Gdybyście mieli wątpliwości, twórcy Dragon's Dogma 2 definitywnie zaprzeczają, że w grze pojawią się rozbudowane funkcje sieciowe

Twórcy Dragon's Dogma 2 definitywnie przekreślili nadzieje graczy na jakikolwiek rozbudowany tryb sieciowy w grze. Oczkiem w głowie jest dla nich tryb jednoosobowy.

Adrian Werner

Gdybyście mieli wątpliwości, twórcy Dragon's Dogma 2 definitywnie zaprzeczają, że w grze pojawią się rozbudowane funkcje sieciowe, źródło grafiki: Capcom.
Gdybyście mieli wątpliwości, twórcy Dragon's Dogma 2 definitywnie zaprzeczają, że w grze pojawią się rozbudowane funkcje sieciowe Źródło: Capcom.

Dragon's Dogma II zapowiada się na jedną z najlepszych gier RPG tego roku. Osoby czekające na ten tytuł zainteresować powinien wywiad, jakiego serwisowi Automaton udzielili producent Hoshiaki Hirabayashi oraz reżyser Hideaki Itsuno z firmy Capcom.

  1. Zapytani o możliwość dodania po premierze trybu multiplayer twórcy stanowczo stwierdzili, że nie ma na to szans. Jak tłumaczą, jednym z fundamentów pierwszej części było wprowadzenie do gier singleplayer ciekawych elementów z produkcji sieciowych (temu służą tzw. Pionki, czyli sterowani przez AI towarzysze broni), ale bez wszystkich tych denerwujących rzeczy, które są częste w tytułach multiplayer.
  2. Taki koncept legł u podstaw marki i twórcy nie zamierzają tego zmieniać w sequelu. Ktoś mogłby tutaj przytoczyć Dragon's Dogma Online, ale był to spin-off marki, a nie jej kontynuacja.
  3. Oczywiście w grze nie zabraknie funkcji udostępniania i wypożyczania towarzyszy AI, czyli tzw. Pionków, co odbywać się będzie z wykorzystaniem połączenia internetowego. Nieco więcej o tym aspekcie przeczytacie w naszych poprzednich newsach.

W wywiadzie autorzy opowiedzieli, że tworząc sequel chcieli zrealizować wszystko to, czego nie mogli dokonać przy okazji pierwszej części. Dla przykładu postęp technologiczny pozwolił im przygotować większy otwarty świat, wypełniony dużymi grupami NPC-ów i pozbawiony loadingów podczas przechodzenia z powierzchni do podziemi.

  1. Możliwe stało się także usunięcie ograniczeń związanych z przeciwnikami. W pierwowzorze gdy na ekranie było dwóch bossów, twórcy mieli problem z dodaniem mniejszych przeciwników. Tym razem gra spokojnie potrafi udźwignąć trzech bossów i tłum małych wrogów. Tym samym możliwe jest np. wpadnięcie na nowego bossa z obstawą podczas uciekania przed innym.
  2. Sequel posiada także znacznie bardziej rozbudowane AI. To coś, co twórcy bardzo chcieli wprowadzić w pierwszej części, ale ograniczenia PlayStation 3 wymusiły mocne uproszczenie interakcji między postaciami kierowanymi przez sztuczną inteligencję.
  3. Podobnie jest w przypadku nowej rasy, czyli przypominającego zwierzęta ludu Beastren. PS3 było zbyt słabe, aby możliwe było umieszczenie wielu postaci obrośniętych futrem.

Dragon's Dogma II zmierza na PC, Xboksa Series X, Xboksa Series S oraz PlayStation 5. Premiera odbędzie się 22 marca tego roku. Gra nie zaoferuje polskiej wersji językowej.

  1. Dragon Dogma II – oficjalna strona gry
  2. Dragon's Dogma: Dark Arisen na Steamie
  3. Grałem w Dragon’s Dogma 2. Te 5 rzeczy najbardziej zwróciło moją uwagę
Dragon's Dogma II

Dragon's Dogma II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 22 marca 2024

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

3.3

Gracze

6.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

17

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-03-13
13:27

Ohydny Czerwonodupny Pirat Generał

Ohydny Czerwonodupny Pirat

Szkoda. Mogli pokusić się przynajmniej o tryb kooperacji jak w soulsborne'ach

Komentarz: Ohydny Czerwonodupny Pirat
2024-03-13
15:08

BiałyDzik Centurion

Podejrzewam, że capcom też nie chciałby robić konkurencji monster hunterowi, który z kolei nastawiony jest na coop, a również należy do nich.

Komentarz: BiałyDzik
2024-03-14
12:01

mateuszl258 Junior

Jakie możliwości, co mi oo tych futrzastej rasie czy tłumu mniejszych przeciwników z bossami jak gra 30 FPS nie trzyma praktycznie wcale ??

Komentarz: mateuszl258
2024-03-14
13:19

Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu Generał

Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu

Jeden wielki odgrzewany kotlet.

Komentarz: Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
2024-03-14
13:37

userbuzzer Chorąży

Nie ma naszego języka w grze to niech się cmokną w kako, nie zapłacę.

Komentarz: userbuzzer

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl