Dragon Age: Inkwizycja – wysyp ciekawostek z sesji pytań i odpowiedzi z twórcami
Wczoraj serwis Raptr zorganizował sesję pytań i odpowiedzi z twórcami gry Dragon Age: Inkwizycja. Poznaliśmy dzięki niej wiele ciekawostek od członków zespołu BioWare, dotyczących m.in. kreacji bohatera, jego towarzyszy, romansów, walki, ekwipunku, umiejętności oraz postaci i lokacji, na które trafimy podczas przygody.
- Producent: BioWare
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: cRPG w realiach fantasy
- Platformy sprzętowe: PC, X360, PS3, XOne, PS4
- Termin premiery (świat): 7 października 2014
Jeszcze trzy miesiące i Dragon Age: Inkwizycja zapuka do naszych drzwi, więc nic dziwnego, że studio BioWare jest gotowe ujawniać coraz więcej szczegółów na temat swojego najnowszego dzieła. A ponieważ chyba wszystkie najważniejsze informacje są już nam znane, mowa może być dosłownie tylko o szczegółach (mniej lub bardziej istotnych). Tym razem źródłem wiadomości jest serwis Raptr, na łamach którego wczoraj miała miejsca sesja pytań i odpowiedzi z przedstawicielami kanadyjskiego zespołu deweloperskiego w osobach Marka Darraha (producenta wykonawczego), Mike’a Laidlawa (głównego projektanta) i Camerona Lee (producenta). Siedmiogodzinne spotkanie między fanami a twórcami w wirtualnej przestrzeni zaowocowało pokaźną ilością ciekawostek na temat trzeciego Dragon Age’a, które znajdziecie poniżej.

A oto owe informacje, wyselekcjonowane przez użytkownika serwisu Tumblr o ksywce dorianpavus i podzielone na kilka sekcji tematycznych:
Bohater i jego kreacja
- Męska postać Inkwizytora przemówi głosem Brytyjczyka Harry’ego Haddena-Pattona lub Amerykanina Jon Curry’ego, natomiast kwestie dialogowe żeńskiego protagonisty będą czytane przez Brytyjkę Alix Wilton Regan lub Amerykankę Sumalee Montano (wyboru dokonamy na początku zabawy).
- Postacie niezależne będą zwracały się do bohatera nie tylko po tytule (per „Inkwizytorze”), ale również po nazwisku – co prowadzi do wniosku, że będzie ono odgórnie przypisane protagoniście, najpewniej w kilku wariantach uzależnionych od rasy i innych czynników.
- Ludzki bohater będzie miał szlacheckie pochodzenie (pod warunkiem, że nie zagramy magiem), natomiast krasnoludzki Inkwizytor będzie mieszkańcem powierzchni.
- Inkwizytor należący do rasy qunari będzie odznaczał się potężnym wzrostem, ale nie dorównującym Żelaznemu Bykowi. Ponadto przedstawiciele tego ludu będą nosili inne nakrycia głowy niż reszta postaci.
- Kreator postaci zaoferuje nam dużo możliwości, jeśli chodzi o wygląd bohatera, wliczając w to nawet nadawanie odrębnych kolorów wewnętrznej i zewnętrznej części tęczówki oka (choć nie uświadczymy możliwości nadania obojgu oczu różnych barw ani suwaków zmieniających kształt sylwetki bohatera). Oprócz tego nie powinno zabraknąć opcji „zdobienia” ciała bliznami czy piegami. W przypadku qunari zdecydujemy też o wyglądzie rogów. Warto jeszcze wspomnieć, że ekran kreacji postaci zobaczymy przed jakąkolwiek cutscenką wprowadzającą do fabuły.
Rozwój postaci, ekwipunek
- Bohater będzie mógł mieć tylko jedną specjalizację. Co ciekawe, wybór niektórych z nich w jakimś stopniu odbije się na pewnych momentach w fabule.
- Powróci sporo umiejętności znanych z poprzednich gier, ale oprócz nich pojawi się też mnóstwo nowych.
- Rozwój postaci zatrzyma się na mniej więcej 25-30. poziomie doświadczenia.
- Mimo wprowadzenia większej swobody w kwestii doboru zbroi i ubioru przez różne postacie, dostęp do broni nadal będzie miał ograniczena klasowe. Co się zaś tyczy garderoby, to nie uświadczymy w niej peleryn.
Drużyna, romanse, NPC
- W grze znajdzie się w sumie osiem postaci oferujących możliwość nawiązania romansu. Dwie z nich będą miały restrykcje rasowe i nie wszystkie wystąpią w obrębie naszej drużyny – niektóre będą dotyczyły niegrywalnych doradców Inkwizytora, a przynajmniej jedna wykroczy nawet poza to grono. Domyślne postacie romansowe to Cullen i Kasandra.
- Będziemy mogli rozmawiać do woli z członkami drużyny na terenie bezpiecznej kwatery Inkwizycji, lecz opcja ta zniknie, gdy trafimy na pole walki.
- Wśród postaci niezależnych, jakie spotkamy na naszej drodze, znajdą się Flemeth i Dagna. Niestety, zabraknie Shale i Zevrana.

Walka
- W grze znajdą się ustawienia dotyczące poziomu trudności walk, ale zabraknie konfiguracji regulującej stosunek liczby starć do ilości scen fabularnych (jak to miało miejsce w Mass Effect 3).
- Ponownie uświadczymy „combosy” wykonywane przez łączenie umiejętności różnych klas postaci.
- Nie będzie możliwości walki bez użycia broni (na pięści).
- Kontrolowanie szczeliny będącej bramą dla demonów z Pustki zapewni nam pewne „interesujące możliwości w walce”.
- Nie zabraknie opcji zwiększania swoich szans na zwycięstwo poprzez umieszczanie postaci na dogodniejszych pozycjach oraz stosowanie pułapek.
- Przyjaźni bohaterowie niezależni spontanicznie przyjdą nam na pomoc w walce, jeśli starcie rozgorzeje tuż przy nich.
- Tym razem nie uświadczymy ogarów mabari biorących udział w walkach.
Pozostałe informacje
- Wiara i przywództwo to wiodące motywy w fabule Dragon Age: Inkwizycja.
- System szybkiej podróży pozwoli nam przemieszczać się pomiędzy obozami/siedzibami Inkwizycji na danym obszarze.
- Kwatery Inkwizycji będą znacznie większe i bardziej okazałe niż obóz drużyny z Dragon Age: Początek. Wynika to z obecności w nich dużej liczby postaci związanych z naszą organizacją, z którymi można wchodzić w interakcje.
- W świecie gry uświadczymy przeróżne rodzaje zwierząt, takie jak lisy, bryłkowce, bronto, wilki, barany, jaszczurki, ptaki i inne.
- Trafi nam się okazja do odwiedzenia krasnoludzkiego miasta, lecz nie będzie to ani Orzammar, ani Kal-Sharok.
- Będziemy mieli okazję do zdobycia nowej wiedzy na temat Chasyndów, Awarów i Dalijczyków lub nawet spotkania przedstawicieli tych ludów.
- Postać potrafi skakać, ale zabraknie możliwości uprawiania wspinaczki.
- Nie uświadczymy latających wierzchowców.
- Użycie usługi Dragon Age Keep nie będzie obligatoryjne – w grze znajdzie się domyślny zapis rozgrywki dla nowych graczy, którym nie chce się (albo którzy nie mogą) zaimportować lub wygenerować własnego stanu gry.
- Gracze pecetowi będą mogli używać zarówno kombinacji klawiatura + myszka, jak i konsolowych kontrolerów.
Na koniec przypomnijmy, że światowa premiera gry Dragon Age: Inkwizycja nastąpi 7 października bieżącego roku, natomiast do Polski dzieło studia BioWare trafi z dwudniowym opóźnieniem. Ratować świat i romansować w wolnych chwilach będą posiadacze komputerów osobistych oraz konsol obecnej (Xbox One, PlayStation 4) i poprzedniej generacji (Xbox 360 i PlayStation 3).
- Widzieliśmy Dragon Age: Inkwizycja – BioWare w dobrej formie (relacja z E3)
- Kompendium wiedzy o grze Dragon Age: Inkwizycja (wkrótce czeka je aktualizacja)
- Oficjalna strona internetowa gry Dragon Age: Inkwizycja