W nieco ponad pół roku Detroit: Become Human, czyli nowa filmowa przygodówka od Davida Cage'a i studia Quantic Dream, sprzedała się na całym świecie w przeszło dwóch milionach egzemplarzy. Tytuł dostępny jest wyłącznie na PlayStation 4.
David Cage jest twórcą bardzo różnie odbieranym przez graczy. Niektórzy nie potrafią znieść sposobu, w jaki opowiadane są historie w jego produkcjach i śmieją się pod nosem z dialogów podczas seansu zapisu przejścia na YouTube. Innym przypadła do gustu filmowość i emocjonalność doznań serwowanych przez Francuza i z wypiekami na twarzy czekają na jego kolejne tytuły. Jak się okazuje, ta ostatnia grupa jest całkiem spora. Między innymi dzięki niej w nieco ponad pół roku od premiery Detroit: Become Human sprzedało się na całym świecie w przeszło dwóch milionach egzemplarzy.
Wychodzi na to, że od sierpnia swoich właścicieli znalazło około 500 tysięcy sztuk najnowszej produkcji Davida Cage'a i Quantic Dream. To bardzo dobry wynik, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że tytuł ukazał się wyłącznie na PlayStation 4, a poprzednie dzieła studia radziły sobie gorzej. Beyond: Dwie Dusze potrzebowało niemal pięciu lat, by osiągnąć liczbę 2,8 miliona sprzedanych egzemplarzy, a pod uwagę brano oba wydania gry (PS3 i PS4). Z kolei Heavy Rain w pół roku od premiery rozeszło się w nakładzie 1,5 miliona kopii, co zostało wówczas uznane za duże osiągnięcie.

Sukces Detroit: Become Human oznacza, że David Cage i studio Quantic Dream mają dodatkową motywację, by w bliższej lub dalszej przyszłości dostarczyć kolejną pełną emocji i trudnych wyborów moralnych filmową przygodówkę. Miejmy jednak nadzieję, że tym razem atmosfera podczas jej tworzenia będzie nieco bardziej przyjazna dla pracowników. Jakby nie patrzeć, porażki w kolejnych rozprawach sądowych niezbyt korzystnie wpływają na wizerunek firmy i odstraszają potencjalne talenty, które chciałyby się w niej zatrudnić i wnieść nową jakość do powstających projektów.
Więcej:Sony chce uczcić 25-lecie PS2 filmem, ale przypadkowo pokazuje, jak wiele klasyki brakuje w PS Plus
GRYOnline
Gracze
Steam
23

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.