Firma Nvidia ujawniła jakie efekty graficzne znajdziemy w pecetowych wersjach nadchodzących produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Podczas trwającej 24 godziny imprezy poświęconej grom pecetowym nazwanej GAME24, organizator, czyli firma Nvidia, ujawniła, że wydania komputerowe szeregu wyczekiwanych produkcji, takich jak Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS czy Wiedźmin 3: Dziki Gon, zostaną wyposażone w dodatkowe efekty, w tym TXAA, HBAO+, teselację czy symulację futra.
Spośród tych technologii konsole Xbox One i PlayStation 4 wspierają obecnie jedynie Destruction, Clothing i WaveWorks. Część ma zostać wprowadzona w późniejszym terminie, ale na razie Nvidia nie ujawniła żadnych konkretnych terminów.

Udostępnione przez firmę informacje są dosyć niejasne, więc nie wiemy dokładnie, które z wymienionych przy konkretnych grach efektów (lub alternatyw dla nich) pojawią się na konsolach oraz układach AMD. Listę warto więc potraktować jedynie jako przewodnik po tym, co zobaczą posiadacze kart GeForce, a nie zestawienie tego, do czego dostępu nie będą mieli użytkownicy innych sprzętów.
Jaką różnicę przyniesie zaimplementowanie różnorodnych efektów dobrze ilustrują przykłady dwóch gier firmy Ubisoft w postaci Assassin’s Creed: Unity oraz Far Cry 4:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.