Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 grudnia 2022, 17:23

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty możemy znów zobaczyć już za tydzień

Grupa CD Projekt szykuje na ten rok jeszcze jedną atrakcję dla osób czekających na Cyberpunk 2077: Phantom Liberty.

Źródło fot. Grupa CD Projekt.
i

Grupa CD Projekt zamierza ponownie pokazać Cyberpunk 2077: Widmo wolności jeszcze w tym roku. Taka deklaracja padła w trakcie XIII edycji sieciowej konferencji GPW Innovation Day organizowanej przez warszawską Giełdę Papierów Wartościowych (via Bankier.pl).

Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele CD Projektu: prezes Adam Kiciński oraz wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz. W trakcie dyskusji z inwestorami wspomnieli nieco o kwestiach biznesowych (w tym nowym „programie motywacyjnym” dla pracowników) oraz chęci dalszej ekspansji na rynek filmów i seriali po sukcesie Cyberpunk: Edgerunners.

Oczywiście padły też pytania dotyczące gier polskiego dewelopera. Kiciński stwierdził, że choć kampania marketingowa dodatku do Cyberpunka 2077 nabierze rozpędu dopiero w okolicach premiery, to jeszcze na ten rok szykowany jest „istotny bit promocyjny”.

Możemy tylko zgadywać, że ów „bit” będzie częścią tegorocznej edycji gali The Game Awards albo też przybierze formę kolejnej transmisji z cyklu Night City Wire (bardziej prawdopodobna jest ta pierwsza opcja). W każdym razie nie powinniśmy długo czekać na dokładne informacje.

Ciekawą kwestią poruszoną w trakcie konferencji było też pytanie o możliwość wydawania projektów tworzonych przez inne studia. Kiciński stwierdził bez ogródek, że Grupa CD Projekt zamierza skupić się na własnych produkcjach. Wtórował mu Nielubowicz, który dodał, że firma koncentruje się na „robieniu gier na duże ekrany” (tj. PC i konsole) i nie jest zainteresowana segmentem VR.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej