Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 grudnia 2021, 10:05

autor: Miriam "mokosh" Moszczyńska

Produkcja Bully 2 była problematyczna - pracownicy Rockstara dzielą się szczegółami

Plotki na temat Bully 2 co jakiś czas pojawiają się w mediach. Jednak według pracowników Rockstar Games gra od 2009 roku znajduje się w martwym punkcie.

W SKRÓCIE:
  1. Prace nad Bully 2 faktycznie trwały, a pracownicy mieli już przygotowaną pierwszą grywalną wersję.
  2. Projekt legł w gruzach, ponieważ Rockstar zaczął odsuwać pracowników od produkcji.
  3. Pogorszeniu uległy warunki pracy w Rockstar New England, a pracownicy często zostawali w studiu po godzinach nawet przez kilka tygodni.
  4. Obecnie nic nie wskazuje na to, aby prace nad Bully 2 miały zostać wznowione.

Nie zapowiada się, abyśmy w bliskiej przyszłości mieli zobaczyć wyczekiwany sequel Bully. Według byłych pracowników Rockstara, którzy podjęli temat w rozmowie z serwisem Game Informer, gra znajdowała się w produkcji maksymalnie przez rok lub półtora, po czym studio zaczęło odciągać deweloperów od Bully 2.

Wielu pracowników Rockstar New England przeniesiono do takich projektów, jak Max Payne 3 czy Red Dead Redemption. Jeden z deweloperów przyznał nawet, że efekt pękającego szkła – zaprojektowany z myślą o Bully 2 – pojawił się w pierwszej z wymienionych gier.

Oprócz mniejszej liczby rąk do pracy, problemem był „niekończący się” crunch. Osoby zajmujące się pierwszą częścią Bully przyznały, że zdarzało im się zostawać w firmie po godzinach. Z czasem problem eskalował – pracownicy przesiadywali w pracy po kilkanaście godzin dziennie, przy czym okres intensywnego projektowania gier w studio Rockstar mógł trwać nawet sześć tygodni. Co więcej, zdarzało się, że pracownicy wyrabiający nadgodziny przy jednej grze, byli przenoszeni do innego projektu, gdzie znowu zostawali w firmie po godzinach.

Mimo wszystko początek prac nad Bully 2 był obiecujący – w Rockstar New England grą zajmowało się prawie całe studio, czyli od 50 do 70 osób. Deweloperzy byli podekscytowani wizją świata, który chcieli stworzyć, choć nie był on specjalnie rozległy. Jeden z pracowników przyznał nawet, że w pewnym momencie istniała pełna wersja gry, która oferowała od 6 do 8 godzin zabawy. Inni deweloperzy twierdzą, iż gdyby Bully 2 dostało trochę więcej uwagi, to produkcja mogłaby pojawić się na rynku w ciągu dwóch, trzech lat.

Jak wiemy, tak się nie stało, a jedyne, co na przestrzeni ponad dekady pojawiło się w temacie sequela przygód Jimmy’ego, to materiał youtubera SWEGTA, który przeprowadził rozmowę z byłym pracownikiem Rockstar New England. Głośno było również o nieistniejącej już podstronie w serwisie Game Informer, która sugerowała premierę Bully 2, czy też o profilu Bully 2 Info na Twitterze, którego założyciele tracą już nadzieję na powstanie sequela.

Produkcja Bully 2 była problematyczna - pracownicy Rockstara dzielą się szczegółami - ilustracja #1
Źródło: https://twitter.com/Bully2Info/status/1470508077006954496