DayZ – plany rozwoju gry, wersja beta pod koniec 2015 roku
Twórcy DayZ ujawnili nowe plany rozwoju produkcji. Według nich gra wejdzie w fazę beta-testów dopiero w czwartym kwartale przyszłego roku. Premiera ostatecznej edycji tytułu nastąpi w 2016 roku.
Michał Kułakowski
Studio Bohemia Interactive przedstawiło graczom nowy plan rozwoju DayZ, które pomimo prawie roku od debiutu znajduje się wciąż w wersji alfa. Jak się dowiadujemy z informacji deweloperów, już za tydzień tytuł podrożeje o kilkanaście procent. Dla przypomnienia, gra obecnie sprzedawana jest na Steamie w programie wczesnego dostępu w cenie 23,79 euro, czyli około 100 zł. Zmiana ta będzie wyznaczać kolejny etap rozwoju produkcji. Od tej chwili twórcy będą pracować nad ulepszaniem oraz implementowaniem kolejnych elementów rozgrywki, takich jak pojazdy, ulepszone AI czy dzikie zwierzęta.
Z przedstawionego harmonogramu fani survivalowego przeboju mogą wyciągnąć dość ponure wnioski. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z przewidywaniami autorów (co nie było do tej pory ich mocną stroną), DayZ wejdzie w fazę beta-testów dopiero pod koniec przyszłego roku, a jego ostateczna premiera planowana jest na 2016 rok. Warto zaznaczyć, że Bohemia chciała początkowo żeby beta trafiła do graczy jeszcze przed końcem tego roku. Mamy więc od czynienia z blisko 12-miesięcznym opóźnieniem.
Harmonogram prac nad DayZ
I kwartał 2015 roku
- Pojazdy
- Zaawansowana dystrybucja przedmiotów (loot)
- Nowy renderer
- Nowe AI zombie
- Podstawowy system skradania się (zombie i zwierzęta)
- Choroby
II kwartał 2015 roku
- Zaawansowane opcje pojazdów (naprawy oraz modyfikacje)
- Zaawansowane zachowanie zwierząt (cykle życia, grupowe zachowanie)
- Statystyki gracza
- Nowy interfejs użytkownika
- Wskaźnik staminy gracza
- Dynamiczne eventy w trakcie rozgrywki
III kwartał 2015 roku
- Pułapki
- Barykady
- Cykl życia naszej postaci + nowe umiejętności
- Zwierzęta drapieżniki + ptaki
- Środki transportu powietrznego
- Prototyp konsolowej wersji gry (najprawdopodobniej jedynie PlayStation 4)
IV kwartał 2015 roku
- Zwierzęta towarzysze
- Pełna integracja z opcjami społecznościowymi serwisu Steam
- Konstrukcje (podstawowe opcje budowania)
- Wersja Beta, zmiana sugerowanej ceny gry – 34,99 euro (ok. 150 zł)
DayZ to samodzielna wersja popularnej modyfikacji do gry ArmA II. W tym sieciowym FPS-ie trafiamy do rozległego, postkomunistycznego kraju, który padł ofiarą epidemii zombie. Gra skupia się w dużej mierze na elementach survivalowych, a inni gracze są tutaj niebezpieczeństwem o wiele bardziej poważnym, niż żywe trupy. Produkcja na razie znajduje się w wersji alfa. Poza edycją na pecety, deweloperzy zapowiedzieli także edycję na PlayStation 4.

Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- Bohemia Interactive Studio
- survival sandbox
- PC
- PS4
Komentarze czytelników
zanonimizowany992044 Legionista
Wielcy spece, pfff. Gra się wolno rozwija? Co tydzień Update, pierwszy pojazd, cały czas są dodawane itemy, jest persistence lootu. Ale skąd możecie to wiedzieć jak nie graliście? Standby, społeczność jak w MC? Społeczność DayZ po prostu widzi takie komentarze jak pod tym artykułem to ją krew zalewa, bo "znawcy" tak naprawdę nawet nie grali. Wiesz co? Gdy wyjdzie pełna wersja wszyscy hejterzy pewnie zagrają, bo obecny stan gry można bez obaw nazwać pełnoprawną Alphą, Lepsze AI zombie, ogrodnictwo, crafting, niszczący się ekwipunek, stany postaci takie jak przejedzony, przemoknięty, duszę się, topię się, jest mi zimno itd. Gdybyście zagrali zmienilibyście zdanie.
standby Pretorianin
@Jakubie, zrób mi..., jesteś idealnym przykładem tej społeczności. Nie umiesz czytać ze zrozumieniem, denerwujesz się bez większego powodu, obrażasz.
News nie jest o tym (tak jak większość komentarzy) czy gra jest do dupy czy nie, ale o harmonogramie. Wielu ludzi się niecierpliwi, inni narzekają na model sprzedaży, jeszcze inni stracili zainteresowanie po milionach godzin spędzonych w grze (wciąż pełnej błędów).
Większość mam nadzieję kibicuje Bohemia Interactive (ja akurat innym produkcjom i modom powiązanym).
zanonimizowany992044 Legionista
@Standby, nie wiem jak odebrałeś mój komentarz. Nie obrażam się i nie denerwuję. Stwierdzam suche fakty iż 70% wypowiadających się w komentarzach nie grało w DayZ. Odnoszę wrażenie że pod każdym artykułem użytkownicy czują się w obowiązku obsmarować w.w. grę.
Przykładem społeczności? Postaw się na moim miejscu. Załóżmy że lubisz początkujący zespół muzyczny, piszą piosenkę. Udostępniają pierwszą koncepcję i wykonanie, a ludzie narzekają że piosenka jest do bani i że to skok na kasę hurr durrr.
Tony,.., Centurion
nie wiem czy zauważyliście ale DayZ na steamie kosztuje już 27,99 euro, a przynajmniej z tylu jest przeceniona
gra im bardziej jest rozbudowana tym więcej kosztuje
przy premierze pełnej wersji pewnie będzie kosztować ze 50 euro lub więcej
ciekawe tylko czy osoby które już posiadają ją we wczesnym dostępie będą musiały dopłacić