Dane z raportu finansowego firmy Take-Two Interactive wskazują, że po promocji, w ramach której w Epic Games Store można było za darmo zdobyć kopię Grand Theft Auto V, sprzedaż gry wzrosła. Zdaniem prezesa koncernu, Straussa Zelnicka, ma to związek z „powiększeniem się grupy odbiorców”.
Bartosz Świątek
25
W SKRÓCIE:
Wygląda na to, że promocja, w ramach której można było za darmo zdobyć kopię Grand Theft Auto V w Epic Games Store przyczyniła się do wzrostu sprzedaży hitu studia Rockstar Games. Takie informacje pojawiły się w czasie rozmowy z inwestorami (za portalem PC Gamer), podsumowującej wyniki finansowe wydawcy tego tytułu – koncernu Take-Two Interactive – w ostatnim kwartale (Q1 FY 2021 – od kwietnia do czerwca tego roku).
W ciągu sześciu tygodni po zakończeniu promocji na Epic Games Store, Grand Theft Auto V sprzedało się w większej liczbie egzemplarzy niż w tym samym okresie w jakimkolwiek poprzednim roku – powiedział prezes firmy, Strauss Zelnick.
Zdaniem szefa Take-Two wspomniany powyżej fenomen można wytłumaczyć powiększeniem się grupy potencjalnych odbiorców. Dzięki akcji EGS grę zdobyły osoby, które wcześniej nie były nią zainteresowane, a te z kolei zapewne wciągnęły do zabawy swoich znajomych. Gracze, którzy nie zdążyli zdobyć darmowego egzemplarza, zdecydowali się na zakup.
Łącznie sprzedano już blisko 135 mln egzemplarzy GTA V, przy czym aż 15 milionów kopii zakupiono od lutego tego roku. Promocja na EGS poskutkowała też rekordowymi przychodami z mikropłatności (wzrosły o 155%) oraz drugą największą liczbą świeżo zarejestrowanych graczy w GTA Online od premiery w 2012 r. Biorąc pod uwagę te statystyki trudno się dziwić, że produkcja trafi również na konsole nowej generacji.
Więcej:„Gracze są samolubni”. Chris Avellone o tym, dlaczego Planescape: Torment stał się hitem
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
44