Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 marca 2024, 07:38

autor: Adrian Werner

Dragon's Dogma 2 po kilku godzinach rozgrywki zachwyca. Opinie są spójne i jednoznaczne [Aktualizacja: demo z kreatorem postaci]

Udostępnione na pokazie firmy Capcom demo Dragon's Dogma 2 zachwyciło. Pojawiają się stwierdzenia, że może to być gra roku. Gracze mogą już stworzyć swojego bohatera i głównego Pionka.

Źródło fot. Capcom
i

AKTUALIZACJA

Specjalna prezentacja Capcom za nami – objęła ona gry Dragon’s Dogma 2 oraz Kunitsu-Gami: Path of the Goddess. Niestety firma nie udostępniła wszystkim dema, na bazie którego dziennikarze spisali kilka dni temu swoje wrażenia z pierwszej z tych pozycji. Zamiast tego na Steamie, w PS Store i Xbox Store opublikowano kreator bohatera oraz głównego Pionka, czyli towarzysza AI. Jak czytamy w opisie na platformie Valve:

„W tej aplikacji możesz tworzyć postacie do gry Dragon's Dogma 2. Spersonalizuj wygląd swojej głównej postaci, Powstałego, a także wygląd i upodobania towarzysza, swojego głównego Pionka. Możesz zapisać nawet 5 wersji obu tych postaci – Powstałego i głównego Pionka. Dane postaci utworzonych w tej aplikacji można przenieść do gry podstawowej Dragon's Dogma 2, która jest dostępna osobno. W grze głównej będą dostępne dodatkowe opcje graficzne”.

Oryginalna wiadomość (6 marca)

Już tylko kilka tygodni dzieli nas od premiery Dragon's Dogma II, czyli kontynuacji wyśmienitego RPG-a akcji z 2012 roku. Firma Capcom niedawno udostępniła niektórym mediom wersję demo gry i z opracowanych na jego podstawie zapowiedzi wynika, że produkcja zapowiada się na prawdziwy majsterszyk.

Poniżej przytaczamy wybrane cytaty:

Jez Corden (Windows Central)

Capcom całkowicie przebił moje, i tak już wysokie oczekiwania. Dragon's Dogma 2 sprawia wrażenie kandydata na grę roku.

Wesley LeBlanc (Eurogamer)

Pod wieloma względami Dragon's Dogma 2 nie wydaje się być sequelem. Sprawia wręcz wrażenie idealnej wersji pierwszego Dragon's Dogma.

Alex Donaldson (VG247)

Przywoływanie sukcesu Elden Ring w kontekście nadchodzących gier to banał. Ale mówię poważnie: ostatnim razem, gdy czułem się w ten sposób pod koniec przedpremierowego dema, było to właśnie przy okazji Elden Ring. Wcześniej takie wrażenie zrobiło na mnie Breath of the Wild. Dragon’s Dogma 2 może być jedną z najlepszych gier w historii.

Redaktorzy chwalą niezwykle miodny system walki, dużą różnorodność klas oraz wysoką nieprzewidywalność rozgrywki, w tym interakcje z kierowanymi przez AI towarzyszami (tzw. pionkami), które sprawiają, że co chwila jesteśmy czymś mile zaskakiwani.

Z zapowiedzi wynika, że twórcy wzięli to, co ludzie kochali w pierwszej części, i rozbudowali to bądź ulepszyli. Dragon’s Dogma było świetną produkcją, ale nie jest sekretem, że twórcy mieli ograniczony czas i środki na jej opracowanie, więc udało im się zrealizować tylko część ze swoich ambicji. Z dema DD2 wynika, że w przypadku sequela Capcom pozwolił im się wreszcie w pełni wyszaleć i rezultat zachwyca.

Warto wspomnieć, że jutro odbędzie się wirtualny pokaz firmy Capcom poświęcony m.in. tej grze. Są spore szanse, że wydawca poinformuje wtedy o udostępnieniu dema szerokiej publiczności.

Dragon's Dogma II zmierza na PC, Xboksa Series X, Xboksa Series S oraz PlayStation 5. Premiera odbędzie się 22 marca tego roku. Gra nie zaoferuje polskiej wersji językowej.

  1. Dragon Dogma II - oficjalna strona gry
  2. Dragon's Dogma: Dark Arisen na Steamie
  3. Grałem w Dragon’s Dogma 2. Te 5 rzeczy najbardziej zwróciło moją uwagę

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej