DayZ - Bohemia zdradza plany na 2016 rok
Równo dwa lata temu gra DayZ zaliczyła debiut w Steam Early Access. W tym czasie deweloperzy wprowadzili szereg zmian do popularnej produkcji, ale do końca jeszcze daleka droga, więc studio Bohemia postanowiło opublikować planowaną listę nowości.
Kamil Zwijacz
16 grudnia 2013 roku w Steam Early Access zadebiutowała gra DayZ, więc dziś słynna survivalowa produkcja obchodzi drugie urodziny. Studio Bohemia Interactive cały czas jednak rozwija tytuł i na oficjalnej stronie postanowiło opublikować rozpiskę celów na 2016 rok. Twórcy zamierzają wprowadzić do gry wsparcie dla modyfikacji ze Steam Workshop i możliwość budowania barykad. Natomiast modele postaci otrzymają dodatkowe ruchy i będą płynniej poruszać się w świecie gry. Pojawią się także pojazdy latające, zwierzęcy towarzysze i drapieżniki, o których pisaliśmy ostatnio. Ponadto zaimplementowany zostanie nowy system renderowania, animacji oraz audio, a wszystko to uzupełni nowocześniejszy interfejs użytkownika oraz ukończona mapa Czarnorusi Plus.

Deweloperzy obiecali jednak, że „to dopiero początek”. Przypominam, że w przyszłym roku proces produkcji DayZ ma zostać ukończony, aczkolwiek warto zauważyć, że sporo z zapowiedzianych nowości miało być wprowadzonych w tym roku. Pod koniec 2014 roku opublikowano bowiem komunikat, w którym np. nowy system renderowania był planowany na pierwszy kwartał 2015 roku, a nie ma go do dziś, choć twórcy ukończyli już część elementów, w tym renderowanie powierzchni wody DX 11 i Ambient Occlusion DX 11, o których poinformowano kilka dni temu, publikując także poniższe screeny. To jednak nie wszystko, gdyż drapieżniki i pojazdy latające miały pojawić się w trzecim kwartale bieżącego roku, tak jak i barykady. Krótko pisząc, deweloping nie idzie zgodnie z planem, na co z pewnością wpłynęło przeniesienie gry na nowy silnik Enfusion.
„Bardziej niż ktokolwiek inny rozumiemy frustracje i trudności związane z uczestniczeniem w publicznym tworzeniu gry. Wraz z postępami prac z nowym silnikiem Enfusion, my i nasza społeczność, doświadczyliśmy niedziałających elementów, brakujących funkcji, poważnych bugów, problemów z oszustami i nie tylko. Jednak doczekaliśmy się także ważnych ulepszeń” – stwierdzono w opublikowanym komunikacie.
Krótko pisząc, praca nad PC-towym DayZ nie jest łatwa, a dodatkowo twórcy tworzą także wersję konsolową. Prototyp tego wydania ma się ukazać w pierwszym kwartale 2016 roku. Czekamy zatem na dalsze efekty wysiłków studia Bohemia.

Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- Bohemia Interactive Studio
- survival sandbox
- Steam Early Access / wczesny dostęp
- PC
Komentarze czytelników
JaspeR90k Generał

Aż przykro patrzeć jak Bohemia męczy się z tym nieszczęsnym DayZ. Wieczne problemy i ciągłe odwlekanie wszystkiego w czasie tak można opisać cały proces deweloperskim tej gry. Bohemia powinna rzucić w cholerę DayZ i skupić się tylko na dalszym rozwijaniu Arma 3 lub zacząć pracę nad kolejną częścią tej serii.
Zarek00 Generał

Ile czasu można cisnąć jednego kloca? Tu jest potrzebny środek na przeczyszczenie. O ile sytuacja ze Star Citizen jest zrozumiała bo trzepią na nim dobrą kasę, to tutaj jest coś nie tak.
Bratiszka Legionista

Ale musicie przyznać, że co jak co ale cenę podnieśli akurat w terminie ;)
snopek9 Legend

Ktos co gra moze napisac ile punktow z linku z posta 13 zostalo zrealizowanych?
SylviZ Legionista
Zielone - dodane.
Nie oszukujmy się nad grą nie pracuje całe studio, a jedynie jego część.
Jeżeli mam do wyboru DayZ, które "prorocy" przewidują na 2017 rok lub CoD / BF, które wychodzi co roku i jedyne co się zmienia to modele broni to sory, ale bardziej w DayZ wierze niż innowacyjność wymienionych gier - przynajmniej póki nie wrócą do WW2, a teraz przepraszam - wracam do DayZ Moda.