Choć do końca kickstarterowej zbiórki na rzecz gry The Bard’s Tale IV pozostało jeszcze 11 dni, akcja już teraz odniosła sukces – udało się bowiem przekroczyć podstawowy próg finansowy wynoszący 1,25 miliona dolarów. A całkiem możliwe, że deweloperom uda się zgromadzić jeszcze więcej pieniędzy – obiecali bowiem, że jeśli na konto projektu wpłynie określona suma, do ich ekipy dołączy sam Chris Avellone.
Piotr Bicki

Studio inXile Entertainment żądało od internautów całkiem sporej kwoty pieniędzy, bo aż 1,25 miliona dolarów. Wystarczyło jednak tylko 12 dni, by zgromadzić tę kwotę. Mało tego – w chwili obecnej na koncie The Bard’s Tale IV znajduje się 1,36 miliona dolarów, dzięki czemu udało się przekroczyć dwa dodatkowe progi finansowe (w zamian w grze zaimplementowany zostanie „rozbudowany system postaci niezależnych” oraz funkcja tworzenia przedmiotów). Teraz twórcy projektu ujawnili kolejne cele – po ich osiągnięciu, zespół deweloperów zostanie rozszerzony o kilka znanych w branży nazwisk. Jeśli uda się zebrać sumę 1,9 miliona dolarów, do ekipy dołączy Chris Avellone – jeden z autorów takich produkcji, jak Planescape Torment czy Fallout: New Vegas.
W pracach nad The Bard’s Tale IV Avellone pełnić ma rolę projektanta oraz scenarzysty. Dodatkowo stworzy też Kurchan Grozy – nową lokację, w której bohaterowie prowadzeni przez graczy natkną się na różnego rodzaju monstra siedzące w zakamarkach umysłu Avellone’a.

To jednak nie wszystko. Próg finansowy związany z Chrisem Avellonem jest bowiem najwyższym z nowo ujawnionych. Przygotowano też znacznie niższe, a po przekroczeniu każdego z nich do zespołu dołączą inni znani deweloperzy, którzy na potrzeby The Bard’s Tale IV również zaprojektują po jednej lokacji.
Do końca zbiórki pieniędzy za pośrednictwem serwisu Kickstarter pozostało jeszcze 11 dni.
The Bard’s Tale IV jest kolejną odsłoną cyklu, którego wcześniejsze części ukazały się w połowie lat 80. ubiegłego wieku (nie licząc swoistego remake’u „jedynki” z 2004 roku). Gra w dużym stopniu nawiązywać ma do wspomnianych produkcji, aczkolwiek zostanie podana w nowoczesnej formie graficznej – projekt bazować ma na silniku Unreal Engine 4. Deweloperzy obiecują ponadto, że w dniu premiery (zaplanowanej wstępnie na 2017 rok) tytuł dostępny będzie również w polskiej wersji językowej.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic