Pierwszy akt Broken Age zarobił na produkcję drugiej połowy gry
Pierwszy akt Broken Age, przygodówki studia Double Fine Productions sfinansowanej na Kickstarterze, sprzedał się tak dobrze, że pozyskano środki niezbędne na dokończenie historii - poinformował Tim Schafer. Niestety nie ujawnił on ile osób skusiło się na pierwszą połowę gry, ani nie podzielił się datą premiery drugiego epizodu.
Kamil Zwijacz

Tim Schafer, szef studia Double Fine Productions, wyjawił podczas rozmowy z przedstawicielem serwisu GamesIndustry, że podzielenie gry Broken Age na dwie części okazało się dobrym posunięciem, gdyż twórcom udało się pozyskać pieniądze na dokończenie prac. Popularny deweloper stwierdził, że: „zarobiliśmy tyle, że możemy zrobić drugą połowę”. Fani przygodówki sfinansowanej w serwisie Kickstarter (uzbierano ponad 3,3 mln dolarów) mogą więc spać spokojnie i cierpliwie czekać na zamknięcie historii Shay’a i Velli. Niestety nie zdradzono kiedy to nastąpi, ale według wcześniejszych informacji premiera powinna się odbyć w okolicach kwietnia lub maja bieżącego roku. Przy okazji warto wspomnieć, że tytuł ukaże się także na urządzeniach mobilnych (iOS).
„Sprzedaliśmy tyle, by ludzie zobaczyli, że nie żartowaliśmy – to dla nas wielka ulga. Na projektach z Kickstartera, zwłaszcza na tych największych, ciąży duża presja, by tego nie zepsuć. (…) Jeżeli bierzesz pieniądze od wydawcy, to masz kontrakt do wypełnienia, albo oni cię pozwą. W tym przypadku był to kontrakt moralny z wpłacającymi pieniądze, by być wobec nich fair, co pod pewnymi względami odczuliśmy mocniej. Jeśli znalazłeś lukę w umowie, możesz jej nie dotrzymać i nie czuć się z tym źle. W naszym przypadku, jeżeli wpłacający byli zadowoleni, to odnieśliśmy sukces. Jeżeli nie zostali usatysfakcjonowani, to polegliśmy” – powiedział Tim Schafer.
Czekamy zatem na dokończenie opowieści o Shay’u i Velli, gdyż pierwsza połowa Broken Age okazała się bardzo dobrą produkcją, która spodobała się recenzentom na całym świecie, osiągając średnią ocen w serwisie Metacritic na poziomie 82 punktów. Jednocześnie przypominam, że pierwszy akt można nabyć w sklepie Steam, w cenie 22,99 euro. A drugi zostanie udostępniony w późniejszym czasie jako darmowa aktualizacja.
Więcej:Legendarny deweloper ma złe wieści dla fanów swoich dwóch najpopularniejszych serii gier

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Double Fine Productions
- Kickstarter
- PC
Komentarze czytelników
Rav86 Pretorianin
Gra świetna, ale jakoś nie mogę się nadziwić, że 3,3 mln USD nie wystarczyło by stworzyć jedną całość...
zanonimizowany307509 Legend
[Jestem niesłyszący] Znalazłem wiadomości w CD-Action:
"Tim Schafer dowodzący studiem Double Fine udzielił wywiadu serwisowi GameIndustry, w którym odniósł się do kontrowersji, które wybuchły po tym, jak developerzy podzielili Broken Age na dwie części. Twierdzi, że reakcja graczy i prasy była dla niego sporym zaskoczeniem – podkreśla jednak, że negatywne opinie pojawiły się tylko u osób, które nie wsparły gry.
Schafer zaznacza, że darczyńcy byli dobrze poinformowani o poczynaniach twórców – wiedzieli, że Double Fine tak naprawdę nie brakuje pieniędzy (jak się powszechnie uważało), ale projekt rozrósł się na tyle, że potrzeba było dodatkowych funduszy. Według niego, spora część krytyki pochodzi od internetowych hejterów, którzy czyhali na jakiekolwiek potknięcie developerów.
Zmierzenie się z negatywnym odbiorem opłaciło się – Schafer wyjawił, że plan twórców powiódł się i pieniądze ze sprzedaży pierwszego aktu Broken Age wystarczyły, by pokryć koszty prac nad drugim epizodem. Ten oczywiście zostanie udostępniony za darmo posiadaczom pierwszego rozdziału."