DayZ - najbliższe tygodnie przyniosą opcję rozpalania ognisk, zmiany w sterowaniu i inne poprawki
Studio Bohemia Interactive przedstawiło zmiany, jakie czekają grę DayZ w ciągu najbliższych tygodni. Doczekamy się między innymi możliwości rozpalania ognisk, a także zmian w sterowaniu, które umożliwią wkładanie siły w rzuty oraz sprawią, że mobilność postaci zostanie uzależniona od masy niesionej przez nią broni. Więcej informacji znajdziecie w rozwinięciu wiadomości.
Proces łatania i uzupełniania DayZ na drodze powolnego przygotowywania gry do wypuszczenia w ostatecznej wersji trwa w najlepsze. Twórcy ze studia Bohemia Interactive opublikowali niedawno nowy wpis na swoim blogu deweloperskim, w którym przedstawiają postęp w pracach nad tytułem i zmiany, jakie czekają go w najbliższym czasie. Dowiedzieliśmy się, że w przyszłym tygodniu do gry zostanie wprowadzona między innymi możliwość swobodnego rozpalania ognisk (umożliwiających chociażby zajmowanie ogniem wybranych przedmiotów), jak również opcja ustalania siły, z jaką rzucamy różnymi obiektami, a także zmiana w sterowaniu, która objawi się usunięciem opóźnienia reakcji na ruchy myszką oraz pewnym spowolnieniem postaci niosącej ciężką i nieporęczną broń. Niektóre z tych modyfikacji mają charakter eksperymentalny i twórcy będą zbierali uwagi graczy na ich temat celem dalszego usprawniania poszczególnych elementów.

Ponadto deweloper pochwalił się progresem w pracach nad innymi aspektami gry. Programiści usprawniają komunikację między serwerem a klientem gry, co może pozwolić na uruchomienie rozgrywek dla 100 graczy. W studiu motion capture trwa przygotowywanie bardziej realistycznych animacji takich czynności jak strzelanie czy przeładowywanie broni. Zespół z Bratysławy opracowywuje nowe rodzaje żywności, a także niewidziane wcześniej na Czarnorusi gatunki zwierząt. Poczyniono również postępy w szlifowaniu różnych typów oręża, jak łuki i kusze, pistolet P1, karabiny AKM i Mosin czy pierwsze SMG. Co więcej, stworzono kilka nowych modeli głów dla postaci i elementów garderoby. Wysiłki nie ustają również w zakresie zwiększania i zapełniania świata gry – na pierwszy plan wysuwają się tutaj prace nad miasteczkiem Karmanovka, które ma zawierać ponad trzy tysiące obiektów. Wiele spośród wymienionych elementów również trafi do gry w najbliższym czasie.
Jak dowiedzieliśmy się dzięki wystąpieniu Deana Halla podczas niedawnej imprezy EGX Rezzed w Londynie, finalna wersja DayZ powinna ukazać się w pierwszym kwartale 2015 roku. Przy tej okazji ujawniono również „rozkład jazdy” dla aktualizacji do omawianej gry na kolejne miesiące. Większość opisanych wyżej modyfikacji pokrywa się z planem na drugi kwartał bieżącego roku, natomiast przyszłość przyniesie takie elementy jak pojazdy, wsparcie dla modów czy ulepszanie broni (pełną listę znajdziecie we wcześniejszej wiadomości). DayZ powstaje wyłącznie z myślą o pecetach – co prawda, niedawno wypuszczono nagranie z rzekomej wersji konsolowej, lecz był to tylko primaaprilisowy dowcip.
- Testujemy wersję alfa gry DayZ - survival, sandbox, zombie i zgniłe owoce
- Oficjalna strona internetowa gry DayZ

Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- Bohemia Interactive Studio
- PC
Komentarze czytelników
kuzyn123 Konsul

Ciekawe w co grają ci hejterzy, pewnie CoD i Simsy.
szyszka_PC Generał

Część ludzi nigdy nie zrozumie prostej rzeczy, którą powtarzam od dość dawna :
Czasami wczesna wersja gry potrafi dawać więcej frajdy od nie jednej, głośnej premiery.
Akurat w to DayZ nie grałem (jedynie w mod do Army2), ale za to np. Rust i 7 Days to Die dały mi ogrom "funu". Nawet w obecnym, niegotowym stadium bardzo mi się podobały (w obu polecam grać z kimś, bo w pierwszej samotnie macie małe szanse, a w drugiej bez innych szybko się nudzi).
Trzeba przy tym uważać, by nie zakupić gry będącej na obecnym etapie niegrywalnej jak np. Theme Park Studio czy Super Toy Cars. Ale czy gra po premierze zawsze jest grywalna i pozbawiona błędów?
internetowyfighter Pretorianin
Ludzie nie ma potrzeby bronienia Dayza , ta gra sama się broni co można zobaczyć po tysiącach użytkowników którzy grają każdego gra. Ta gra jest zajebista , możliwość interakcji i rzeczy jakie można robić jest spora , a to nic w porównaniu do tego co przyjdzie.
Widzę że tu pod każdym newsem o tej grze już jakieś trolle zawsze zdobędą pierwszy komentarz i piszą brednie, najlepiej niech idą sobie grać w Coda 15 czy AC 20.
zanonimizowany989132 Junior
Będę kupował gry które nie są skończone bo mnie stać. A wy co polaki cebulaki nadal w lola darmowego gracie? Czy może spiracony minikraft?
Skiner Centurion

testov666 - Zgodzę się z tobą, mało to te dwie gry to totalne porażki psujące mózgi( a bardziej lol), poza tym heil demon sova.