Dlaczego tak długo czekamy na Beyond Good & Evil 2? Michel Ancel wyjaśnia
Ostatnio zrobiło się głośno na temat postępów prac nad Beyond Good & Evil 2. Co się jednak działo z grą od pierwszej zapowiedzi w 2008 roku? Ojciec serii, Michel Ancel, postanowił odpowiedzieć na to pytanie.
Łukasz Szliselman
Odkąd tylko pierwsi gracze ujrzeli zaskakujące zakończenie Beyond Good & Evil na przełomie lat 2003 i 2004, zaczęli gorączkowo wypatrywać obowiązkowej kontynuacji przygód Jade. Na pierwsze informacje przyszło nam jednak czekać aż do 2008 roku, kiedy to firma Ubisoft oficjalnie zapowiedziała Beyond Good & Evil 2, pokazując przy tym słynny zwiastun. Niestety, od tamtej pory sprawa praktycznie ucichła. Mamy rok 2016, zbliża się 13. rocznica pierwszego Beyond Good & Evil, i choć ostatnie doniesienia każą wierzyć, że dwójka faktycznie powstaje, to jej premiera wciąż wydaje się odległa.
Dlaczego na nowe Beyond Good & Evil musimy aż tyle czekać? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć ojciec serii, Michel Ancel. Otóż w okolicach 2008 roku istniało kilka grywalnych prototypów Beyond Good & Evil 2. Założenia deweloperów co do gry były bardzo ambitne. W dwójce miały się pojawić podróże kosmiczne, eksploracja planet, różne miasta – to wszystko miało się zresztą znaleźć już w pierwszej odsłonie. Twórców przytłoczył jednak nadmiar problemów technicznych, dlatego postanowili zrezygnować z pracy nad grą, która i tak nie byłaby w stanie odzwierciedlić ich wymarzonej wizji, a zajęli się dwuwymiarowymi produkcjami: Rayman Origins i Rayman Legends. Teraz jednak produkcja kolejnego Beyond Good & Evil ruszyła na nowo. Choć przed zespołem jeszcze mnóstwo pracy, to przynajmniej, jak zapewnia Ancel, tym razem mają oni odpowiednie zaplecze technologiczne.
Co ciekawe, zapytany o platformy docelowe, Michel Ancel odparł, że te nie są jeszcze ustalone. To stawiałoby w wątpliwość ostatnie plotki, jakoby nowy Beyond Good & Evil miał być ekskluzywnym tytułem na konsolę NX – więcej na ten temat przeczytacie w tym newsie.

- Ubisoft
- Ubisoft Montpellier
- Michel Ancel
- kulisy produkcji (gry)
- Beyond Good & Evil (marka)
Komentarze czytelników
zanonimizowany794081 Generał
To wszystko przez konsolowców i ich nędzne zabawki
zanonimizowany668247 Legend
I tak co kilka lat będą podawać inne wymówki? To się robi powoli śmieszne z ich strony.
Predi2222 Legend

Ale ta Jade śliczna :)
I tak co kilka lat będą podawać inne wymówki? To się robi powoli śmieszne z ich strony.
jaka na razie jest spory wysyp "newsów", dopóki nie skleją jakiegoś asasyna to może będzie z tym tytułem dobrze
nagytow Legend

Nie wiem co o tym myslec. Ubisoft nie wydaje sie byc studiem, ktore pozwala tworcom pracowac dlugo nad ambitnym tytulem, raczej widze ich jak poganiaja Ancela, bo deadline sie zbliza.
Jak dla mnie, to bez problemu moga robic z BGaE tasiemca pokroju AC. Przynajmniej ode mnie pre-ordery maja gwarantowane.
Wilczyca89 Pretorianin
Czy ten gość pomiędzy Jade i jej wujkiem to Dwa H? Czy po prostu wyobraźnia płata mi figle?