Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lutego 2020, 11:51

autor: Czaruś

Broken Lines - drugowojenny XCOM z datą premiery

W tym miesiącu swoją premierę będzie mieć gra Broken Lines od niewielkiego duńskiego studia PortaPlay. Tytuł jest taktycznym RPG-iem, który zabierze nas w czasy alternatywnej II wojny światowej. Naszym zadaniem będzie pokierować oddziałem żołnierzy za liniami wroga.

Skrót newsa

  • Broken Lines to taktyczny RPG, którego akcja toczy się podczas alternatywnej wersji II wojny światowej.
  • Tytuł zadebiutuje 25 lutego na PC. W przyszłości planowane jest również wydanie gry na inne platformy sprzętowe: PS4, Xbox One, Nintendo Switch oraz tablety.
  • Dodatkową zachętą do zakupu może być polska wersja językowa (napisy).
  • Gra ma oferować nieco inne, bardziej dynamiczne podejście do gatunku taktycznych RPG-ów.
  • Produkcja ma kłaść duży nacisk na opowiadaną historię oraz decyzje podejmowane przez gracza.

Broken Lines to dzieło niewielkiego duńskiego studia PortaPlay, a jego wydawcą jest firma Super.com. Pierwotnie tytuł miał wyjść w zeszłym roku, jednak – jak to z grami bywa - kalendarz nie zawsze współgra z planami wydawniczymi. Najnowszą i wszystko wskazuje na to, że ostateczną datą premiery na PC jest 25 lutego. Twórcy pomyśleli również o polskich graczach i na premierę zaoferują napisy w naszym języku. Gra ma również wyjść na inne platformy sprzętowe (PS4, Xbox One, Nintendo Switch, a nawet tablety), jednak dokładny termin wydania nie jest znany.

Broken Lines to taktyczna gra RPG, która została zainspirowana ciepło przyjętym tytułem indie - Frozen Synapse: Prime. Twórcy chcieli jednak stworzyć dynamiczniejszą rozgrywkę niż w wymienionym tytule, co postanowili osiągnąć poprzez ograniczenie mikrozarządzania.

W grze - nieco inaczej niż w tradycyjnych taktycznych strategiach typu XCOM - nie mamy wydawać osobnych poleceń odnośnie ruchu oraz ataku. Głównym zadaniem będzie zaplanowanie akcji naszego podwładnego, a on - w pełni świadom otoczenia - podejmie samodzielne działania w przypadku napotkania wroga. Zarówno nasi żołnierze, jak i wrogowie mają poruszać się jednocześnie. Gra ma posiadać również funkcję autopauzy w przypadku zmiany sytuacji na planszy (np. gdy wojacy zauważą nowe wrogie jednostki). Zadaniem gracza będzie ustalenie strategii, zaplanowanie drogi i sposobu poruszania się postaci oraz wybranie umiejętności specjalnych (każdy członek oddziału ma mieć unikalne zdolności). Oczywiście nigdy nie będzie można być pewnym, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, dlatego ważnym elementem rozgrywki ma być dynamiczne reagowanie na zmieniające się warunki na polu bitwy.

Taktyczne decyzje mają mieć znaczenie – zawsze lepiej mieć osłonę przed ostrzałem, niż jej nie mieć. - Broken Lines - drugowojenny XCOM z datą premiery - wiadomość - 2020-02-12
Taktyczne decyzje mają mieć znaczenie – zawsze lepiej mieć osłonę przed ostrzałem, niż jej nie mieć.

W grze naszym zadaniem będzie poprowadzić oddział żołnierzy, akcja gry osadzona jest w alternatywnej wizji II wojny światowej. Samolot bohaterów rozbił się gdzieś we Wschodniej Europie na tyłach wroga. Rozbitkowie podejmą próbę przetrwania bez możliwości nawiązania kontaktu z dowództwem. Tytuł w dużej mierze ma skupiać się na opowiadanej historii. Każda z oddanych nam pod komendę postaci ma mieć własny charakter, potrzeby i zdanie. Od naszych decyzji zależeć będzie to, jakimi ludźmi się staną i jaki czeka ich koniec. Kupimy nową broń czy raczej zapasy? Decyzje mają mieć znaczenie.

Podobnie jak w grze Darkest Dungeon bohaterowie mają mieć wskaźnik morale, którego zaniedbanie może doprowadzić do nieprzewidzianych konsekwencji, a w najgorszym razie do dezercji bądź śmierci podwładnego.

Tak prezentuje się nasza drużyna w pełnym składzie, ale to czy, wszyscy dotrwają do końca, ma być zależne tylko od nas. - Broken Lines - drugowojenny XCOM z datą premiery - wiadomość - 2020-02-12
Tak prezentuje się nasza drużyna w pełnym składzie, ale to czy, wszyscy dotrwają do końca, ma być zależne tylko od nas.

Przedstawione powyżej mechaniki oczywiście nie wyczerpują tego, co twórcy mają w planach. Dają jednak pewien pogląd na to, jak ta gra ma wyglądać. Biorąc pod uwagę leniwy początek roku, produkcja PortaPlay może okazać się ciekawym umilaczem czasu w oczekiwaniu na większe tytuły – o ile będzie zrobiona przyzwoicie. Broken Lines nie jest pierwszym tytułem studia, który trafił na PC – ich wcześniejsza gra, taktyczny RPG o tytule Tales from the Void, nigdy nie zyskała rozgłosu. Wszystko wskazuje na to, że tym razem historia potoczy się inaczej.