W tym miesiącu swoją premierę będzie mieć gra Broken Lines od niewielkiego duńskiego studia PortaPlay. Tytuł jest taktycznym RPG-iem, który zabierze nas w czasy alternatywnej II wojny światowej. Naszym zadaniem będzie pokierować oddziałem żołnierzy za liniami wroga.
Broken Lines to dzieło niewielkiego duńskiego studia PortaPlay, a jego wydawcą jest firma Super.com. Pierwotnie tytuł miał wyjść w zeszłym roku, jednak – jak to z grami bywa - kalendarz nie zawsze współgra z planami wydawniczymi. Najnowszą i wszystko wskazuje na to, że ostateczną datą premiery na PC jest 25 lutego. Twórcy pomyśleli również o polskich graczach i na premierę zaoferują napisy w naszym języku. Gra ma również wyjść na inne platformy sprzętowe (PS4, Xbox One, Nintendo Switch, a nawet tablety), jednak dokładny termin wydania nie jest znany.
Broken Lines to taktyczna gra RPG, która została zainspirowana ciepło przyjętym tytułem indie - Frozen Synapse: Prime. Twórcy chcieli jednak stworzyć dynamiczniejszą rozgrywkę niż w wymienionym tytule, co postanowili osiągnąć poprzez ograniczenie mikrozarządzania.
W grze - nieco inaczej niż w tradycyjnych taktycznych strategiach typu XCOM - nie mamy wydawać osobnych poleceń odnośnie ruchu oraz ataku. Głównym zadaniem będzie zaplanowanie akcji naszego podwładnego, a on - w pełni świadom otoczenia - podejmie samodzielne działania w przypadku napotkania wroga. Zarówno nasi żołnierze, jak i wrogowie mają poruszać się jednocześnie. Gra ma posiadać również funkcję autopauzy w przypadku zmiany sytuacji na planszy (np. gdy wojacy zauważą nowe wrogie jednostki). Zadaniem gracza będzie ustalenie strategii, zaplanowanie drogi i sposobu poruszania się postaci oraz wybranie umiejętności specjalnych (każdy członek oddziału ma mieć unikalne zdolności). Oczywiście nigdy nie będzie można być pewnym, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, dlatego ważnym elementem rozgrywki ma być dynamiczne reagowanie na zmieniające się warunki na polu bitwy.

W grze naszym zadaniem będzie poprowadzić oddział żołnierzy, akcja gry osadzona jest w alternatywnej wizji II wojny światowej. Samolot bohaterów rozbił się gdzieś we Wschodniej Europie na tyłach wroga. Rozbitkowie podejmą próbę przetrwania bez możliwości nawiązania kontaktu z dowództwem. Tytuł w dużej mierze ma skupiać się na opowiadanej historii. Każda z oddanych nam pod komendę postaci ma mieć własny charakter, potrzeby i zdanie. Od naszych decyzji zależeć będzie to, jakimi ludźmi się staną i jaki czeka ich koniec. Kupimy nową broń czy raczej zapasy? Decyzje mają mieć znaczenie.
Podobnie jak w grze Darkest Dungeon bohaterowie mają mieć wskaźnik morale, którego zaniedbanie może doprowadzić do nieprzewidzianych konsekwencji, a w najgorszym razie do dezercji bądź śmierci podwładnego.

Przedstawione powyżej mechaniki oczywiście nie wyczerpują tego, co twórcy mają w planach. Dają jednak pewien pogląd na to, jak ta gra ma wyglądać. Biorąc pod uwagę leniwy początek roku, produkcja PortaPlay może okazać się ciekawym umilaczem czasu w oczekiwaniu na większe tytuły – o ile będzie zrobiona przyzwoicie. Broken Lines nie jest pierwszym tytułem studia, który trafił na PC – ich wcześniejsza gra, taktyczny RPG o tytule Tales from the Void, nigdy nie zyskała rozgłosu. Wszystko wskazuje na to, że tym razem historia potoczy się inaczej.
Gracze
OpenCritic
18

Autor: Damian Gacek
Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.