Doom zgarnia pierwsze, bardzo pozytywne recenzje

Najnowszy Doom miał swoją premierę w piątek trzynastego. Pomimo pechowej daty oraz nieudostępnienia wczesnych kopii gry do przedpremierowych recenzji, Doom został oceniony bardzo pozytywnie, a jego średni wynik w serwisie Metacritic wynosi 80%.

Maciej Kowalczyk

Recenzenci uspokajają – Doom jest tym, na co czekali wszyscy fani oldskulowych strzelanek. - Doom zgarnia pierwsze, bardzo pozytywne recenzje - wiadomość - 2016-05-17
Recenzenci uspokajają – Doom jest tym, na co czekali wszyscy fani oldskulowych strzelanek.

Recenzje Dooma nie pozostawiają wątpliwości – najnowsze dziecko studia id Software jest dokładnie tym, na co czekali wszyscy fani zarówno pierwowzoru, jak i oldskulowych strzelanek ogółem. Serwis metacritic zebrał 17 ocen gry na PlayStation 4 z zagranicznych serwisów growych, z których aż 15 jest pozytywnych (z wynikiem punktowym minimum 7/10), a pozostałe dwie są mieszane (w okolicach 5/10). Średni wynik na metacritic wynosi 80% i mowa tu zarówno o recenzjach wspomnianych wyżej serwisów, jak i zwykłych użytkowników. Ci drudzy, na 548 ocen, wystawili Doomowi aż 431 pozytywnych, 28 mieszanych oraz 89 negatywnych recenzji. Oceny te różnia się nieznacznie pomiędzy platformami, jednak to dla konsoli Sony recenzji jest najwięcej i powyższe liczby odnoszą się właśnie do PlayStation 4. Przykładowe oceny zestawiono poniżej (wraz z recenzją Drauga – naszego redakcyjnego kolegi):

Recenzje Dooma

Doom zgarnia pierwsze, bardzo pozytywne recenzje - ilustracja #2

Poprzednią odsłoną serii Doom był wydany w 2004 roku Doom 3. W przeciwieństwie do swoich poprzedniczek, kładł on większy nacisk na filmowość i rozbudowaną warstwę fabularną. Twórcy starali się nadać produkcji charakter rasowego horroru. Doom 3 odniósł sukces, jednak po latach zarówno gracze, jak i sami twórcy uznali, że kolejna odsłona powinna wrócić do korzeni serii, co niewątpliwie udało się najnowszemu Doomowi.

Nawet chłodno przyjęta beta nie przeszkodziła produkcji id Software w uzyskaniu wysokich not. - Doom zgarnia pierwsze, bardzo pozytywne recenzje - wiadomość - 2016-05-17
Nawet chłodno przyjęta beta nie przeszkodziła produkcji id Software w uzyskaniu wysokich not.

Pierwsze oceny nowego Dooma pojawiają się z lekkim opóźnieniem, co wynika z decyzji wydawcy o nieudostępnieniu gry przed premierą w celu jej zrecenzowania. Dla wielu osób był to znak, że id Software nie jest pewne jakości swojego najnowszego produktu, a dowodem na to miała być zbierająca niepochlebne opinie beta trybu multiplayer, która odbyła się w połowie kwietnia. Na szczęście, pierwsza od 5 lat autorska produkcja twórców takich gier jak Quake, Wolfenstein czy Rage okazuje się dokładnie tym, czego od niej oczekiwano – bezkompromisową strzelanką, oddającą hołd swojemu pierwowzorowi z 1993 roku.

Doom to czwarta odsłona jednej z najsłynniejszych strzelanin w historii elektronicznej rozrywki. Pierwsza część wydana w 1993 zrewolucjonizowała branżę, a przez wiele lat każda następna gra FPS była określana jako “doomopodobna”. Najnowsza część, choć już nie tak rewolucyjna, wyraźnie oddaje hołd swoim protoplastom. W grze wcielamy się w bezimiennego, samotnego komandosa, którego zadaniem jest przemierzenie placówki wojskowo-badawczej na Marsie w celu zlikwidowania wrogo nastawionych demonów. Nasz żołnierz musi zejść aż do samego piekła, by tam raz na zawsze zamknąć portal, z którego nadeszło zagrożenie. Na produkcję składają się trzy elementy – tryb dla pojedynczego gracza, tryb wieloosobowy oraz SnapMap: narzędzie służące do samodzielnego tworzenia aren czy nowych trybów rozgrywki. Doom został wydany 13 maja na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One.

Doom

Doom

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 13 maja 2016

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.2

Gracze

9.6

Steam

8.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

8

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-05-17
12:52

.:Jj:. Legend

.:Jj:.

Chciałbym poczytać co naprawdę spowodowało że multi powierzono devsom z Certain Affinity.
https://en.wikipedia.org/wiki/Certain_Affinity

Szkoda że jest rozdźwięk między filozofią prowadzenia rozgrywki z singla i multi...

Komentarz: .:Jj:.
2016-05-17
12:54

Walter Alan Pretorianin

Bardzo dawno temu w FPS-y na kompach grało się na samej klawiaturze. Dacie wiarę? Bez myszki! To dopiero był hardkor!

A ci, którzy tak się nabijają z FPS-ów na konsolach pewnie nigdy nie grali na padzie w żadnego FPS-a albo pograli dosłownie 5 minut i stwierdzili, że to jakiś hades, gdy tymczasem sprawa jest prosta - do tego trzeba się przyzwyczaić, dokładnie tak samo jak do grania na klawiaturze i myszce. Gdy już dosyć dawno temu rodzice kupili mi pierwszy komputer to też nie wywijałem na klawiszach i gryzoniu tak jak teraz, musiałem się przyzwyczaić do grania. Tak samo było z padem w FPS-ach i teraz granie w FPS-y na konsoli to dla mnie żaden problem. Po co się o to czepiać?

Komentarz: Walter Alan
2016-05-17
12:55

Makek Legionista

Makek

"Bardzo dobre" w tytule pojawiło się z wielu powodów :)
a) id Software od długiego czasu gier nie robi (ostatni był Rage w 2011 roku), więc tym bardziej dobrze zobaczyć, że najnowsza gra im się udała i zaakcentować to;
b) po wpadce jaką była beta sprzed miesiąca, wiele osób wątpiło w ostateczną jakość Dooma. Tym lepiej, że oczekiwania tych osób się nie sprawdziły;
c) Ocena na poziomie 80-85% wynika tak naprawdę z minusowania gry pod kątem słabego multi i takiego sobie SnapMapa. Gdyby nie brać tego pod uwagę - średnia ta wyniosłaby powyżej 85% z pewnością. A nie oszukujmy się - Doom od zawsze żył głównie trybem dla pojedynczego gracza i w tej materii, jako fan id Software od ponad kilkunastu lat, uważam stwierdzenie "bardzo dobre" za jak najbardziej adekwatne (lub nawet za bardzo dobre:PP)

Komentarz: Makek
2016-05-17
12:58

.:Jj:. Legend

.:Jj:.

Ciekawe jakby to wyglądało jakby zrobili tylko singla, a na multi się skupili w 'Quake5: Arena II'.
Choć strasznie bym chciał zobaczyć singla w nowym Quake'u.

Obie gry singlowe + coop, a multi pvp w osobnej arenie. Dla mnie ideał.

Komentarz: .:Jj:.
2016-05-17
22:43

40i4 Legionista

😈

Gram w DOOM na konsoli PS4 - dla mnie DOOM 9/10. Zostało mi do zakończenia finałowe starcie, co zrobiłbym w niedzielę, ale muszę odpocząć, gdyż bug w grze cofnął mi wymasterowane giwery, i runy. Doradzam zdobywanie achivmentów w poszczególnych planszach dopiero po zakończeniu gry. Gdy doszedłem do ostatniej mapy i nastąpił autosave to postanowiłem pomasterować wcześniejsze poziomy z menu gry. Po kilku godzinach masterowania - co nie było aż tak trywialne - odpaliłem ostatni level. Na moje nieszczęście zbugował mi się i zablokował. Nie było możliwości kontynuowania gry. Użyłem opcji zrestartowania poziomu i peszek chciał, że wgrał się wcześniej wspomniany autozapis z początku poziomy - niestety wszystko co masterowałem po tym właśnie zapisie poszło się kochać w pupę :). Stąd planowany kilkudniowy odpoczynek - mam tylko jednego pada i byłaby szkoda. Mimo wszystko polecam, od dawna tak dobrze się nie bawiłem w FPSa. Czuć kopa giwer, projekt poziomów jest ciekawy i różnorodny, a muzyce daję 10/10.

Komentarz: 40i4

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl