Deep Down nie zostało anulowane - mimo prawie 7 lat od zapowiedzi na PS4

Producent Yoshinori Ono wyjaśnił w wywiadzie los zapowiedzianego w 2013 roku widowiskowego RPG akcji Deep Down. Chociaż jego zespół deweloperski, który pracował nad grą, został rozwiązany, Capcom nie zapomina o produkcji i wciąż rozważa jej przyszłość.

Michał Kułakowski

Deep Down nie zostało anulowane - mimo prawie 7 lat od zapowiedzi na PS4.
Deep Down nie zostało anulowane - mimo prawie 7 lat od zapowiedzi na PS4.

Deep Down to inspirowane serią Dark Souls RPG akcji japońskiej firmy Capcom, zapowiedziane w 2013 roku, a więc jeszcze przed oficjalnym debiutem PlayStation 4, na którym miało ukazać się jako jeden z pierwszych ekskluzywnych tytułów. Nad produkcją wraz z dedykowanym zespołem deweloperskim pracował Yoshinori Ono, znany głównie dzięki serii Street Fighter. O grze pamiętają w tej chwili już tylko najwięksi miłośnicy platformy Sony, bowiem po wielu latach ciszy ze strony Japończyków wyparowała ona całkowicie ze świadomości graczy. Ostatnie konkrety na temat projektu poznaliśmy w 2015 roku. Serwis Eurogamer miał niedawno okazję porozmawiać z Ono i zapytać się o Deep Down. Producent potwierdził to, co mogliśmy podejrzewać. Team deweloperski został rozwiązany, a prace nad grą wstrzymane. Podkreślił jednak, że Capcom nie porzucił marki i wciąż regularnie odnawia jej znak towarowy.

Po tak długim czasie oryginalny zespół deweloperski oczywiście już nie istnieje, ale fani z pewnością wiedzą, że cały czas odnawiamy znak towarowy gry, tak więc nie porzuciliśmy projektu kompletnie. Każdego roku przyglądamy się potencjalnym produkcjom na przyszłość i akceptujemy te mające największy potencjał. W tej chwili nie mogę powiedzieć nic więcej na ten temat, ale jeszcze raz podkreślę, że odnawiamy znak towarowy, tak więc nie zapominamy o tytule.

Ono dodał także, że wczesna wersja Deep Down została znacznie rozszerzona poza to, co pokazano w ostatnim grywalnym publicznym demie udostępnionym w 2015 roku. Ostatecznie pomysły te nie wypaliły i nie spełniły pokładanych w nich oczekiwań. Dzięki sukcesowi nowego Monster Huntera, Devil May Cry i ostatnich odsłon serii Resident Evil, Capcom przeżywa obecnie mały renesans i nabrał wiatru w żagle, być może więc firma zdecyduje się wykorzystać gotowy szkielet i zreanimować Deep Down, tym razem jako pozycję na platformy nowej generacji.

Największe wrażenie w zapowiedziach gry robiła jej oprawa graficzna.

Przypomnijmy, że pierwszy pokaz Deep Down w 2013 roku zrobił kolosalne wrażenie głównie za sprawą oprawy wizualnej tytułu wspieranej przez nowy autorski silnik Capcomu o nazwie Panta Rhei. Twórcy chwalili się jego wieloma unikalnymi możliwościami i oferowanymi zaawansowanymi efektami graficznymi. Mimo potencjału i obietnic, Panta Rhei odszedł w zapomnienie podobnie jak samo Deep Down. Po kilku latach prezentacji dem technologicznych Capcom do tej pory nie wykorzystał engine'u w jakiejkolwiek grze lub innym projekcie.

Dodajmy, że pierwsze materiały promocyjne Deep Down wskazywały na to, że mamy do czynienia z klasyczną produkcją fantasy. Z czasem okazało się jednak, że dzieło Capcomu łączyło ze sobą elementy fantastyczne z science fiction. Jego akcja umiejscowiona została w odległym 2094 roku. Podczas zabawy gracze podróżowali w odległą przeszłość zapisaną w kolekcjonowanych przez nich artefaktach. Na miejscu przemierzali częściowo losowo generowane podziemia oraz labirynty, szukając skarbów i walcząc z fantastycznymi bestiami. Tytuł miał funkcjonować we wspieranym mikropłatnościami modelu free-to-play i w dużej mierze polegać na kooperacyjnych rozgrywkach multiplayer.

  1. Deep Down - capcomowskie RPG akcji najładniejszą grą na PlayStation 4?
Deep Down

Deep Down

PlayStation
anulowana

Data wydania: Anulowana

Informacje o Grze
Podobało się?

16

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-11-06
19:39

zanonimizowany768165 Legend

Dla tej gry chciałem kupić PS4, szkoda że premiery nie widać...

Komentarz: zanonimizowany768165
2019-11-06
21:53

12dura Senator

Szkoda gry, ale porzucenie jej na rzecz dragon's dogmy 2 to będzie dobra decyzja, a jeszcze lepsza jak te obydwie gry się stopią w jedną całość na silniku deep down

Komentarz: 12dura
2019-11-06
22:13

zanonimizowany868766 Pretorianin

Tytuł miał funkcjonować we wspieranym mikropłatnościami modelu free-to-play i w dużej mierze polegać na kooperacyjnych rozgrywkach multiplayer.

W ogóle mi w takim razie nie szkoda, że przepadł...

Komentarz: zanonimizowany868766
2019-11-07
07:55

siera97 Senator

Jeżeli nie wykorzystali silnika do innych tytułów to albo są niespełna rozumu, albo silnik sprawiał olbrzymie problemy, co pewnie było też przyczyną nie wydania gry.

Komentarz: siera97
2019-11-07
13:33

marcing805 Legend

marcing805

„ Przypomnijmy, że pierwszy pokaz Deep Down w 2013 roku zrobił kolosalne wrażenie głównie za sprawą oprawy wizualnej tytułu wspieranej przez nowy autorski silnik Capcomu o nazwie Panta Rhei”

Pokaz dema Deep Down na PSmeeting w 2013 to taki odpowiednik Killzone 2 z 2005. Render na rozpalenie wyobraźni.

Komentarz: marcing805

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl