Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 14 grudnia 2007, 11:37

autor: Marek Grochowski

Brytyjscy sprzedawcy: Xbox 360 wygra wojnę next-genów

Brytyjski serwis MCV przeprowadził ostatnio ankietę wśród rodzimych sprzedawców konsol i gier wideo. Celem badania było podsumowanie mijającego roku w branży elektronicznej rozrywki, a z zebranych od respondentów opinii wynikło, że pracownicy kilkudziesięciu dużych sklepów na Wyspach najbardziej doceniają koncern Microsoft.

Brytyjski serwis MCV przeprowadził ostatnio ankietę wśród rodzimych sprzedawców konsol i gier wideo. Celem badania było podsumowanie mijającego roku w branży elektronicznej rozrywki, a z zebranych od respondentów opinii wynikło, że pracownicy kilkudziesięciu dużych sklepów na Wyspach najbardziej doceniają koncern Microsoft.

Aż 29% ankietowanych uznało korporację Billa Gatesa za najlepszą firmę 2007 r. Co więcej, 38% ogółu wyróżniło ją za jakość oferowanych usług oraz podejście do sprzedaży. Dla porównania: Nintendo zgromadziło w tym segmencie tylko 12% głosów, a Sony 10%. Sukces Microsoftu przypieczętowała też premiera Halo 3, którą okrzyknięto najistotniejszym wydarzeniem ostatnich miesięcy.

Doskonałym wizerunkiem cieszy się w Albionie także sztandarowy sprzęt giganta z Redmond, Xbox 360. Blisko połowa (49%) pytanych osób stwierdziła, że w wojnie next-genów zwycięży właśnie on, podczas gdy 35% postawiło na PlayStation 3, a reszta na Nintendo Wii. Słaba wiara w ostatnie z urządzeń ma związek z tym, że niedobór konsoli na półkach brytyjskich sklepów uznany został za rozczarowanie roku aż przez 57% specjalistów.

Brytyjscy sprzedawcy patrzą z nadzieją w przyszłość, licząc, że ich świąteczny utarg będzie o wiele większy aniżeli w poprzednim sezonie. Ma się do tego przyczynić popularność takich tytułów, jak Need for Speed: ProStreet, Call of Duty 4 oraz Assassin’s Creed. O swój biznes w kontekście kolejnych 12 miesięcy spokojnych jest aż 85% ankietowanych.