Deep Down nie zostało anulowane - mimo prawie 7 lat od zapowiedzi na PS4
Producent Yoshinori Ono wyjaśnił w wywiadzie los zapowiedzianego w 2013 roku widowiskowego RPG akcji Deep Down. Chociaż jego zespół deweloperski, który pracował nad grą, został rozwiązany, Capcom nie zapomina o produkcji i wciąż rozważa jej przyszłość.
Michał Kułakowski

Deep Down to inspirowane serią Dark Souls RPG akcji japońskiej firmy Capcom, zapowiedziane w 2013 roku, a więc jeszcze przed oficjalnym debiutem PlayStation 4, na którym miało ukazać się jako jeden z pierwszych ekskluzywnych tytułów. Nad produkcją wraz z dedykowanym zespołem deweloperskim pracował Yoshinori Ono, znany głównie dzięki serii Street Fighter. O grze pamiętają w tej chwili już tylko najwięksi miłośnicy platformy Sony, bowiem po wielu latach ciszy ze strony Japończyków wyparowała ona całkowicie ze świadomości graczy. Ostatnie konkrety na temat projektu poznaliśmy w 2015 roku. Serwis Eurogamer miał niedawno okazję porozmawiać z Ono i zapytać się o Deep Down. Producent potwierdził to, co mogliśmy podejrzewać. Team deweloperski został rozwiązany, a prace nad grą wstrzymane. Podkreślił jednak, że Capcom nie porzucił marki i wciąż regularnie odnawia jej znak towarowy.
Po tak długim czasie oryginalny zespół deweloperski oczywiście już nie istnieje, ale fani z pewnością wiedzą, że cały czas odnawiamy znak towarowy gry, tak więc nie porzuciliśmy projektu kompletnie. Każdego roku przyglądamy się potencjalnym produkcjom na przyszłość i akceptujemy te mające największy potencjał. W tej chwili nie mogę powiedzieć nic więcej na ten temat, ale jeszcze raz podkreślę, że odnawiamy znak towarowy, tak więc nie zapominamy o tytule.
Ono dodał także, że wczesna wersja Deep Down została znacznie rozszerzona poza to, co pokazano w ostatnim grywalnym publicznym demie udostępnionym w 2015 roku. Ostatecznie pomysły te nie wypaliły i nie spełniły pokładanych w nich oczekiwań. Dzięki sukcesowi nowego Monster Huntera, Devil May Cry i ostatnich odsłon serii Resident Evil, Capcom przeżywa obecnie mały renesans i nabrał wiatru w żagle, być może więc firma zdecyduje się wykorzystać gotowy szkielet i zreanimować Deep Down, tym razem jako pozycję na platformy nowej generacji.
Przypomnijmy, że pierwszy pokaz Deep Down w 2013 roku zrobił kolosalne wrażenie głównie za sprawą oprawy wizualnej tytułu wspieranej przez nowy autorski silnik Capcomu o nazwie Panta Rhei. Twórcy chwalili się jego wieloma unikalnymi możliwościami i oferowanymi zaawansowanymi efektami graficznymi. Mimo potencjału i obietnic, Panta Rhei odszedł w zapomnienie podobnie jak samo Deep Down. Po kilku latach prezentacji dem technologicznych Capcom do tej pory nie wykorzystał engine'u w jakiejkolwiek grze lub innym projekcie.
Dodajmy, że pierwsze materiały promocyjne Deep Down wskazywały na to, że mamy do czynienia z klasyczną produkcją fantasy. Z czasem okazało się jednak, że dzieło Capcomu łączyło ze sobą elementy fantastyczne z science fiction. Jego akcja umiejscowiona została w odległym 2094 roku. Podczas zabawy gracze podróżowali w odległą przeszłość zapisaną w kolekcjonowanych przez nich artefaktach. Na miejscu przemierzali częściowo losowo generowane podziemia oraz labirynty, szukając skarbów i walcząc z fantastycznymi bestiami. Tytuł miał funkcjonować we wspieranym mikropłatnościami modelu free-to-play i w dużej mierze polegać na kooperacyjnych rozgrywkach multiplayer.

- Capcom
- tytuły ekskluzywne
- vaporware
- action RPG
- Yoshinori Ono
- PS4
Komentarze czytelników
zanonimizowany768165 Legend
Dla tej gry chciałem kupić PS4, szkoda że premiery nie widać...
12dura Senator
Szkoda gry, ale porzucenie jej na rzecz dragon's dogmy 2 to będzie dobra decyzja, a jeszcze lepsza jak te obydwie gry się stopią w jedną całość na silniku deep down
zanonimizowany868766 Pretorianin
Tytuł miał funkcjonować we wspieranym mikropłatnościami modelu free-to-play i w dużej mierze polegać na kooperacyjnych rozgrywkach multiplayer.
W ogóle mi w takim razie nie szkoda, że przepadł...
siera97 Senator
Jeżeli nie wykorzystali silnika do innych tytułów to albo są niespełna rozumu, albo silnik sprawiał olbrzymie problemy, co pewnie było też przyczyną nie wydania gry.
marcing805 Legend

„ Przypomnijmy, że pierwszy pokaz Deep Down w 2013 roku zrobił kolosalne wrażenie głównie za sprawą oprawy wizualnej tytułu wspieranej przez nowy autorski silnik Capcomu o nazwie Panta Rhei”
Pokaz dema Deep Down na PSmeeting w 2013 to taki odpowiednik Killzone 2 z 2005. Render na rozpalenie wyobraźni.