Deweloperzy GTA 6 komentują powrót pracowników do biur. „Utrata kluczowych osób byłaby dla gry czymś bardzo, bardzo złym”

Decyzja o zakończeniu pracy zdalnej w studiu Rockstar Games wywołała negatywne reakcje deweloperów. Część obawia się, że przez to zespół może stracić niektórych kluczowych pracowników.

Adrian Werner

Deweloperzy GTA 6 komentują powrót pracowników do biur. „Utrata kluczowych osób byłaby dla gry czymś bardzo, bardzo złym”, źródło grafiki: Take Two Interactive.
Deweloperzy GTA 6 komentują powrót pracowników do biur. „Utrata kluczowych osób byłaby dla gry czymś bardzo, bardzo złym” Źródło: Take Two Interactive.

Grand Theft Auto VI to najważniejsza nadchodząca gra i oczekiwania względem niej są wręcz niedorzecznie wysokie. Niektórzy pracownicy studia Rockstar Games obawiają się jednak odpływu utalentowanych deweloperów na końcowym etapie produkcji.

Powodem tego niepokoju ma być zniesienie opcji pracy zdalnej dla pracowników Rockstar Games. W lutym szefostwo studia zdecydowało, że od 15 kwietnia zdalni deweloperzy powrócą do biura i będą tam spędzać pięć dni w tygodniu. Jako przyczynę podano chęć zapewnienia najwyższej jakości oraz uniknięcia przecieków.

  1. Wielu pracowników studia głośno protestowało przeciwko tej decyzji, ale na razie szefostwo nie zmieniło zdania.
  2. Osoby wyrażające niezadowolenie miały usłyszeć krytykę ze strony szefostwa, dlatego dwójka z nich, opowiadając serwisowi Aftermath o sytuacji w studiu, zrobiła to pod warunkiem zachowania anonimowości.

Deweloperzy argumentują, że zdalna praca w Rockstar Games nie wpłynęła wcale na gorszą wydajność studia. Przypominają również, że nawet w przypadku dewelopingu RDR2, kiedy to wszyscy pracowali w biurze, i tak zdarzały się wycieki i nie jest to coś, czemu da się całkowicie zapobiec w przypadku gry tak mocno wyczekiwanej jaki Grand Theft Auto VI.

Pracownicy obawiają się też, że wszystko to jest wstępem do powrotu do brutalnego crunchu z czasów wcześniejszych projektów studia. Niektórzy snują wręcz teorie, że to może być sposób na zgrabne odchudzenie załogi. Zamiast wprost zwalniać pracowników część z nich sama zrezygnuje, nie będąc gotowa zaakceptować powrotu do pracy w biurze. W ten sposób Rockstar uniknąłby płacenia odpraw.

Wszystko to sprawia, że deweloperzy obawiają się odpływu pracowników. Przy zwolnieniach studio przynajmniej wie, kto pożegna się z pracą. Natomiast tutaj nie jest możliwe dokładne przewidzenie, którzy deweloperzy zdecydują, że powrót do biura nie jest czymś, co są w stanie zaakceptować. Jak stwierdzili:

Utrata kluczowych osób byłaby dla gry czymś bardzo, bardzo złym. Posiadanie w zespole ludzi, którzy już wcześniej przeszli przez końcową fazę projektu, którzy wiedzą, co robić w takiej sytuacji i jakie decyzje najlepiej podjąć, aby rozwiązać dane problemy, jest znacznie lepsze niż posiadanie ludzi, którzy nie mieli takiego doświadczenia.

Można podejrzewać, że obecne masowe zwolnienia w branży sprawią, że wielu niezadowolonych deweloperów zagryzie zęby i wróci do biura. Część doświadczonych pracowników może jednak sobie odpuścić pracę w Rockstar Games, gdyż nawet w aktualnej sytuacji rynkowej najpewniej nie będą mieli większych problemów za znalezieniem zatrudnienia.

Obecnie część pracowników Rockstara próbuje tam rozkręcić związek zawodowy we współpracy z organizacją IWGB, co jednak utrudnia fakt, że szefostwo zabroniło dystrybucji materiałów z tym związanych w miejscu pracy.

  1. Rockstar Games – strona oficjalna
Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 19 listopada 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
2700
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Twórca RPG akcji No Rest for the Wicked tłumaczy, dlaczego nie zatrudnia Juniorów. „Wszystko sprowadza się do wydajności pracy”

Następny
Twórca RPG akcji No Rest for the Wicked tłumaczy, dlaczego nie zatrudnia Juniorów. „Wszystko sprowadza się do wydajności pracy”

Aktualizacja RDR2 dodaje nowe opcje graficzne i zwiększa stabilność gry. Towarzyszy jej duża promocja

Poprzedni
Aktualizacja RDR2 dodaje nowe opcje graficzne i zwiększa stabilność gry. Towarzyszy jej duża promocja

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl