Do firmy Ubisoft powrócił Maxime Beland, który kierował zespołami odpowiedzialnymi za gry Splinter Cell: Conviction oraz Splinter Cell: Blacklist. Fani mają nadzieję, że zwiększy to szanse na kolejną odsłonę cyklu.

Od wielu lat w miarę regularnie pojawiają się doniesienia o kolejnych przygodach Sama Fishera, ale na razie nie wynikło z tego nic konkretnego. Fani serii Splinter Cell otrzymali jednak nowy powód do optymizmu. Okazuje się, że do szeregów firmy Ubisoft powrócił Maxime Beland, czyli deweloper, który pełnił rolę dyrektora kreatywnego przy produkcji gier Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction oraz Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist.
Twórca opuścił wydawcę w zeszłym roku, po dwudziestu latach współpracy. Następnie rozpoczął pracę w studiu Epic Games, gdzie również był dyrektorem kreatywnym. Po powrocie do Ubisoftu Maxime Beland dołączył do zespołu odpowiedzialnego za treści i kierunek artystyczny gier. Niedawno dowiedzieliśmy się, że grupa ta ma zostać zrestrukturyzowana i rozbudowana po to, aby poszczególne projekty były bardziej unikalne i mniej podobne do siebie.
Plotki o kolejnej odsłonie cyklu powracają od lat. W kwietniu zeszłego roku prezes Ubisoftu ostudził zapał fanów, stwierdzając że kontynuacji przygód Sama Fishera nie ujrzymy, dopóki deweloperzy nie wyznaczą nowego kierunku dla marki.
Potem jednak nadzieje miłośników marki na nowo rozbudziły kolejne doniesienia. Wpierw pojawiły się informacje, że w planach może być gra VR z tej serii. Potem potwierdzono, że seria powróci, ale nie nastąpi to prędko, a jej comeback będzie miał mocno eksperymentalną formę. Z kolei we wrześniu 2019 r. fani odnaleźli w ofercie sklepu GameStop nadchodzącą replikę gogli głównego bohatera cyklu Splinter Cell. W opisie produktu znalazła się wzmianka o kolejnej odsłonie marki.
Przypomnijmy, że najnowszą odsłoną cyklu pozostaje gra Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, która ukazała się w 2013 roku na pecety oraz konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Nintendo Wii U.
Data wydania: 20 sierpnia 2013
GRYOnline
Gracze
Steam
46

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.