Dragon Age III: Inquisition zmienia nazwę na Dragon Age: Inquisition. Tytuł trafi również na PS4 i XONE
Władze Electronic Arts, wydawcy najnowszej odsłony Dragon Age, zdecydowały o zmianie nazwy Dragon Age III. Gra, już jako Dragon Age: Inquisition, trafi również na konsole nowej generacji.
Michał Marian
Tytuł kolejnej odsłony niezwykle popularnej serii cRPG Dragon Age został, decyzją wydawcy, zmieniony. W przyszłym roku na rynek trafi więc nie, jak wcześniej zapowiadano, Dragon Age III: Inquistion, lecz po prostu Dragon Age: Inquisition.
Frank Gibeau, jeden z przedstawicieli firmy Electronic Arts, tłumaczył podjętą decyzję tym, że najnowsza gra ze stajni BioWare nie będzie podążała ścieżką fabularną wytyczoną przez swoje poprzedniczki, czyli Dragon Age: Początek i Dragon Age II. Produkcja ma stanowić zupełnie świeży rozdział w przyjętym uniwersum.
Wydaje mi się, że spory w kwestii używania numerów bądź nie trwały dosłownie od zawsze. My natomiast chcieliśmy zwrócić większą uwagę odbiorców na słowo Inkwizycja, które to stanowi główną tematykę opowiadanej historii.
Jest to decyzja stricte marketingowa, choć szczerze mówiąc ciężko doszukiwać się w tym jakiejś wyszukanej strategii. Po prostu chcieliśmy uświadomić wszystkim graczom, że Dragon Age: Inquisition będzie zupełnie nową opowieścią osadzoną w tradycyjnym uniwersum Dragon Age.
Gibeau wspomniał również o planach wydania Dragon Age: Inquisition również na konsole nowej generacji.
Nowe platformy dają nam okazję do wydania produkcji bogatszej w detale, większy świat oraz całe mnóstwo dodatkowej zawartości. Nie chcieliśmy wydawać „współczesnej” gry na rynku następnej generacji. Zdecydowaliśmy skorzystać z szansy i poświęcić więcej zasobów i czasu, by stworzyć tytuł wspierający nowe technologie. Szczerze mówiać, podnieśliśmy nasze oczekiwania.
W świetle ujawnionych informacji należy poczynić drobną aktualizację tego, co wiedzieliśmy do tej pory. Dragon Age: Inquisition ma ukazać się w 2014 roku na PC, PlayStation 3, Xboksa 360, PlayStation 4 oraz Xboksa One.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inquisition
Data wydania: 18 listopada 2014
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- Dragon Age (marka)
- gry RPG
- ósma generacja
- PC
- X360
- PS3
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Tomeis Konsul

Zgadzam sie z Toba, chociaz pewnie uzywam "innego narzecza" i mam inny zakres wiadomosci nt gier. i moze byc trudno sie dogadac.;)
Rozumiem, że chodzi Ci o podwykowancę wydawcy?
Mialem na mysli Obsidian, musieli raczej dostosowac sie do dostarczonych im programow-narzedzi czy wymogow, czy jest jeszcze ktos? ( nie zbyt sie orientuje w zaleznosciach, kto co zrobil dla kogo, kiedys gralo sie bez patrzenia na wydawce, a teraz trzeba)
obiecywał, że decyzje podjęte przez całą serię wpłyną na zakończenie
Nie pamietam dobrze ich kampani reklamowej, ale Bioware jak dla mnie "ugrzęzło" w schematyczności, ( nie mowiej o tej tabelce z wykazem podobnych sztuczek fabularnych"),
ale od strony technicznej-(silnika czy narzedzi pomocniczych) widac ta schematycznosc, majac na koncie
Infinity Engine-> Aurora Engine-> Odyssey Engine -> Eclipse Engine
i pomijac grafike, settingi gier, to widac, ze "ewoluja lub probujac sie rozwijac", bo grajac w Jade Empire latwo zauwazyc podobienstwa do DA2, gdzie juz kazda rozmowa toczy sie w "trybie filmowym-czarne pasy-napisy u dolu", w ME/DA2 poszli dalej i dali kolko/i glos glownemu bohaterowi", a zwykle "szaraki-ludzki na ulicach miast" nic mowia albo rozne mini-gadki"
///zarzut schematycznosci mozna wytoczyc wobec wielu gier/////
***A wystarczylby numer "jezykowy" z JE czyli uzywanie roznych dzwiekow jako drugi jezyk, uzywany w swiecie gry oraz jak chcieli dac kolko to przed wyborem dialogu, u gory ekranu mogloby sie pokazac tekst jaki powie bohater i nie byloby zgadywania co mial na mysli autor dialogu)
*jako plus mozna dac wyroznienie dialogow glownych i rozwijajacych, ale wiedzmin 2 lepiej to zrobil uzywajac tylko zlotego koloru do glownego questu*
A gdyby ktos chcial przerobic dialogi z nowszej gry do starszej np. z DA2 do BG/IWD to tak naprawde zmienia sie sposob wyswietlania z zoomu na geby/postacie na widoku z lotu ptaka i kolko dialogowe na liste dialogowa 0_0
(chyba latwiej to zrozumiec jak sie zobaczy Baldur’s Gate: Reloaded. czyli BG na silniku Neverwinter Nights 2.)
https://www.gry-online.pl/newsroom/premiera-moda-baldurs-gate-reloaded-fanowskiego-remakea-na-silniku-neverwinter-nights-2/ze12f23
Dziwne, ze za "To nie żaden wybór tylko jego iluzja" ME3 jest "nielubiana", a WDead jest "lubiane, gra roku, ze tak ma byc, to nie gra tylko film " itd.
Grac dla gameplayu-funu-rozrywki, nie dla historii/fabuły
Jeśli dla Ciebie w rpg fabuła nie jest istotnym elementem to wybrałeś sobie zły gatunek.
Nazwalbym to reakcja obrona na gry "rpgpodobne", gdzie fabula jest na poziomie filmu C lub blockbustera/wielkiego hitu kasowego w stylu-> Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu ...
(bo wspolczesne gry wydawane przez duzych wydawcow mozna probowac traktowac jako growe blockbustery)
A moze jestem bardziej wybredny;)
Martius_GW Generał

Zgadzam sie z Toba, chociaz pewnie uzywam "innego narzecza" i mam inny zakres wiadomosci nt gier. i moze byc trudno sie dogadac.;)
Jakoś trzeba próbować.
Mialem na mysli Obsidian, musieli raczej dostosowac sie do dostarczonych im programow-narzedzi czy wymogow, czy jest jeszcze ktos?
Tja, Obsidian robiąc NWN2 i KOTOR2 używali silników bioware, ale na zlecenie wydawcy - właściciela marki.
Dziwne, ze za "To nie żaden wybór tylko jego iluzja" ME3 jest "nielubiana", a WDead jest "lubiane, gra roku, ze tak ma byc, to nie gra tylko film " itd.
Walking Dead nie krył się z tym, że jest interaktywnym serialem. Przy grach bioware jest odwrotnie.
Nazwalbym to reakcja obrona na gry "rpgpodobne", gdzie fabula jest na poziomie filmu C lub blockbustera/wielkiego hitu kasowego w stylu
Niestety zdaje sobie z tego sprawę. O ile ME był jeszcze rpg w którym mechanika walki to strzelanie to dalsze części poszły w stronę kiepskiego klonowanie Gears of War. DA dawał jeszcze jakoś nadzieję którą kolejne gry dobiły. Po kolejonym DA już nie spodziewam się rpg, raczej coś w rodzaju pseuda slashera w otwartym świecie.
Ludzie inaczej patrzą na przygodówkę/interaktywny serial jakim jest Walking Dead a rpg robione przez Bioware.
zanonimizowany881864 Generał
Dla mnie import jest zbedny . Ogolnie jakby mozna bylo wybrac bohatera i kazdy ma podobna fabule bo o to samo biega tylko poczatek inny to omg . Wybrac postac : Hawke , Szary Straznik , i ktoś tam . Dałoby rade ale dla nich to chyba za dużo no cóż jak nie to chociarz zeby ich obu spotkać :P Ale jak jak kazdy robil swój wygląd też troche lipa . Ogólnie gra sie prezentuje dobrze a ze bedzie nawiazaj w duzej mierze do pierwowzoru to pewnie przez to jest Dragon Age : Inqusition i pewnie nazwa inqusition jak wiekszosc mowi inkwizytor postać któej nie lubie w żadnej grze bo dla mnie to nikt zwykly człek cham gówno itp :)
zanonimizowany881864 Generał
Ja już można powiedziec znam 2fabuly jakie tu mogą być napewno . Ale nic grrr nie wiem o bohaterze :) Nawet jakby grafa byłą jak da2 którego nie lubie to by jeszcze spk byla nawet jak lepsza byle dlugo sie gralo i było wszystko ogromne i do tego wyboru w rozmowie i wypas :D
zanonimizowany881864 Generał
Aha i jeszcze coś musi fabula być o dziecku morigan bo to niemozliwe ale jak nie bd to mam nadzieje ze w 4 zobacze .