Studio Blizzard Entertainment przekazało nowe informacje o Diablo 4. Omówiono zmiany w interfejsie i sterowaniu oraz sposób projektowania wrogów. Ujawniono również nową rodzinę przeciwników - Kanibali.

Po ujawnieniu Diablo IV w listopadzie ubiegłego roku autorzy obiecali, że co kwartał będą informowali o postępie prac. Pierwsza z tych aktualizacji została opublikowana na oficjalnej stronie gry. Koncentruje się ona na omówieniu interfejsu, sterowania oraz sposobu projektowania przeciwników.
Na wypuszczonych wcześniej gameplayach mogliśmy zobaczyć, że element interfejsu zawierający m.in. wskaźniki życia i many umieszczony był w lewym dolnym rogu ekranu. Takie rozwiązanie jednak nie przypadło graczom do gustu, dlatego ostatecznie zdecydowano się zaoferować możliwość wycentrowania paska akcji. Co ciekawe, ta opcja zostanie udostępniona tylko na PC. Na konsolach ten element wyświetlany będzie zawsze w lewym dolnym rogu.
Twórcy spędzili dużo czasu badając różne typy ekranów i odkryli, że na monitorach łatwiej jest zerkać na dół wyświetlacza. Natomiast w przypadku telewizorów gracze najczęściej siedzą dalej od ekranu i bez problemu obejmują wzrokiem zarówno pasek akcji, jak i bohatera wraz z otoczeniem.
W planach jest również ulepszenie trybu kooperacyjnego na jednym ekranie. Dzięki temu w Diablo IV dwóch graczy będzie mogło otworzyć własne ekrany rozwoju i ekwipunku jednocześnie.
Ponadto początkowo twórcy zamierzali wykorzystać ikony przedmiotów wykonane w stylu przypominającym malowane obrazy. Problem w tym, że po ich zmniejszeniu tak, aby mieściły się na ekranie ekwipunku, stały się mało czytelne. Obecnie twórcy przerabiają więc ten element, opierając się mocniej na wyglądzie trójwymiarowych obiektów.
Diablo IV jest pierwszą odsłoną cyklu, która powstaje od początku z myślą zarówno o pecetach, jak i konsolach. W rezultacie twórcy wkładają dużo wysiłku w opracowanie sterowania na padach, także na PC. Obiecują jednak, że nie wpłynie to negatywnie na złożoność rozgrywki na myszce i klawiaturze.
Deweloperzy przyznają, że duża liczba graczy prosiła o możliwość przypisania głównej umiejętności do jakiegokolwiek innego przycisku niż lewy przycisk myszy, aby móc oddzielić ruch od ataku. Dlatego twórcy zdecydowali, że pozwolą na bardziej swobodne konfigurowanie sterowania. Sami zdecydujemy również do jakiej akcji przypisać przyciski myszy i klawiatury, więc możliwe będzie np. odseparowanie rozkazu ruchu od ataku.
Blizzard omówił też, jakimi wytycznymi kieruje się studio podczas projektowania potworów. Powróci wielu znanych z poprzedniej części wrogów, ale przejdą oni dużą metamorfozę, tak aby pasowali do mroczniejszego i poważniejszego klimatu Diablo IV. Pogrupowani zostaną w rodziny, dysponujące unikalnymi stylami walki. W ramach każdej pojawią się archetypy specjalizujące się w różnych rzeczach. Dzięki temu poszczególni członkowie grup będą lepiej współpracowali – np. wytrzymałe jednostki walczące w zwarciu wykorzystają własne ciała, aby chronić słabszych sojuszników koncentrujących się na atakach dystansowych.
Twórcy ujawnili również nową rodzinę wrogów - Kanibali. W jej skład wejdą cztery rodzaje wojowników. Jeden z nich dysponować będzie ciężkim tasakiem, pozwalającym na potężne, ale wolne ataki. Drugi wykorzysta lekką halabardę, umożliwiającą szybsze ruchy i wyprowadzanie ataków z wyskoku. Trzeci będzie olbrzymem dzierżącym dwie pałki z kolcami, którymi oszołomi naszą postać. Czwarty typ postawi na błyskawiczne ataki parą toporków. Co ciekawe, wśród kanibali zabraknie nieprzyjaciół stawiających na walkę dystansową.
Przypomnijmy na koniec, że Diablo IV zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Na razie twórcy nie są gotowi ujawnić planowanej daty premiery.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
40

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.