Broken Age - drugi epizod ukaże się na początku 2015 roku
Studio Double Fine poinformowało, że planuje wypuścić drugi epizod przygodówki Broken Age na początku 2015 roku. Dodatkowo ujawniano, że podczas testów przejście wczesnej wersji gry zajmowało twórcom od 8 do 12 godzin, czyli dużo dłużej, niż ukończenie pierwszego aktu.
Kamil Zwijacz

- Gatunek: gra przygodowa
- Deweloper: Double Fine
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery: pierwszy epizod ukazał się 28 stycznia 2014 roku, drugi trafi na rynek na początku 2015 roku
W połowie października informowaliśmy, że studio Double Fine zakończyło pisanie scenariusza drugiego epizodu przygodówki Broken Age. Nie dowiedzieliśmy się jednak wtedy, kiedy mniej więcej można się spodziewać premiery drugiej połówki produkcji. Deweloperzy zdradzili jednak kilka dni temu na swoim forum, że tytuł planowany jest na początek 2015 roku. Jednocześnie zaznaczono, że w ostatnim czasie zespół pracujący nad tytułem znacznie się powiększył, więc prace idą pełną parą. Dodatkowo zdradzono, że podczas testów, czas ukończenia drugiego epizodu oscylował w granicach 8 – 12 godzin, czyli sporo więcej niż w przypadku pierwszego odcinka (Hed w swojej recenzji stwierdził, że bez żadnych poradników zaliczył grę w około 4 godziny). Wydaje się więc, że długi czas oczekiwania zostanie nam zrekompensowany, ale o wszystkim przekonamy się w przyszłym roku.
Broken Age to przygodówka od studia Double Fine, która można powiedzieć, że zapoczątkowała boom na Kickstarterowe zbiórki pieniędzy. Twórcy potrzebowali na produkcję 400 tys. dolarów, a ostatecznie udało im się zebrać przeszło 3,3 mln dolarów. Co ciekawe, kwota ta i tak nie wystarczyła deweloperom na stworzenie swojego dzieła, więc zdecydowano się go podzielić na dwa epizody. Sprzedaż pierwszego z nich w ramach Steam Early Access zapewniła środki niezbędne do wyprodukowania drugiego odcinka.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry przygodowe
- Double Fine Productions
- daty premier / opóźnienia (gry)
- Kickstarter
- PC
Komentarze czytelników
MrGomEzi Centurion

No nieźle. To zaledwie rok po premierze pierwszego epizodu. Thanks Szechter
zanonimizowany307509 Legend
Mocno się spóźnili z tym epizodu. Twórcy Broken Sword 5 są pierwsi, którzy wydali drugi epizodu. Nie mówiąc o wszystkie epizody do Walking Dead Sezon 2. Ale za to będzie dość długi i bardzo ciekawy (mam taką nadzieję!). Bo jak nie, to twórcy mocno oberwą od fanów. Zwłaszcza, że dostali MNÓSTWO pieniędzy.
Soul33 Pretorianin

Co do funduszy i czasu gry, to Obsidian Entertainment w ostatnim newsletterze nt. Pillars of Eternity podali, że pracownicy studia poświęcili tydzień czasu na grę (wewnętrzne testy). Jedno ze spostrzeżeń:
Pillars of Eternity is a big game. Only two of our developers managed to finish. One was a designer who developed a lot of the crit path and sprinted straight for the end. The other found an early ending and decided to wrap his story up there. About half of the developers had not yet made it to Defiance Bay (the first big city).
W ciągu tygodnia połowa grających pracowników nie dotarła nawet do pierwszego dużego miasta.
I Obsidian na Pillars of Eternity zebrali 4 mln $ na Kickstarterze. A DoubleFine za 3 mln $ zrobili grę na 4 godziny...
jaalboja Generał
Wstyd. Tyle kasy i wydawać 4 godziny a po roku 12 godzin. Pewnie te 12 godzin okaże sie 8 godzinami.
Kpina.
Wydając ta grę za własna kasę musieliby sprzedać 500 tysięcy kopii. I to żeby się zwróciła gra.
A tu kasa już na koncie:D
Problem jest podoby jak z deweloperami budowlanymi. Biorą hajs od ludzi, za to budują domy. Ale okazuje sie pozniej ze sa niedoróbki bo przeciez mozna wziasc wiecej dla siebie.
rozwiazanie tego i tego jest identyczne: Kasa na koncie kickstartera czeka aż pojawi się grywalna wersja. jeśli sa spełnione punkty za które ludzie zapłacili to wypłacają. Jak nie to baj baj kaso.