Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 listopada 2020, 11:22

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na kartach Nvidii

Marcin Momot ze studia CD Projekt RED rozwiał wątpliwości co do ray tracingu w grze Cyberpunk 2077. Posiadacze kart graficznych firmy AMD nie będą mogli korzystać z tej technologii w premierowym wydaniu produkcji.

W ostatni piątek poznaliśmy nowe i – miejmy nadzieję – ostateczne wymagania sprzętowe Cyberpunka 2077. Dzięki temu znamy już konfiguracje zdolne udźwignąć grę z włączonym ray tracingiem, przy czym uwzględniały one wyłącznie karty graficzne firmy Nvidia. Niewiele później Marcin Momot ze studia CD Projekt RED potwierdził na Twitterze, że na premierę Cyberpunka 2077 ustawienia RT nie będą dostępne dla układów firmy AMD. Niemniej Polak zapewnił, że deweloperzy dokładają starań, by jak najszybciej odblokować ray tracing także na Radeonach.

Dotychczas kwestia ta budziła wątpliwości. W połowie października pojawiły się doniesienia, jakoby premierowe wydanie gry pozwalało na korzystanie z tej technologii wyłącznie na komputerach z GeForce’ami. Następnie obie firmy zapewniły, że Nvidia nie ma możliwości wymuszenia tymczasowej wyłączności wsparcia ray tracingu w polskiej produkcji dla GeForce’ów. Tak więc decyzja o braku tej opcji na komputerach z Radeonami leży wyłącznie w gestii CD Projekt RED. Podobną sytuację mieliśmy w przypadku Godfall, przy czym dzieło studia Counterplay na razie pozwala na korzystanie z ray tracingu tylko na kartach AMD.

Oczywiście alternatywą byłoby opóźnienie premiery gry, ale wątpliwe, by spotkało się to z entuzjastyczną reakcją graczy. Tak więc osoby korzystające z komputerów z układami AMD będą musiały poczekać na debiut ray tracingu w Cyberpunku 2077, tak samo jak posiadacze PlayStation 5 i Xboksa Series X/S. W przypadku platform dziewiątej generacji opcja to powinna pojawić się wraz z drugą dedykowaną aktualizacją, która ukaże się w przyszłym roku. Natomiast Cyberpunk 2077 zadebiutuje 10 grudnia na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej