CCP Games rezygnuje z tworzenia gier dedykowanych VR

Studio CCP Games potwierdziło swój brak zainteresowania tworzeniem kolejnych produkcji wspierających technologię wirtualnej rzeczywistości. Przyczyną jest wciąż niewystarczająco rozwinięty rynek.

Bartosz Świątek

CCP na razie odchodzi od VR, ale nie traci wiary w tę technologię. - CCP Games rezygnuje z tworzenia gier dedykowanych VR - wiadomość - 2018-04-13
CCP na razie odchodzi od VR, ale nie traci wiary w tę technologię.

CCP Games jest jednym z deweloperów, którzy zdecydowali się na mocne wejście na rynek VR. Stworzone przez firmę Sparc, EVE: Valkyrie oraz EVE: Gunjack były świetną demonstracją możliwości tej technologii. W zeszłym roku sprzedała ona jednak studia w Atlancie i Newcastle, które wyprodukowały wspomniane tytuły (zostały zakupione przez Sumo Digital i współpracują z poprzednim właścicielem przy strzelance Project Nova). Teraz, w czasie imprezy EVE Fanfest, prezes CCP Games Veigar Pétursson oficjalnie potwierdził, że jego firma nie zamierza na razie zajmować się kolejnymi projektami dedykowanymi wirtualnej rzeczywistości. Powód? Rynek wciąż nie jest wystarczająco rozwinięty.

W zeszłym roku mocno weszliśmy w VR. Stworzyliśmy kilka przełomowych produktów. Pomimo naszego niesamowitego sukcesu, biorąc pod uwagę standardy VR, nie ma tam na razie rynku dla produkcji wieloosobowych. Zdecydowaliśmy więc zająć się innymi rzeczami, bliższymi naszemu DNA, takimi jak EVE i parę innych, o których będziemy tutaj rozmawiali – powiedział Pétursson.

Osoby, które zdecydowały się na zakup któregoś ze wspomnianych tytułów nie muszą się martwić – nadal będą one utrzymywane i wspierane przez dewelopera. Studio będzie też przyglądało się sytuacji i poszukiwało nowych możliwości wejścia na rynek VR. Prezes firmy stwierdził jednoznacznie, że wciąż wierzy w potencjał tej technologii.

VR to – fundamentalnie – zupełnie nowe medium. Jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju, ale wciąż wierzymy, że w przyszłości stanie się nowym interfejsem pomiędzy człowiekiem a komputerem, przynosząc ze sobą cyberprzestrzeń, a w końcu także technologię kapsuł (ang. pod technology – red.) – powiedział Veigar Pétursson.

EVE: Valkyrie oraz EVE: Gunjack pojawiły się na rynku – odpowiednio – 28 marca i 5 kwietnia 2016 roku. Z kolei w listopadzie 2017 r. CCP Games wydało cieszące się dużą popularnością i uznaniem Sparc – „wirtualny sport”, przygotowany głównie z myślą o rywalizacji z innymi ludźmi i zmuszający graczy do sporego wysiłku fizycznego.

  1. CCP Games – strona oficjalna
EVE: Valkyrie - Warzone

EVE: Valkyrie - Warzone

PC PlayStation
eol

Gra przestała działać: 28 marca 2016

Informacje o Grze
4.4

Gracze

6.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

12

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-04-15
14:46

zanonimizowany1225531 Generał

Jeszcze ktoś łyka, że hydro posiada jakieś urządzenie VR? Nie, nie posiada.

Komentarz: zanonimizowany1225531
2018-04-15
14:44

Malaga Senator

urządzenie, gdzie ruchy ciałem i głową sprawiają, że to je odróżnia od tradycyjnego grania, ale Hydro gra leżąc w łóżku... ty wiesz w ogóle jak z tego korzystać? czy może kupiłeś bo, myślałeś że to kolejne okulary 3d do telewizora? ;)
takimi tekstami właśnie dajesz ludziom kolejny pretekst, żeby kręcili z ciebie bekę :)

Komentarz: Malaga
2018-04-15
14:40

Malaga Senator

no tak, bo jak u Hydro nie ma nudności to u reszty użytkowników też nie ma :D
dla uściślenia - większe FOV = większe nudności.
powinni cie wysyłać jako przedstawiciela gry-online (lub innego portalu growo-technologicznego) na targi... recenzje czy wrażenia z testów zajebiście by się czytało - niczym gazetę przy porannej kupie :D

sama cena jest czystą spekulacją, bo nawet na oficjalnej stronie Pimaxa nie ma podanej ceny, nie mówiąc już o dacie premiery, która po raz kolejny została przesunięta (przypominam, że pierwotnie obiecywali dostarczanie modeli 8K na Grudzień 2017).
Porównanie z TV mocno nietrafione, bo headsety VR są dla widza tym czym kiedyś walkman dla miłośnika muzyki - zarówno z headsetu jak i z walkmana może korzystać tylko jedna osoba w danej chwili.

Także ten tego, wypowiadasz się o urządzeniu, które nie tylko nie ma ustalonej daty premiery, ale też podanej konkretnej ceny, a ty piszesz w tonie jakby było dostępne na rynku już od dobrych kilku miesięcy.

Cena za urządzenie 3000+ pln, które na dobrą sprawę jest tylko urządzeniem peryferyjnym, bo samodzielnie działać nie będzie, jest ceną mocno zaporową żeby ludzie kupowali to jak konsole.
Ergo na tę chwilę (i pisząc "na tę chwilę" mam na myśli dobre 3-5 lat) VR jest póki co tylko gadżetem dla pasjonatów i królików doświadczalnych, którzy nie mają co z kasą robić.
To wszyscyt ci, którzy rzucali się na pierwsze dev kity Oculusa i które do tej pory kurzą im się gdzieś w szafie zaraz obok gameboya i commodore.

Komentarz: Malaga
2018-04-14
12:36

zanonimizowany1183921 Senator

Moja zona tez nosi okulary i jakos jej to nie przeszkadza. Jest specjalna regulacja. Mowie o psvr, bo innych gogli nigdy nie posiadalem.

Komentarz: zanonimizowany1183921
2018-04-14
12:35

zanonimizowany146624 Legend

Dalem odpowiedz nie tam gdzie trzeba, ale nie mart się. Już jest ok :)

Komentarz: zanonimizowany146624

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl