Call of Duty: Ghosts ma problemy z płynnością na konsolach nowej generacji

W pierwszych recenzjach gry Call of Duty: Ghosts podniesiono kwestię problemów z płynnością rozgrywki na konsoli PlayStation 4. Testów dokonano na zorganizowanym przez wydawcę, firmę Activision, spotkaniu dla dziennikarzy. Drobne spadki liczby klatek zauważono także na Xbox One.

Adam Zechenter

Call of Duty: Ghosts ma problemy z płynnością na PlayStation 4 i Xbox One? - ilustracja #1
W SKRÓCIE:
  • Pierwsze oceny Call of Duty: Ghosts nie są najwyższe: Polygon – 6.5/10, Joystiq – 3.5/5, Giantbomb – 3/5.
  • Recenzenci zwrócili uwagę na spadki płynności rozgrywki w wersji na PlayStation 4.
  • Podobne problemy zauważono także na Xbox One.

W pierwszych recenzjach gry Call of Duty: Ghosts napisano o problemach z płynnością rozgrywki na PlayStation 4. Przypomnijmy – tuż przed samą premierą poinformowano, że najnowsza odsłona popularnej serii strzelanin w wersji na tę konsolę będzie działać w rozdzielności 1080p, podczas gdy na konkurencyjnym Xboksie One potwierdzono 720p. Czyżby jednak wysoka rozdzielczość natywna na sprzęcie firmy Sony miała okazać się wadą a nie zaletą? Niekoniecznie, gdyż podobne kłopoty zauważono także w wersji na konsolę Microsoftu.

Serwis Polygon w swojej recenzji zwrócił uwagę na fakt, że różnica między wersjami gry na obecną i przyszłą generację konsol zauważalna jest dla każdego, kto wcześniej zetknął się z tą serią. Wprowadzone zostały tekstury wyższej rozdzielczości, ale „najbardziej rzuca się w oczy poprawa oświetlenia”. Niestety, zdaniem recenzenta na PlayStation 4 gra „ma problemy się z utrzymywaniem stałej liczby klatek na sekundę, zwłaszcza w dynamicznych starciach multiplayerowych”. Te same kłopoty mają występować na PlayStation 3. Na Xboksie 360 liczba klatek wynosi stale 60. Ostatecznie serwis Polygon przyznał Call of Duty: Ghosts ocenę 6.5/10.

Z kolei na portalu Joystiq, w recenzji zakończonej oceną 3.5/5, czytamy:

Kluczowym filarem gier z serii Call of Duty była zawsze stała liczba 60 klatek na sekundę. Na Xboksie 360 Ghosts utrzymuje ten poziom. Jednak wersja na PlayStation 4 ma zauważalne problemy techniczne, zwalniając w momentach nasyconych różnymi efektami. Miałem możliwość wielokrotnie powtarzać jeden fragment rozgrywki na PS4 – była to scena z kampanii zawierająca wybuchy i dymy. Płynnie działała na Xboksie 360 i PS3, ale przycinała się na nowej konsoli Sony. Te spadki płynności zdarzają się podczas całej kampanii na PS4 i – w grze znanej ze swoich hollywoodzkich scen – obniża to przyjemność z zabawy.

Podobne wątpliwości względem Call of Duty: Ghosts wyraża także recenzent portalu GiantBomb. „Jakkolwiek gra na konsolach obecnej generacji wygląda lepiej niż można było się spodziewać, to w wersji na sprzęt nowej generacji nie powala”. Dodatkowo na PlayStation 4 „pojawiła się garść zauważalnych spadów płynności. Zdarzało się to głównie w scenach pełnych dymów i innych efektów, ale także w trakcie multiplayerowych meczów”.

  1. Nasza recenzja gry Call of Duty: Ghosts - czy to jest nowa generacja?

Czy znaczy to, że gra będzie sprawiała problemy użytkownikom nowej konsoli Sony? Nie należy już teraz przesądzać – do premiery PlayStation 4 jest jeszcze sporo czasu, a programiści z Activision na pewno będą jeszcze pracować nad optymalizacją gry. Warto też podkreślić, że te fragmenty recenzji powstały w oparciu o doświadczenia na spotkaniu dla dziennikarzy, zorganizowanym przez wydawcę gry, firmę Activision.

Choć informacje o płynności Ghosts na Xbox One powinny być dostępne dopiero po 12 listopada (wtedy mija embargo na recenzje), to w filmiku zamieszczonym w serwisie YouTube przez znanego gracza TmarTn można zauważyć drobne spadki płynności także na konsoli Microsoftu. Szczególnie widać to w 44 sekundzie:

Strzelanina Call of Duty: Ghosts pojawiła się w polskich sklepach 5 listopada w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Na europejskim rynku gra ukaże się w odsłonach na konsole nowej generacji odpowiednio – 22 listopada na Xboksie One i 29 listopada na PlayStation 4.

  1. Oficjalna strona gry Call of Duty: Ghosts
Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Ghosts

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 5 listopada 2013

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.0

Gracze

6.5

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adam Zechenter

Autor: Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

Call of Duty: Ghosts kopiuje scenę z Modern Warfare 2

Następny
Call of Duty: Ghosts kopiuje scenę z Modern Warfare 2

Wyprzedaż charytatywna na GOG.com (Darwinia, FTL: Faster Than Light, Oddworld: Abe's Oddysee i inne)

Poprzedni
Wyprzedaż charytatywna na GOG.com (Darwinia, FTL: Faster Than Light, Oddworld: Abe's Oddysee i inne)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl