Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2015, 11:23

autor: Krzysztof Nieradko

The Bard's Tale IV – zebrano wymagane 1,25 miliona dolarów w serwisie Kickstarter

Twórcom ze studia inXile Entertainment, znanego z takich tytułów jak Torment: Tides of Numenera czy Wasteland 2, udało się zebrać wymaganą sumę pieniędzy na grę The Bard’s Tale IV. Do końca kickstarterowej zbiórki pozostało jeszcze sporo czasu, więc uzyskana kwota – ponad 1,25 miliona dolarów – niewątpliwie wzrośnie.

Zebrano już wymagane 1,25 miliona dolarów. - The Bard's Tale IV – zebrano wymagane 1,25 miliona dolarów w serwisie Kickstarter - wiadomość - 2015-06-15
Zebrano już wymagane 1,25 miliona dolarów.
W skrócie o The Bard’s Tale IV:
  • Producent: inXile Entertainment
  • Wydawca: inXile Entertainment
  • Gatunek: cRPG
  • Platformy: PC
  • Data premiery: 2017 rok

Na początku miesiąca informowaliśmy Was o rozpoczęciu crowdfundingowej zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter na grę The Bard’s Tale IV, pełnoprawną, czwartą odsłonę kultowego już cyklu dungeon-crawlerów. Deweloperzy ze studia inXile Entertainment, znanego chociażby z również ufundowanego przez graczy Wasteland 2, mieli w planach zebranie 1,25 miliona dolarów w ciągu 30 kolejnych dni. Omawiana produkcja wywołała ogromne zainteresowanie wśród fanów gatunku, którzy nie zawiedli i sfinalizowali zbiórkę już teraz. Twórcy mogą zatem odetchnąć i snuć dalekosiężne plany w kontekście tworzenia The Bard’s Tale IV.

Gra, oczywiście wstępnie, ukazać się ma pod koniec 2017 roku, chociaż jest to data tak odległa, że bez wątpienia ulegnie jeszcze pewnym zmianom. Tytuł dostępny będzie wyłącznie na pecetach i, co interesujące, w momencie debiutu dostaniemy go także w polskiej wersji jezykowej. Sama rozgrywka przypominać ma to, czym charakteryzują się inne klasyczne dungeon-crawlery – gracze przemierzać będą rozbudowane podziemne labirynty, gdzie przyjdzie im się zmierzyć z serią karkołomnych pułapek i wymagających zagadek logicznych.

Mocna stroną The Bard’s Tale IV ma być bardzo wysoki poziom techniczny, a wszystko to za sprawą obecności silnika Unreal Engine 4. Do projektowania poziomów i scenografii deweloperzy wykorzystali również metodę fotogrametrii, która pozwala na skanowanie wybranych obiektów z rzeczywistości i ich zamianę w realistyczne, trójwymiarowe modele. Możliwości silnika graficznego w przypadku omawianego tytułu dobrze oddaje ostatni materiał wideo prezentujący renderowane środowisko gry.