Do Stardew Valley trafiła już cała masa głównych i pobocznych bohaterów Baldur's Gate 3, a Wioska Baldura się rozrosła
Powstaje ambitny projekt Baldur’s Village, mający na celu stworzenie w Stardew Valley mapy, na której znajdzie się mnóstwo elementów znanych z przebojowego RPG Baldur's Gate 3. W ostatnich dniach jego twórcy podzielili się postępami w pracach.

Ileż to już razy kreatywność i pracowitość członków społeczności różnych gier doprowadzała nas do zachwytów? Nieraz już na łamach Cooldowna informowaliśmy Was o ich dziełach wzbudzających zainteresowanie innych miłośników elektronicznej rozrywki. Tym razem mamy coś zarówno dla fanów Stardew Valley, jak i Baldur's Gate 3. Otóż do tej pierwszej gry już od jakiegoś czasu powstaje projekt Baldur’s Village, którego celem jest stworzenie mapy zawierającej masę zawartości z uwielbianego RPG od studia Larian.
Praca wre
Prace nad modyfikacją są niezwykle intensywne. Jak poinformował jeden z jej twórców o pseudonimie Xun, ostatnio zespołowi udało się dodać nowego bohatera, z którym można wziąć ślub (półelfa druida Halsina) i innych NPC-ów dodających wiosce życia (chodzi o wampirze „rodzeństwo” Astariona i rodziców Posępnego Serca). Ponadto podwojona została wielkość mapy. Jak na ten moment całość prezentuje się w akcji możecie zobaczyć na screenach opublikowanych wraz z komunikatem o postępach.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, oprócz ostatnio dodanych postaci twórcy projektu planują również wprowadzenie Posępnego Serca, Gale'a i Astariona. Z tym ostatnim, podobnie jak z Halsinem, będzie można nawiązać „unikalny romans”. Ponadto w modyfikacji znajdą się cztery unikalne typy budynków.
Problemy produkcyjne i wsparcie finansowe
Jeśli podoba Wam się ten projekt i chcielibyście wesprzeć go finansowo, to możecie zrobić to w serwisie Patreon. Obecnie osoby, które zdecydują się na ten krok, mogą wziąć udział w głosowaniu, jaka będzie kolejna wprowadzona postać z opcją poślubienia.
Jak zaznaczył Xun, jakiekolwiek wpłaty pieniężne są obecnie niezwykle istotne, gdyż z powodów prywatnych z zespołu odszedł główny programista. Potrzebne są zatem fundusze na zatrudnienie nowego, który przyspieszyłby rozwój projektu.
Twórcom zależy na czasie, gdyż planują wydać Baldur’s Village na platformie Nexus Mods 3 sierpnia, czyli dokładnie w pierwszą rocznicę premiery pełnej wersji Baldur's Gate 3. Czy im się to jednak uda? O tym przekonamy się już za nieco ponad 2 miesiące.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic