Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 sierpnia 2018, 19:42

autor: Amadeusz Cyganek

Doom Eternal – pierwszy gameplay prosto z QuakeCon 2018. Powstaje Doom Universe

Podczas QuakeCon 2018 id Software zaprezentowało pierwszy oficjalny fragment rozgrywki z gry Doom Eternal – bezpośredniej kontynuacji Dooma z 2016 roku.

Doom Eternal – pierwszy gameplay prosto z QuakeCon 2018. Powstaje Doom Universe - ilustracja #1

QuakeCon to tradycyjnie dobry moment na prezentację gier, które znajdują się w portfolio Bethesdy. Jednym z nich jest Doom Eternal – tytuł będący kontynuacją Dooma wydanego w roku 2016. Od momentu zapowiedzi tej produkcji na targach E3 2018 nie słyszeliśmy o tym tytule praktycznie w ogóle aż do dziś – twórcy ze studia id Software zaprezentowali właśnie pierwszy, kilkuminutowy gameplay, a także krótkie odwiedziny na planecie Phobos.

Podczas fragmentu rozgrywki możemy zaobserwować wszystko, co najlepsze w serii Doom – szybką, intensywną zabawę z wykorzystaniem wielu różnorodnych broni oraz eksterminacją przeciwników. Jak zapowiedzieli Hugo Martin i Marty Stratton z id Software, Doom Guy będzie najpotężniejszym w historii tej postaci, co objawi się oczywiście w uaktualnionym arsenale, który znajdzie się w jego posiadaniu. Do dyspozycji otrzymamy chociażby siejący spustoszenie Super Shotgun ze specjalnym hakiem, a także balistę laserową. Oprócz tego na ramieniu bohatera pojawi się śmiercionośne ostrze oraz działko.

Nowe wyposażenie z pewnością przyda się wobec znacznie większej ilości wrogów – wedle zapowiedzi w Doom Eternal znajdziemy dwukrotnie więcej przeciwników, wśród których pojawią się zarówno znane z poprzedniego Dooma kreatury, jak również zupełnie nowi antagoniści. Wyzwania więc z pewnością nie zabraknie.

Deweloperzy wspomnieli także o istnieniu ciekawego trybu rozgrywki, w którym będziemy mogli wcielić się w rolę demona i wziąć udział w kampanii innego gracza, rzecz jasna utrudniając mu wykonanie celu misji. Ten moduł będzie oczywiście częścią trybu sieciowego. Całość uzupełni dynamiczny soundtrack tradycyjnie skomponowany przez Micka Gordona.

Deweloperzy wspomnieli także o tym, że Doom Eternal nie będzie tylko kolejną odsłoną tej sagi, ale za pośrednictwem tej gry chcą oni zbudować prawdziwe „uniwersum Dooma”. Ma się to objawiać w tworzeniu największych map w historii serii, z nowymi planetami oraz mnóstwem lokalizacji do odwiedzenia. Pomoże w tym zupełnie nowy silnik o nazwie id Tech 7, mający zagwarantować odpowiednią jakość warstwy technicznej tytułu.

Niestety nie wiemy nic na temat planowanej daty premiery Doom Eternal. Można jednak spodziewać się tego, że gra trafi na rynek w przyszłym roku.