Produkcja Bully 2 była problematyczna - pracownicy Rockstara dzielą się szczegółami

Plotki na temat Bully 2 co jakiś czas pojawiają się w mediach. Jednak według pracowników Rockstar Games gra od 2009 roku znajduje się w martwym punkcie.

Miriam Moszczyńska

Produkcja Bully 2 była problematyczna - pracownicy Rockstara dzielą się szczegółami.
Produkcja Bully 2 była problematyczna - pracownicy Rockstara dzielą się szczegółami.
W SKRÓCIE:
  1. Prace nad Bully 2 faktycznie trwały, a pracownicy mieli już przygotowaną pierwszą grywalną wersję.
  2. Projekt legł w gruzach, ponieważ Rockstar zaczął odsuwać pracowników od produkcji.
  3. Pogorszeniu uległy warunki pracy w Rockstar New England, a pracownicy często zostawali w studiu po godzinach nawet przez kilka tygodni.
  4. Obecnie nic nie wskazuje na to, aby prace nad Bully 2 miały zostać wznowione.

Nie zapowiada się, abyśmy w bliskiej przyszłości mieli zobaczyć wyczekiwany sequel Bully. Według byłych pracowników Rockstara, którzy podjęli temat w rozmowie z serwisem Game Informer, gra znajdowała się w produkcji maksymalnie przez rok lub półtora, po czym studio zaczęło odciągać deweloperów od Bully 2.

Wielu pracowników Rockstar New England przeniesiono do takich projektów, jak Max Payne 3 czy Red Dead Redemption. Jeden z deweloperów przyznał nawet, że efekt pękającego szkła – zaprojektowany z myślą o Bully 2 – pojawił się w pierwszej z wymienionych gier.

Oprócz mniejszej liczby rąk do pracy, problemem był „niekończący się” crunch. Osoby zajmujące się pierwszą częścią Bully przyznały, że zdarzało im się zostawać w firmie po godzinach. Z czasem problem eskalował – pracownicy przesiadywali w pracy po kilkanaście godzin dziennie, przy czym okres intensywnego projektowania gier w studio Rockstar mógł trwać nawet sześć tygodni. Co więcej, zdarzało się, że pracownicy wyrabiający nadgodziny przy jednej grze, byli przenoszeni do innego projektu, gdzie znowu zostawali w firmie po godzinach.

Mimo wszystko początek prac nad Bully 2 był obiecujący – w Rockstar New England grą zajmowało się prawie całe studio, czyli od 50 do 70 osób. Deweloperzy byli podekscytowani wizją świata, który chcieli stworzyć, choć nie był on specjalnie rozległy. Jeden z pracowników przyznał nawet, że w pewnym momencie istniała pełna wersja gry, która oferowała od 6 do 8 godzin zabawy. Inni deweloperzy twierdzą, iż gdyby Bully 2 dostało trochę więcej uwagi, to produkcja mogłaby pojawić się na rynku w ciągu dwóch, trzech lat.

Jak wiemy, tak się nie stało, a jedyne, co na przestrzeni ponad dekady pojawiło się w temacie sequela przygód Jimmy’ego, to materiał youtubera SWEGTA, który przeprowadził rozmowę z byłym pracownikiem Rockstar New England. Głośno było również o nieistniejącej już podstronie w serwisie Game Informer, która sugerowała premierę Bully 2, czy też o profilu Bully 2 Info na Twitterze, którego założyciele tracą już nadzieję na powstanie sequela.

Produkcja Bully 2 była problematyczna - pracownicy Rockstara dzielą się szczegółami - ilustracja #1
Źródło: https://twitter.com/Bully2Info/status/1470508077006954496
Bully Bullworth Academy: Canis Canem Edit

Bully Bullworth Academy: Canis Canem Edit

PC PlayStation Xbox
TBA

Data wydania: Nieznana

Informacje o Grze
Przed premierą
354
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

15

Ready or Not - cztery nowe bronie i inne atrakcje w styczniowej aktualizacji

Następny
Ready or Not - cztery nowe bronie i inne atrakcje w styczniowej aktualizacji

Polska gra najlepszym indykiem 2021 roku według użytkowników IndieDB

Poprzedni
Polska gra najlepszym indykiem 2021 roku według użytkowników IndieDB

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl