektowaniu wyglądał zacnie. Nowa koncepcja to coś świeżego, odgrzewanym NFS-om czy GRID-om stanowcze nie.
berial6 Legend

@tybet2
1.Tylko jeśli masz monitor 120Hz
2.Większość gier nie wyświetla więcej niż 90 na PC. Jeśli fraps ci pokazuje 120, to najprawdopodobniej klatki się dublują, albo gra chodzi przyspieszona
tybet2 Generał
[19]
Są co do FPS i IV - są wyjątki potwierdzające regułę, ale takie V już chodziło płynnie a grafikę ma lepszą od tej z IV.
Płynnie? Przecież to miało dropy do 16 klatek^^ https://www.youtube.com/watch?v=_fbYyMq4cGU
Jeśli to jest dla ciebie płynnie to chyba twój mózg jakby nie działa zbyt dobrze.
[21]
Jakie już? 120FPSów ja mam od 8 lat:-D
zvr Pretorianin

Ebdac - hehe, faktycznie. Dzięki za zwrócenie uwagi.